МОДЕЛЮВАННЯ ВИТРАТ НА ДОСТАВКУ ПРОДУКЦІЇ ЗБІРНИМИ ВІДПРАВЛЕННЯМИ

Автор(и)

  • І. Г. Лебідь Національний транспортний університет, Київ
  • Т. Г. Ануфрієва Національний транспортний університет, Київ
  • Н. О. Лужанська Національний транспортний університет, Київ

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-95-101

Ключові слова:

автомобіль, модельний ряд, рівноцінна відстань перевезення, собівартість перевезень, вантажопідйомність, розвізний маршрут, моделювання маршруту

Анотація

Зміни в дистрибуції харчових продуктів призвели до того, що реалізація продукції торговельними підприємствами відбувається на великій території дрібними партіями за індивідуальними замовленнями. У більшості випадків доставка продукції у торговельні заклади виконується автомобільним транспортом, але практично відсутні методичні рекомендації щодо вибору автотранспортних засобів, їх комплектації та кількості для перевезення збірних партій багатономенклатурних вантажів. Тому потребує визначення ефективність використання автотранспортних засобів, яка на розвізних маршрутах характеризується лише собівартістю перевезення 1 т вантажу. Відсутність в загальному доступі статистичних показників експлуатаційних параметрів автомобілів значно ускладнює встановлення собівартості перевезення. При цьому розв’язання задач планування збірних відправлень, таких як: вибір автомобіля, маршруту його руху, структури автопарку тощо, потребує знання зміни собівартості перевезення залежно від вантажопідйомності автомобіля. Запропоновано визначення собівартості перевезень залежно від вантажопідйомності автомобіля виконувати шляхом екстраполяції параметрів автомобіля на основі даних фірми-виробника і сервісних підприємств, а також алгоритм моделювання функціонування розвізного маршруту. Виконане дослідження на прикладі автомобілів-рефрижераторів моделі Isuzu свідчить, що заміна одного рейсу автомобіля великої вантажопідйомності шляхом використання двох рейсів автомобілем меншої вантажопідйомності за критерієм зменшення вартості перевезення недоцільна. Порівняння витрат суміжних в модельному ряді вантажопідйомності автомобілів Isuzu свідчить, що пунктів рівноцінної вартості доставки товарів не існує. Тобто заміна автомобіля на більшу за вантажопідйомністю доцільна після повного використання вантажопідйомності автомобіля меншої вантажності.

Біографії авторів

І. Г. Лебідь, Національний транспортний університет, Київ

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри міжнародних перевезень та митного контролю

Т. Г. Ануфрієва, Національний транспортний університет, Київ

старший викладач кафедри міжнародних перевезень та митного контролю

Н. О. Лужанська, Національний транспортний університет, Київ

старший викладач кафедри транспортних технологій

Посилання

А. И. Воркут, Грузовые автомобильные перевозки. Киев: Вища школа, 1986, 447 с.

В. Н. Нефедов, «Повышение эффективности автомобильных перевозок партионных грузов с использованием распределительных центров.» автореф. дис. канд. техн. наук., Харк. нац. авт.-дор. ун-т, Xарков, Украина, 2006.

В. А. Житков, и К. В. Ким, Методы оперативного планирования грузовых перевозок. Москва: Транспорт, 1984, 218 с.

Е. Е. Витвицкий, «Научные основы совершенствования теории мелкопартионных грузов автомобильных перевозок.» автореф. дис. докт. техн. наук., Сиб. гос. авт.-дор. акад. (СибАДИ), Тюмень, РФ, 2006.

Міністерство транспорту України, Про затвердження Методичних рекомендацій з формування собівартості перевезень (робіт, послуг) на транспорті). Наказ № 65 від 05.02.2001. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0065361-01 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.

Огляд статистики зарплатні професії «Водій в Україні». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ua.trud.com/salary/2/5229.html . Дата звернення: Лист. 15, 2020.

Міністерство інфраструктури України, Про затвердження Змін до Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. Наказ № 36 від 24.01.2012. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0036733-12#Text . Дата звернення: Груд. 10, 2020.

Нормы расхода топлива на холодильные установки автомобилей-рефрижераторов. [Електронний ресурс]. Режим доступа: http://putew.inrb.by/articledet.html?akod=36 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.

Модельный ряд и цены на автомобили ISUZU. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.isuzu.ru/models/ . Дата обращения: декабрь, 10, 2020

Цены на ТО ISUZU. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://tehinkom-piyer.ru/servis/models/tekhnicheskoe-obsluzhivanie/tseny-na-to- isuzu/. Дата обращения: декабрь. 10, 2020

Міністерство транспорту та зв’язку України, Про затвердження Експлуатаційними нормами середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі. Наказ № 488 від 20.05.2006 (редакція від 03.07.2018). [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0712-06 . Дата звернення: Груд. 10, 2020.

С. Л. Голованенко, О. М. Жарова, Т. И. Маслова, и В. Г. Посыпай, Справочник инженера-экономиста автомобильного транспорта. Киев: Тэхника, 1991. 351 с.

Л. А. Александров, Организация и планирование грузовых автомобильных перевозок. Москва: Высшая школа, 1986. 335 с.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 142

Опубліковано

2021-02-26

Як цитувати

[1]
І. Г. Лебідь, Т. Г. Ануфрієва, і Н. О. Лужанська, «МОДЕЛЮВАННЯ ВИТРАТ НА ДОСТАВКУ ПРОДУКЦІЇ ЗБІРНИМИ ВІДПРАВЛЕННЯМИ», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 95–101, Лют. 2021.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають