ОБҐРУНТУВАННЯ ВИБОРУ СУДНА ДЛЯ ФРАХТУВАННЯ НА УМОВАХ ТАЙМ-ЧАРТЕРУ З УРАХУВАННЯМ МОЖЛИВОСТІ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ ДЛЯ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НЕГАБАРИТНИХ ВАНТАЖІВ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-148-1-90-96Ключові слова:
морські перевезення, негабаритні вантажі, проектні вантажі, трампові перевезення, оптимальна швидкістьАнотація
В практиці морських перевезень досить часто зустрічаються випадки, коли для транспортування негабаритних вантажних місць та місць великої ваги застосовуються суховантажні судна, такі як балкери або контейнеровози. Конструкція таких суден є незручною та неоптимальною для такого типу перевезень. У більшості випадків для того, щоби пристосувати неспеціалізовані судна для перевезення важких та негабаритних вантажів потрібні окремі дослідження, спрямовані на оптимізацію розміщення та кріплення вантажу, оцінювання мореплавних характеристик, міцності та безпеки судна. В деяких випадках може знадобитися обґрунтування додаткових заходів, щодо переоснащення або модернізацію палубних споруд та пристроїв і укріплення суднових конструкцій. Зазвичай такі заходи пов’язані з додатковими витратами та затримками. Але незважаючи на це, в деяких випадках саме застосування неспеціалізованих суден є доцільнішим з економічної точки зору, ніж використання спеціалізованих. Це зумовлено специфікою розвитку світової економіки та особливостями розподілу вантажопотоків. Так, країни Південно-Східної Азії є одними з найбільших у світі імпортерів навалювальних вантажів, а також експортерами значних обсягів проектних вантажів. Тому дуже часто суднам-балкерам, що прямують до Китаю або Кореї з навалювальним вантажем, важко знайти відповідний вантаж у зворотному напрямку і доволі часто такі судна змушені здійснювати баластний перехід. І хоча більшість з цих суден не прилаштовані для перевезення проектних вантажів, в деяких випадках суто економічно доцільніше застосування цих суден для перевезень негабаритних проектних вантажів, аніж повернення з баластом. Тому дуже актуальним напрямом досліджень є розробка та розвинення методів підвищення ефективності морських перевезень на напрямках, де структура вантажопотоків є неоднорідною. Одним з можливих заходів щодо підвищення економічної ефективності морських перевезень є сповільнення руху суден. Тому при виборі судна для використання в умовах заданого вантажопотоку варто також враховувати вигоду, що може бути отримана за рахунок оптимального вибору швидкості руху суден.
Метою роботи є розроблення методики обґрунтування вибору суден для фрахтування на умовах тайм-чартеру, з урахуванням можливості їх експлуатації для перевезень негабаритних вантажів та роботи на уповільнених швидкостях.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 460
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).