ЗМІСТОВНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ ЯК СИНКРЕТИЧНЕ ЗНАННЯ ПРО ЛЮДИНУ І СВІТ (З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ «ЛЮДИНА ТА КУЛЬТУРА», «ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ» У ВІННИЦЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ)
Анотація
На основі понять емпатії і катарсису розглянуто змістовність художнього (зокрема літературного) твору як перцептивне синкретичне (таке, що поєднує раціональну та ірраціональну, інтуїтивну складові) знання про людину, етнос і людство. Обґрунтовано дві аналітичні тріади, що опрацьовані автором статті в процесі викладання навчальних курсів «Людина та культура», «Історія української культури» у Вінницькому національному технічному університеті: гносеологічну (автобіографічне-авторське–епохальне–вічне-загальнолюдське) та аксіологічну (ідеологія–етос–інстинкти). Етнічно-національне мислиться автором як притаманне кожному з трьох рівнів обох тріад.Посилання
1. Світличний І. Поезія і філософія / Іван Світличний // Літературна газета. — 1958, 19 вересня.
2. Костецький І. Трагедія Макбета / Ігор Костецький // Кур’єр Кривбасу, 2008. — № 222—223. — С. 180—223.
3. Фаулз Джон. Кротовые норы : сб. / Дж. Фаулз ; пер. с англ. И. Бессмертной, И. Тогоевой. — М. : ООО «Издатель-
ство АСТ», 2004. — 702 с.
4. Гаранін В. Еней був парубок моторний. Лексична енциклопедія «Енеїди» / Володимир Гаранін. — Одеса : Астро-
принт. — 2005. — 366 с.
5. «Парфюмер». От книги к фильму / пер. с нем. Т. Заславской, В. Харитонова. — СПб : издательский дом «Азбука-
классика», 2007. — 112 с.
6. Стрельбицький М. Три рівні Шевченкової змістовності / М. Стрельбицький // Науковий світ. — 2004. — № 10. —
С. 26—27.
7. Стромецький О. Гоголь. Дослідження стилю, філософії, методів та розвитку персонажів / О. Стромецький. —
Львів : Світ, 1994. — 312 с.
8. Лукаш М. Від Бокаччо до Аполлінера / Микола Лукаш. — К. : Дніпро, 1990. — 512 с.
2. Костецький І. Трагедія Макбета / Ігор Костецький // Кур’єр Кривбасу, 2008. — № 222—223. — С. 180—223.
3. Фаулз Джон. Кротовые норы : сб. / Дж. Фаулз ; пер. с англ. И. Бессмертной, И. Тогоевой. — М. : ООО «Издатель-
ство АСТ», 2004. — 702 с.
4. Гаранін В. Еней був парубок моторний. Лексична енциклопедія «Енеїди» / Володимир Гаранін. — Одеса : Астро-
принт. — 2005. — 366 с.
5. «Парфюмер». От книги к фильму / пер. с нем. Т. Заславской, В. Харитонова. — СПб : издательский дом «Азбука-
классика», 2007. — 112 с.
6. Стрельбицький М. Три рівні Шевченкової змістовності / М. Стрельбицький // Науковий світ. — 2004. — № 10. —
С. 26—27.
7. Стромецький О. Гоголь. Дослідження стилю, філософії, методів та розвитку персонажів / О. Стромецький. —
Львів : Світ, 1994. — 312 с.
8. Лукаш М. Від Бокаччо до Аполлінера / Микола Лукаш. — К. : Дніпро, 1990. — 512 с.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 71
Переглядів анотації: 95
Як цитувати
[1]
М. П. Стрельбицький, «ЗМІСТОВНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ ЯК СИНКРЕТИЧНЕ ЗНАННЯ ПРО ЛЮДИНУ І СВІТ (З ДОСВІДУ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ «ЛЮДИНА ТА КУЛЬТУРА», ‘ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ’ У ВІННИЦЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ)», Вісник ВПІ, вип. 6, с. 53–59, Груд. 2013.
Номер
Розділ
Гуманізація і гуманітаризація технічної освіти
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).