РОЗРОБКА МЕТОДИКИ ВИБОРУ РАЦІОНАЛЬНОГО ПЕРЕВІЗНИКА ВАНТАЖІВ У МІЖНАРОДНОМУ СПОЛУЧЕННІ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-162-3-82-86Ключові слова:
перевізник, збереженість вантажу, вартість доставки, термін доставки, страхуванняАнотація
Для адекватного відображення процесу доставки вантажів у міжнародному сполученні, математичний апарат побудови моделі повинен давати можливість формалізації більшості критеріїв і обмежень. Швидкодія існуючих алгоритмів рішення завдань вибору нерідко досягається за рахунок ігнорування важливих властивостей об’єкта моделювання, наслідком чого є зниження рівня якості прийнятих рішень. Одним з ефективних методів моделювання прийняття рішень, який дозволяє враховувати більшість властивостей досліджуваного об’єкта, є нечітка логіка. Розглянуто проблему прийняття рішень в умовах невизначеності на основі застосування правил нечіткої логіки. За допомогою методу експертних оцінок визначено параметри, які найбільше впливають на вибір перевізника вантажу в міжнародному сполучені. Із запропонованих дев’ятнадцяти параметрів вибрано п’ять найвагоміших. Описано структуру та функції системи нечіткого прийняття рішень стосовно вибору раціонального перевізника. Специфіковано етапи перетворення нечітких даних в процесі логічного виведення рішень. Наведено приклад нечіткого логічного виведення залежності параметрів вибору раціонального перевізника. Створено модель в програмному середовищі МАТLAB як практичну реалізацію запропонованої методики. За результатами розрахунку визначено раціонального перевізника для перевезення різних товарів у міжнародному сполученні. Також за допомогою МАТLAB отримано графіки поверхні залежності вибору перевізника від різних факторів впливу, таких як репутація, CMR-страхування, вартість перевезень, кількість випадків порчі та недостача товару, час доставки. За отриманими графіками можна оцінити всі можливі варіанти комбінацій за вибраними параметрами. Впровадження на практиці показує, що використання результатів дослідження дозволяє скоротити час роботи персоналу, а також суттєво підвищує рівень якості його роботи під час розробки й вибору варіантів доставки вантажів.
Посилання
А. В. Бульба, «Разработка системы регулирования деятельности автомобильного транспорта в регионах.» дис. канд. техн. наук. М.: 1999, 149 с.
Г. В. Савицкая, Анализ хозяйственной деятельности предприятия. Минск: ИП «Экоперспектива», 1997, 498 с.
В. М. Беляев, Терминальные системы перевозок грузов автомобильным транспортом. М.: Транспорт, 1987, 287 с.
В. П. Тарасик, Математическое моделирование технических систем, учеб. для вузов. Минск: Дизайн ПРО, 1997, 640 с.
Мониторинг рынка международных перевозок грузов. М.: АСМАП, 1995, с. 6, 12, 13.
А. Куршин, Международные автоперевозки: налоги на приобретение автопоездов «душат» российских перевозчиков. М.: МАП-1996, № 3, 138 с.
Л. Б. Миротин, Транспортная логистика. М.: Брандес, 1996, 145 с.
Опыт работы транспортно-экспедиционных фирм за рубежом, их роль в организации логистических систем. М.: АСМАП, 1994, 26 с
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 160
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).