ОЦІНКА НАДІЙНОСТІ ЛОГІСТИЧНОГО ЛАНЦЮГА МЕТОДОМ СТАТИСТИЧНИХ ВИПРОБУВАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-159-6-142-150Ключові слова:
надійність, логістичний ланцюг, доставка товарів, митне оформлення, митно-логістична послуга, вантажний митний комплексАнотація
Переважна більшість суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності для доставки товарів, керується такими основними критеріями оцінки ефективності митно-логістичного обслуговування, як: тривалість, вартість, якість та надійність. Недостатньо вивченим є питання визначення надійності доставки, оскільки цей процес враховує низку технічних, технологічних та організаційних аспектів, які доволі складно прогнозовані і мають випадковий та індивідуальний характер. Для забезпечення надійності доставки при організації міжнародного перевезення, запропоновано формування структури логістичного ланцюга з залученням до процесу суб’єктів ринку транспортних послуг, здатних забезпечити всі необхідні види робіт та послуг. При цьому, як показує аналіз досвіду роботи провідних логістичних підприємств, зменшення кількості ланок логістичного ланцюга забезпечує значну оптимізацію управління матеріальними, інформаційними та фінансовими потоками під час доставки товарів. Тому вважається доцільним залучення до митно-логістичного обслуговування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, підприємств, здатних забезпечити комплексне обслуговування. Значні затримки, які впливають на тривалість та надійність доставки, товарів здебільшого пов’язані з виконанням митних формальностей, тому запропоновано розглянути процес митно-логістичного обслуговування із залученням послуг вантажного митного комплексу. Цей об’єкт інфраструктури передбачає обслуговування суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності під час експорту, імпорту, комплексному митно-логістичному обслуговуванні та розміщенні вантажів на митному складі та складі тимчасового зберігання. Методом статистичних випробувань, досліджено надійність виконання всіх вищеперелічених видів послуг на вантажному митному комплексі, шляхом побудови імовірнісного аналога системи та отримано різні варіанти реалізацій випадкового процесу, які обробляються з використанням методів математичної статистики. При цьому вплив випадкових чинників в процесі моделювання враховано введенням елементів випадковості шляхом проведення розіграшів. Як елемент випадковості використано генератор псевдовипадкових чисел, який використовується для моделювання випадкових процесів. Визначено та проведено порівняння надійності логістичних ланцюгів різних типів під час здійснення доставки вантажів за трьома міжнародними маршрутами.
Посилання
П. А. Бочкарев, «Управление надежностью цепей поставок в логистике снабжния.» автореф. дис. канд. техн. наук, 08.00.05, Санкт-Петербург, 2015, 18 с.
М. В. Грязнов, «Подходы к надежности транспортных систем,» Мир транспорта, № 2, с. 14-19, 2010.
В. М. Курганов, и М. В. Грязнов, Управление надежностью транспортных систем и процессов автомобильных перевозок, моногр. Магнитогорск, РФ: МДП, 2013, 318 с.
В. И. Сергеев, «Управление качеством логистического сервиса,» Логистика сегодня, № 1, с. 10-16, 2010.
Л. Б. Миротин, и Е. А. Лебедев, «Транспортно-логистическая услуга и толкование основных процессов транспортного производства,» Интегрированная логистика, № 1, с. 28-34, 2014.
В. С. Лукинский, Н. Г. Плетнева, и Т. Г. Шульженко, Теоретические и методологические проблемы управления логистическими процессами в цепях поставок. Санкт-Петербург: СПбГИЭУ, 2011, 242 с.
В. А. Войтов, Н. Г. Бережна, і О. В. Кутья, «Критерії оцінювання надійності логістичної системи транспортного обслуговування,» Автомобильный транспорт, № 41, с. 96-104, 2017.
N. Luzhanska, I. Lebid, O. Kotsiuk, I. Kravchenya, and Y. Demchenko, “The influence of customs and logistics service efficiency on cargo delivery time,” Proceedings of the National Aviation University, ol. 80, Iss. 3, pp. 78-91. 2019. https://doi.org/10.18372/2306-1472.80.14277 .
В. С. Лукинский, Ю. Н. Панова, и А. В. Стримовская, «Интегрированное управление цепями поставок: теории, модели и методы,» Логистика и управление цепями поставок, № 3 (80), с. 40-56, 2017.
D. Kisperska-Moroń, Pomiar funkcjonowania łańcuchόw dostaw. Praca zbiorowa pod redakcją, Katowicach: Wydawnictwo Akademii ekonomicznej im. KAROLA ADAMIECKIEGO, 2006, 260 s.
J. Witkowski, Zarządzanie łańcuchem dostaw: koncepcje, procedury, doświadczenia, Warszawa: PWE, 2003, 213 s.
R. Z. Farahani, S. Rezapour, and L. Kardar, Logistics оperations and мanagement: сoncepts and models, Waltham, MA: Elsevier, 2011, 469 p. [Electronic resource]. Available: https://www.academia.edu/11637506/Logistics_and_Operation_Management_PDF .
Л. Б. Миротин, Е. А. Лебедев, А. А. Рыжков, и Е. В. Булатников, «Оптимизация транспортных затрат в логистике бизнеса,» Мир транспорта, т. 11, № 3 (47), с. 84-89, 2013.
GPSS World Reference Manual [Text], Minuteman Software. Holly Springs NC, 2001, p. 305.
Н. О. Лужанська, «Підвищення ефективності діяльності вантажних митних комплексів.» дис. канд. техн. наук, 05.22.01, Київ, 2021, 165 с.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 184
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).