ЕФЕКТИВНА ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗПОДІЛУ ВАНТАЖОПОТОКІВ У МЕЖАХ МІСТА ТА ФАКТОРИ, ЩО НА НЕЇ ВПЛИВАЮТЬ

Автор(и)

  • Н. В. Птиця Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • О. В. Макарічев Херсонський національний технічний університет
  • К. Г. Ковцур Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-173-2-94-100

Ключові слова:

доставка, вантажопотік, торговельні точки, ланцюг постачань, район обслуговування, ефективність доставки, раціональні маршрути, логістичні витрати

Анотація

Подано результати досліджень характеристик, параметрів та особливостей зони обслуговування в процесі організації розподілу вантажопотоків у міських умовах. Останнім часом у ланцюгу постачань відбуваються певні зміни, які призводять до того, що виникає необхідність акцентувати увагу на визначенні параметрів процесу доставки та підвищенні ефективності технологічного процесу. У роздрібній торгівлі відбуваються різноманітні структурні зміни, характерні для багатьох регіонів країни. Активно розширюються та просуваються нові формати торгівлі, разом з розвитком великих торговельних мереж, також посилюється популярність спеціалізованих продовольчих магазинів, кіосків, невеликих магазинів, розташованих у пішохідній доступності і реалізують різноманітний асортимент товарів. Розширення асортименту товарів потребує зміни характеру та збільшення кількості транспортних операцій для задоволення потреб доставки. Ці зміни зумовлюють необхідність перегляду організації процесу доставки з урахуванням специфіки торговельних об’єктів, щільності їхнього розміщення та особливостей транспортної зони. Територіальне розташування об'єктів торгівлі визначає розосередженість вантажопотоків. Наявні шляхи підвищення ефективності організації руху матеріальних потоків передбачають розробку схем доставки товарів до об’єктів торгівлі, визначення раціональних розмірів партій і періодичності поставок, формування раціональних маршрутів і графіків руху, доставку товару з урахуванням особливостей зони обслуговування.

Основною метою дослідження є визначення характеру розташування торгових точок та параметрів району обслуговування для підвищення ефективності процесу доставки та удосконалення технологічного процесу перевезення вантажів.

Біографії авторів

Н. В. Птиця, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних систем і логістики

О. В. Макарічев, Херсонський національний технічний університет

д-р фіз.-мат. наук, доцент, професор кафедри транспортних систем і технічного сервісу

К. Г. Ковцур, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних систем і логістики

Посилання

Э. В. Нагорний, Н. Ю. Шраменко, і Г. І. Нестеренко, Комерційна робота на транспорті: підручн. Харків, Україна: ХНАДУ, 2012.

Н. В. Птиця, і К. Г. Ковцур, «До питання визначення характеру розташування вантажоодержувачів при дослідженні системи доставки,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(16), с. 131-136, 2021.

Н. В. Птиця, і К. Г. Ковцур, «Критерій доцільності введення об’єктів торговельної мережі на основі параметрів системи доставки,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(12), с. 127-134, 2019.

М. І. Сеньків, «Транспортна і розподільча геологістика в західному регіоні України.»: дис. канд. техн. наук, Львів. ЛНУ ім. І. Франка, 2017.

Reilly’s Law of Retail Gravitation. [Electronic resource]. Available: https://www.thoughtco.com/reillys-law-of-retail-gravitation-1433438 . Accessed: 23.11.2023.

S. Prasad, Different Types of Clustering Methods and Applications Analytix Labs, 2020. [Electronic resource]. Available: https://www.analytixlabs.co.in/blog/types-of-clustering-algorithms/ . Accessed: 03.12.2023.

K. Wagstaff, and C. Cardie, “Constrained K-means Clustreing with Background Knowledge,” Proceedings of the Eighteen International Conference on Mahine Learning, 2001, pp. 577-584.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 304

Опубліковано

2024-04-30

Як цитувати

[1]
Н. В. Птиця, О. В. Макарічев, і К. Г. Ковцур, «ЕФЕКТИВНА ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗПОДІЛУ ВАНТАЖОПОТОКІВ У МЕЖАХ МІСТА ТА ФАКТОРИ, ЩО НА НЕЇ ВПЛИВАЮТЬ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 94–100, Квіт. 2024.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.