АНАЛІЗ ТРАНСПОРТНОЇ ПОВЕДІНКИ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ПОЧАТКОВОЇ ФАЗИ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ

Автор(и)

  • А. О. Сотнікова Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-171-6-65-70

Ключові слова:

транспортна поведінка, формування транспортних потоків, надзвичайні ситуації, евакуація під час війни

Анотація

Вплив різних надзвичайних подій на транспортні системи є інтересом багатьох науковців. Водночас, розуміння змін транспортних потоків в умовах війни є недостатньо вивченим у світовій науці. Розуміння принципів пересування мешканців за таких масштабних подій дозволить краще та швидше реагувати і забезпечувати якісніше функціонування транспортних систем в умовах надзвичайної ситуації. У роботі досліджено основні особливості формування транспортної поведінки населення України на початку повномасштабного вторгнення росії. Для цього проведено онлайн опитування осіб, які перебували в Україні станом на 24 лютого 2022 року. Отримано відповіді від мешканців усіх областей держави (окрім Автономної Республіки Крим) та всіх вікових категорій. Під евакуацією розумілося залишення свого постійного місця проживання на термін від одного місяця, за винятком, якщо особа не повернулася в первинний населений пункт раніше. Розподіл кількості відповідей від респондентів, які евакуйовувалися, і тих, що залишилися, є приблизно однаковий. Серед осіб, які відмовились від евакуації, розглянуто причини цього рішення. Також проаналізовано умови, за яких опитані змушені були покидати свої населені пункти. З’ясовано відсотковий розподіл відстаней евакуації від первинного місця проживання. Отримано дані про час прийняття рішення про залишення своїх домівок від початку великої війни. До того ж, визначено основні напрямки евакуації. Зростання інтенсивності руху та часто зниження пропускної здатності, або й взагалі неможливість пересуватися звичним маршрутом, створили для деяких респондентів таку ситуацію, що вони змушені були витратити значно більше часу на пересування до пункту призначення, ніж за нормальних умов. Також проаналізовано час, який мешканці витратили на евакуацію, та відстань до (тимчасового) прихистку від їхніх населених пунктів. Результати роботи є важливими для подальшого аналізу та порівнюватимуться з даними, отриманими за допомогою транспортного моделювання.

Біографія автора

А. О. Сотнікова, Національний університет «Львівська політехніка»

аспірантка кафедри транспортних технологій

Посилання

G. Marsden, J. Anable, J. Shires, and I. Docherty, “Travel behaviour response to major transport system disruptions: Implications for smarter resilience planning,” International Transport Forum Discussion Paper, no. 2016-09, Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), International Transport Forum. Paris.

L.-G. Mattsson, and E. Jenelius, “Vulnerability and resilience of Transport Systems – a Discussion of Recent Research,” Transportation Research, Part A: Policy and Practice, no. 81, pp. 16-34, 2015. https://doi.org/10.1016/j.tra.2015.06.002 .

S. S. Patra, B. R. Chilukuri, and L. Vanajakshi, “Analysis of road traffic pattern changes due to activity restrictions during COVID-19 pandemic in Chennai,” Transportation Letters, no. 13 (5–6), pp. 473-481, 2021. https://doi.org/10.1080/19427867.2021.1899580 .

P. Bucsky, “Modal share changes due to COVID-19: The case of Budapest,” Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, no. 8, pp. 100141, 2021. https://doi.org/10.1016/j.trip.2020.100141 .

E. Macioszek, and A. Kurek, “Extracting road traffic volume in the city before and during covid-19 through video remote sensing,” Remote Sensing, no. 13 (12), pp. 2329, 2021. https://doi.org/10.3390/rs13122329 .

S. T. Waller et al. “Analyzing and modeling network travel patterns during the Ukraine invasion using crowd-sourced pervasive traffic data,” Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, no. 2677 (10), pp. 491-507, 2023. https://doi.org/10.1177/03611981231161622 .

M. Saberi et al. “A simple contagion process describes spreading of traffic jams in urban networks,” Nature Communications, no. 11 (1), 2020. https://doi.org/10.1038/s41467-020-15353-2 .

International Organization for Migration. Ukraine Crisis 2022–2023: 1 Year of Response. [Electronic resource]. Available: https://www.iom.int/sites/g/files/tmzbdl486/files/documents/2023-02/IOM_Ukraine_Regional_Response-1_Year_Special_Report.pdf . Accessed: 14 February 2023.

Інститут демографії та соціальних досліджень імені М. В. Птухи Національної Академії Наук України, «Чисельність населення по регіонах (за оцінкою) на 1 лютого 2022 року та середня чисельність у січні 2022 року,» [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://db.ukrcensus.gov.ua/PXWEB2007/ukr/news/op_popul.asp .

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 45

Опубліковано

2023-12-27

Як цитувати

[1]
А. О. Сотнікова, «АНАЛІЗ ТРАНСПОРТНОЇ ПОВЕДІНКИ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ ПІД ЧАС ПОЧАТКОВОЇ ФАЗИ ПОВНОМАСШТАБНОГО ВТОРГНЕННЯ», Вісник ВПІ, вип. 6, с. 65–70, Груд. 2023.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.