ОЦІНКА НАДІЙНОСТІ ЛОГІСТИЧНОГО ЛАНЦЮГА МЕТОДОМ СТАТИСТИЧНИХ ВИПРОБУВАНЬ

Автор(и)

  • Н. О. Лужанська Національний транспортний університет, Київ
  • І. Г. Лебідь Національний транспортний університет, Київ
  • І. М. Кравченя Білоруський державний університет транспорту, Гомель, Білорусь
  • М. Г. Піцик Національний транспортний університет, Київ
  • О. О. Мазуренко Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-159-6-142-150

Ключові слова:

надійність, логістичний ланцюг, доставка товарів, митне оформлення, митно-логістична послуга, вантажний митний комплекс

Анотація

Переважна більшість суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності для доставки товарів, керується такими основними критеріями оцінки ефективності митно-логістичного обслуговування, як: тривалість, вартість, якість та надійність. Недостатньо вивченим є питання визначення надійності доставки, оскільки цей процес враховує низку технічних, технологічних та організаційних аспектів, які доволі складно прогнозовані і мають випадковий та індивідуальний характер. Для забезпечення надійності доставки при організації міжнародного перевезення, запропоновано формування структури логістичного ланцюга з залученням до процесу суб’єктів ринку транспортних послуг, здатних забезпечити всі необхідні види робіт та послуг. При цьому, як показує аналіз досвіду роботи провідних логістичних підприємств, зменшення кількості ланок логістичного ланцюга забезпечує значну оптимізацію управління матеріальними, інформаційними та фінансовими потоками під час доставки товарів. Тому вважається доцільним залучення до митно-логістичного обслуговування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, підприємств, здатних забезпечити комплексне обслуговування. Значні затримки, які впливають на тривалість та надійність доставки, товарів здебільшого пов’язані з виконанням митних формальностей, тому запропоновано розглянути процес митно-логістичного обслуговування із залученням послуг вантажного митного комплексу. Цей об’єкт інфраструктури передбачає обслуговування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності під час експорту, імпорту, комплексному митно-логістичному обслуговуванні та розміщенні вантажів на митному складі та складі тимчасового зберігання. Методом статистичних випробувань, досліджено надійність виконання всіх вищеперелічених видів послуг на вантажному митному комплексі, шляхом побудови імовірнісного аналога системи та отримано різні варіанти реалізацій випадкового процесу, які обробляються з використанням методів математичної статистики. При цьому вплив випадкових чинників в процесі моделювання враховано введенням елементів випадковості шляхом проведення розіграшів. Як елемент випадковості використано генератор псевдовипадкових чисел, який використовується для моделювання випадкових процесів. Визначено та проведено порівняння надійності логістичних ланцюгів різних типів під час здійснення доставки вантажів за трьома міжнародними маршрутами.

Біографії авторів

Н. О. Лужанська, Національний транспортний університет, Київ

старший викладач кафедри міжнародних перевезень та митного контролю

І. Г. Лебідь, Національний транспортний університет, Київ

канд. техн. наук, доцент, професор кафедри міжнародних перевезень та митного контролю

І. М. Кравченя, Білоруський державний університет транспорту, Гомель, Білорусь

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри управління автомобільними перевезеннями та дорожнім рухом

М. Г. Піцик, Національний транспортний університет, Київ

канд. техн. наук, доцент кафедри транспортних технологій

О. О. Мазуренко, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, Дніпро

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних вузлів

Посилання

П. А. Бочкарев, «Управление надежностью цепей поставок в логистике снабжния.» автореф. дис. канд. техн. наук, 08.00.05, Санкт-Петербург, 2015, 18 с.

М. В. Грязнов, «Подходы к надежности транспортных систем,» Мир транспорта, № 2, с. 14-19, 2010.

В. М. Курганов, и М. В. Грязнов, Управление надежностью транспортных систем и процессов автомобильных перевозок, моногр. Магнитогорск, РФ: МДП, 2013, 318 с.

В. И. Сергеев, «Управление качеством логистического сервиса,» Логистика сегодня, № 1, с. 10-16, 2010.

Л. Б. Миротин, и Е. А. Лебедев, «Транспортно-логистическая услуга и толкование основных процессов транспортного производства,» Интегрированная логистика, № 1, с. 28-34, 2014.

В. С. Лукинский, Н. Г. Плетнева, и Т. Г. Шульженко, Теоретические и методологические проблемы управления логистическими процессами в цепях поставок. Санкт-Петербург: СПбГИЭУ, 2011, 242 с.

В. А. Войтов, Н. Г. Бережна, і О. В. Кутья, «Критерії оцінювання надійності логістичної системи транспортного обслуговування,» Автомобильный транспорт, № 41, с. 96-104, 2017.

N. Luzhanska, I. Lebid, O. Kotsiuk, I. Kravchenya, and Y. Demchenko, “The influence of customs and logistics service efficiency on cargo delivery time,” Proceedings of the National Aviation University, ol. 80, Iss. 3, pp. 78-91. 2019. https://doi.org/10.18372/2306-1472.80.14277 .

В. С. Лукинский, Ю. Н. Панова, и А. В. Стримовская, «Интегрированное управление цепями поставок: теории, модели и методы,» Логистика и управление цепями поставок, № 3 (80), с. 40-56, 2017.

D. Kisperska-Moroń, Pomiar funkcjonowania łańcuchόw dostaw. Praca zbiorowa pod redakcją, Katowicach: Wydawnictwo Akademii ekonomicznej im. KAROLA ADAMIECKIEGO, 2006, 260 s.

J. Witkowski, Zarządzanie łańcuchem dostaw: koncepcje, procedury, doświadczenia, Warszawa: PWE, 2003, 213 s.

R. Z. Farahani, S. Rezapour, and L. Kardar, Logistics оperations and мanagement: сoncepts and models, Waltham, MA: Elsevier, 2011, 469 p. [Electronic resource]. Available: https://www.academia.edu/11637506/Logistics_and_Operation_Management_PDF .

Л. Б. Миротин, Е. А. Лебедев, А. А. Рыжков, и Е. В. Булатников, «Оптимизация транспортных затрат в логистике бизнеса,» Мир транспорта, т. 11, № 3 (47), с. 84-89, 2013.

GPSS World Reference Manual [Text], Minuteman Software. Holly Springs NC, 2001, p. 305.

Н. О. Лужанська, «Підвищення ефективності діяльності вантажних митних комплексів.» дис. канд. техн. наук, 05.22.01, Київ, 2021, 165 с.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 128

Опубліковано

2021-12-24

Як цитувати

[1]
Н. О. Лужанська, І. Г. Лебідь, І. М. . Кравченя, М. Г. Піцик, і О. О. Мазуренко, «ОЦІНКА НАДІЙНОСТІ ЛОГІСТИЧНОГО ЛАНЦЮГА МЕТОДОМ СТАТИСТИЧНИХ ВИПРОБУВАНЬ», Вісник ВПІ, вип. 6, с. 142–150, Груд. 2021.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають