РЕМОНТ ПОВЕРХНЕВИХ ДЕФЕКТІВ НА ДІЮЧИХ ТРУБОПРОВОДАХ MIG/MAG ЗВАРЮВАННЯМ В ІМПУЛЬСНОМУ РЕЖИМІ

Автор(и)

  • О. М. Матвієнків Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • В. В. Циганчук Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
  • А. Я. Мельник Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-149-2-82-88

Ключові слова:

магістральні трубопроводи, дефекти, тепловий вплив, MIG/MAG зварювання, імпульсний режим

Анотація

Значна частина магістральних трубопроводів України експлуатується вже тривалий час та потребує відновлювального ремонту. Найпоширенішим методом ремонту є заплавлення дефектних ділянок з корозійними пошкодженнями з використанням дугового зварювання. Але під час проведення зварювальних робіт на діючих трубопроводах існує небезпека наскрізного проплавлення або надмірного нагріву стінки труби зварювальною дугою, що може призвести до її руйнування внутрішнім тиском. Вирішити проблему безпечного ремонту поверхневих дефектів трубопроводів під тиском можна зменшивши тепловий вплив на стінку труби. У статті проводились експериментальні дослідження поширення теплоти під час наплавлення валиків на пластину з трубної сталі марки 17ГС, ручним дуговим зварюванням та напівавтоматичним MIG/MAG зварюванням з керованим перенесенням металу в імпульсному режимі. При цьому проводились вимірювання показників температурних змін в стінці труби у шести точках на різній глибині, та їх подальше оброблення, з використанням термопар хромель–алюмель K-типу, підключених до мікроконтролера Arduino. Проведено макроструктурні дослідження та визначено глибину проплавлення і зону термічного впливу наплавлених валиків. Результати досліджень показали, що під час MIG/MAG зварювання в імпульсному режимі, максимальна температура стінки труби на 168 °С (31 %) нижча, ніж під час ручного дугового зварювання, а також і швидкість охолодження є більшою. Таке зниження тепловкладення є значним і мінімізує ризик терміч ного пропалу стінки труби. При зварюванні в імпульсному режимі якість наплавлених валиків є значно кращою, зменшується глибина проплавлення та втричі менша зона термічного впливу. Встановлено, що застосування MIG/MAG зварювання з імпульсним режимом краплеперенесення електродного металу під час ремонту поверхневих дефектів стінки труби на діючих трубопроводах ефективніше та продуктивніше, ніж ручне дугове зварювання, а також безпечніше та економічніше, оскільки гарантує виконання швидкого та ефективного ремонту без ризику термічного пропалювання стінки труби.

Біографії авторів

О. М. Матвієнків, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

канд. техн. наук, доцент кафедри зварювання

В. В. Циганчук, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

асистент кафедри електроенергетики, електротехніки та електромеханіки

А. Я. Мельник, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу

студент Інституту інженерної механіки

Посилання

О. О. Подолян, «Система контролю якості монтажу муфти з внутрішнім заповненням на діючий трубопровід.» автореф. дис. канд. техн. наук: 05.11.13. Київ, 2013. 24 с.

В. С. Бут, и О. И. Олейник, «Развитие в Украине технологий ремонта дуговой сваркой магистральных трубопроводов в условиях эксплуатации,» Автоматическая сварка, № 5, с. 42-50, 2014.

W. A. Bruce, H. D. Mishier, and J. F. Kiefner, “Repair of pipelines by direct deposition of weld metal,” in A. G. A. Pipeline research committee. – PR-185-9110. Edisson Welding Inst., 1993.

Р. Р. Шафиков, «Ремонт газопроводов методом наплавки без остановки транспортировки газа.» автореф. дис. канд. техн. наук: 25.00.19. Москва, 2015. 24 с.

В. И. Махненко, В. С. Бут, С. С. Козлитина, и О. И. Олейник, «Риск разрушения магистрального трубопровода с дефектами утонения стенки при ремонте под давлением,» Автоматическая сварка, № 1, с. 11-14, 2010.

И. В. Волков, «Разработка технологии ремонта газопроводов в условиях интенсивного теплоотвода.» дис. канд. техн. наук : 05.02.10 , РГУ нефти и газа (НИУ) имени И. М. Губкина. Москва, РФ, 2017. 150 с.

В. А. Рыбин, «Исследование теплового воздействия от сварочной дуги на стенку трубопровода при ремонте дефекта типа “потеря металла”,» Экспозиция Нефть Газ, № 1 (40), с. 60-61, 2015.

А. Г. Крампит, Е. А. Зернин, и М. А. Крампит, «Современные способы импульсно-дуговой MIG/MAG сварки,» Технологии и материалы, № 1, с. 4-10, 2015.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 184

Опубліковано

2020-04-30

Як цитувати

[1]
О. М. Матвієнків, В. В. Циганчук, і А. Я. Мельник, «РЕМОНТ ПОВЕРХНЕВИХ ДЕФЕКТІВ НА ДІЮЧИХ ТРУБОПРОВОДАХ MIG/MAG ЗВАРЮВАННЯМ В ІМПУЛЬСНОМУ РЕЖИМІ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 82–88, Квіт. 2020.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.