ВИЗНАЧЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ НАГНІТАЮЧИХ ВЕНТИЛЯТОРІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОЇ ВЕНТИЛЯЦІЇ КУЗОВА АВТОМОБІЛЯ

  • О. А. Тригуб Черкаський державний технологічний університет
  • В. В. Загубинога Черкаський державний технологічний університет
  • Л. А. Тарандушка Черкаський державний технологічний університет
Ключові слова: системи вентиляції повітря, акумулювання теплової енергії, комфорт та безпека автомобіля

Анотація

Усім водіям і пасажирам відома проблема нагрівання повітря та елементів салону автомобіля, коли він знаходиться на відкритій парковці в літню пору року. Влітку в сонячну погоду автомобіль та його салон можуть нагріватись більш ніж на 30 °С, в порівнянні з температурою навколишнього середовища. В таких температурних режимах транспортування людей неможливе, так як людина може отримати тепловий удар, що призведе до втрати працездатності або летального випадку. Зазвичай такі проблеми вирішуються встановленням в автомобілі додаткових систем клімат-контролю. Щоби забезпечити необхідні показники температури в салоні автомобіля застосовують системи кондиціонування повітря. Однак найвагомішим недоліком таких систем є те, що всі вони працюють лише із запущеним двигуном внутрішнього згорання і абсолютно не дієздатні, коли автомобіль знаходиться на парковці. Доки автомобіль перебуває на парковці, його двигун вимкнений і система кондиціонування не може забезпечити вентиляцію і підтримання комфортної температури. Для вирішення такої проблеми, автори розробили незалежну від двигуна внутрішнього згорання автоматичну систему вентиляції кузова, що працює на сонячних батареях. Для забезпечення ефективності роботи такої системи, повітря, що виводиться з салону не повинно встигати нагріватися до температур не комфортних для людини. Це має забезпечуватись необхідною продуктивністю вентиляторів, що відводять нагріте повітря із салону. Розроблено математичну модель для розрахунку продуктивності нагнітаючих вентиляторів системи автоматичної вентиляції кузовів автомобілів будь-якої конструкції. На основі поданої моделі проведено розрахунки для визначення продуктивності вентиляторів для вентиляції кузова типу КУНГ. Визначено, що продуктивність вентиляторів залежить головним чином від площ поверхонь кузова та географічного розташування.

Біографії авторів

О. А. Тригуб, Черкаський державний технологічний університет

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів та технологій їх експлуатації

В. В. Загубинога, Черкаський державний технологічний університет

студент факультету комп’ютеризованих технологій машинобудування і дизайну

Л. А. Тарандушка, Черкаський державний технологічний університет

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів та технологій їх експлуатації

Посилання

І. А. Пономарчук, та О. Б. Волошин, Вентиляція та кондиціювання повітря. Вінниця, ВНТУ, 2004, 121 с.

О. А. Tригуб, М. М. Балута, та І. А. Шльончак, «Автоматична система усунення акумулюючого тепла в салоні автомобіля,» Вісник Черкаського державного технологічного університету, № 3, с. 162-167, 2015.

В. П. Хохряков, Вентиляция, отопление и обеспыливание воздуха в кабинах автомобилей. Москва: Машиностроение, 1987, 152 с.

М. Г. Маханько, Ю. П. Сидоров, А. Хенач, и М. М. Шмидт, Кондиционирование воздуха в пассажирских вагонах и на локомотивах. Москва: Транспорт, 1981, 254 с.

М. В. Михайлов, и С. В. Гусева, Микроклимат в кабинах мобильных машин. Москва: Машиностроение, 1977, 230 с.

Е. А. Макарова, Солнечная постоянная. Москва: Советская энциклопедия, 1986, 627 с.

С. А. Веселов, и Ф. В. Веденьев, Вентиляционные и аспирационные системы. Москва: Колос, 2004, 240 с.

Опубліковано
2018-08-31
Як цитувати
[1]
О. Тригуб, В. Загубинога, і Л. Тарандушка, ВИЗНАЧЕННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ НАГНІТАЮЧИХ ВЕНТИЛЯТОРІВ СИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОЇ ВЕНТИЛЯЦІЇ КУЗОВА АВТОМОБІЛЯ, Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 95-102, Сер 2018.
Номер
Розділ
Машинобудування і транспорт