УДОСКОНАЛЕННЯ СТРУКТУРИ ВИРОБНИЧИХ ПІДРОЗДІЛІВ З ОБСЛУГОВУВАННЯ ТА РЕМОНТУ АВТОМОБІЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2018-141-6-104-110Ключові слова:
автомобілі, автотранспортні підприємства (АТП), виробничо-технічна база (ВТБ), дорожньо-транспортні засоби (ДТЗ), затрати, підприємства автосервісу, поточний ремонт (ПР), технічне обслуговування (ТО), централізовано-спеціалізовані виробництва (ЦСВ)Анотація
Запропоновано робочу гіпотезу про те, що для забезпечення конкурентоспроможності на ринку транспортних послуг, структура виробничих підрозділів автотранспортних підприємств повинна визначатися обсягами робіт з ТО та ремонту транспортних засобів з урахуванням економічних критеріїв вартості виконання одиниці послуги.
Для визначення доцільності створення або функціонування виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів в автотранспортних підприємствах як критерій прийнято собівартість однієї людино-години робіт з ТО і ремонту транспортних засобів. Необхідно зазначити, що собівартість робіт з обслуговування та ремонту автомобілів залежить не тільки від обсягів робіт, але і від вартості технологічного обладнання, необхідної площі, кількості робітників, їх кваліфікації, заробітної плати та інших чинників.
Зі збільшенням обсягів робіт з ТО і ремонту автомобілів собівартість поступово зменшується, що пов’язане зі збільшенням завантаженості персоналу, технологічного обладнання та раціональнішого використання виробничих площ.
На основі отриманої собівартості однієї людино-години визначені мінімальні обсяги робіт, за яких доцільно виконувати конкретні види робіт з обслуговування та ремонту автомобілів і створювати відповідні виробничі підрозділи в автотранспортних підприємствах. Мінімальні обсяги робіт з обслуговування та ремонту автомобілів встановлені шляхом порівняння собівартості виконання робіт в автотранспортному підприємстві з вартістю виконання цих робіт в підприємствах автосервісу.
Визначено вартість доставки автомобілів та ремонтного фонду в підприємства автосервісу або інші автотранспортні підприємства, яка припадає на одну людино-годину трудомісткості робіт з ТО і ремонту. На основі розрахованої вартості доставки визначені економічно доцільні відстані виконання робіт з ТО і ремонту автомобілів за кооперацією в підприємствах автосервісу.
Посилання
О. Г. Осауленко, Ред., Статистичний збірник «Регіони України» 2012, ч.2. Київ, Україна: Державна служба статистики України, 2012, 801 с.
О. Г. Осауленко, Ред., Статистичний щорічник України за 2011 рік. ТОВ «Август Трейд». Київ, Україна: Державна служба статистики України, 2012, 559 с.
О. Г. Осауленко, Ред., Статистичний збірник «Україна у цифрах 2008». ДП «Інформаційно-аналітичне агентство». Київ, Україна: Державний комітет статистики України, 2009, 260 с.
Ю. Х. Савін, та М. В. Митко, «Доцільність створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів,» Вісник Національного транспортного університету, № 1 (34). с. 424-429, 2016.
Ю. Х. Савін, та М. В. Митко, «Методика визначення доцільності створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту транспортних засобів,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. Науковий журнал, № 2 (6), с. 130-138, 2016.
Ю. Х. Савін, М. В. Митко, та С. О. Романюк, «Рекомендації щодо доцільності створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів,» Вісник машинобудування та транспорту, № 1 (7), с. 92-101, 2018.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 299
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).