МОДЕЛЮВАННЯ ВИТРАТ НА ДОСТАВКУ ПРОДУКЦІЇ ЗБІРНИМИ ВІДПРАВЛЕННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-95-101Ключові слова:
автомобіль, модельний ряд, рівноцінна відстань перевезення, собівартість перевезень, вантажопідйомність, розвізний маршрут, моделювання маршрутуАнотація
Зміни в дистрибуції харчових продуктів призвели до того, що реалізація продукції торговельними підприємствами відбувається на великій території дрібними партіями за індивідуальними замовленнями. У більшості випадків доставка продукції у торговельні заклади виконується автомобільним транспортом, але практично відсутні методичні рекомендації щодо вибору автотранспортних засобів, їх комплектації та кількості для перевезення збірних партій багатономенклатурних вантажів. Тому потребує визначення ефективність використання автотранспортних засобів, яка на розвізних маршрутах характеризується лише собівартістю перевезення 1 т вантажу. Відсутність в загальному доступі статистичних показників експлуатаційних параметрів автомобілів значно ускладнює встановлення собівартості перевезення. При цьому розв’язання задач планування збірних відправлень, таких як: вибір автомобіля, маршруту його руху, структури автопарку тощо, потребує знання зміни собівартості перевезення залежно від вантажопідйомності автомобіля. Запропоновано визначення собівартості перевезень залежно від вантажопідйомності автомобіля виконувати шляхом екстраполяції параметрів автомобіля на основі даних фірми-виробника і сервісних підприємств, а також алгоритм моделювання функціонування розвізного маршруту. Виконане дослідження на прикладі автомобілів-рефрижераторів моделі Isuzu свідчить, що заміна одного рейсу автомобіля великої вантажопідйомності шляхом використання двох рейсів автомобілем меншої вантажопідйомності за критерієм зменшення вартості перевезення недоцільна. Порівняння витрат суміжних в модельному ряді вантажопідйомності автомобілів Isuzu свідчить, що пунктів рівноцінної вартості доставки товарів не існує. Тобто заміна автомобіля на більшу за вантажопідйомністю доцільна після повного використання вантажопідйомності автомобіля меншої вантажності.
Посилання
А. И. Воркут, Грузовые автомобильные перевозки. Киев: Вища школа, 1986, 447 с.
В. Н. Нефедов, «Повышение эффективности автомобильных перевозок партионных грузов с использованием распределительных центров.» автореф. дис. канд. техн. наук., Харк. нац. авт.-дор. ун-т, Xарков, Украина, 2006.
В. А. Житков, и К. В. Ким, Методы оперативного планирования грузовых перевозок. Москва: Транспорт, 1984, 218 с.
Е. Е. Витвицкий, «Научные основы совершенствования теории мелкопартионных грузов автомобильных перевозок.» автореф. дис. докт. техн. наук., Сиб. гос. авт.-дор. акад. (СибАДИ), Тюмень, РФ, 2006.
Міністерство транспорту України, Про затвердження Методичних рекомендацій з формування собівартості перевезень (робіт, послуг) на транспорті). Наказ № 65 від 05.02.2001. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0065361-01 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.
Огляд статистики зарплатні професії «Водій в Україні». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ua.trud.com/salary/2/5229.html . Дата звернення: Лист. 15, 2020.
Міністерство інфраструктури України, Про затвердження Змін до Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. Наказ № 36 від 24.01.2012. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0036733-12#Text . Дата звернення: Груд. 10, 2020.
Нормы расхода топлива на холодильные установки автомобилей-рефрижераторов. [Електронний ресурс]. Режим доступа: http://putew.inrb.by/articledet.html?akod=36 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.
Модельный ряд и цены на автомобили ISUZU. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.isuzu.ru/models/ . Дата обращения: декабрь, 10, 2020
Цены на ТО ISUZU. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://tehinkom-piyer.ru/servis/models/tekhnicheskoe-obsluzhivanie/tseny-na-to- isuzu/. Дата обращения: декабрь. 10, 2020
Міністерство транспорту та зв’язку України, Про затвердження Експлуатаційними нормами середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі. Наказ № 488 від 20.05.2006 (редакція від 03.07.2018). [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0712-06 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.
С. Л. Голованенко, О. М. Жарова, Т. И. Маслова, и В. Г. Посыпай, Справочник инженера-экономиста автомобильного транспорта. Киев: Тэхника, 1991. 351 с.
Л. А. Александров, Организация и планирование грузовых автомобильных перевозок. Москва: Высшая школа, 1986. 335 с.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 498
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).