ДО АСПЕКТУ ОЦІНКИ УКЛОНУ АВТОМОБІЛЬНОЇ ДОРОГИ ЗА ПІДТРИМКИ НАВІГАТОРА З БАРОМЕТРИЧНИМ АЛЬТИМЕТРОМ

Автор(и)

  • Е. Х. Рабінович Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • І. В. Грицук Херсонська державна морська академія, Херсон
  • М. Х. Буравцев Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • В. О. Зуєв Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • В. А. Макаров Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-161-2-60-67

Ключові слова:

дистанційний моніторинг, дорожній транспортний засіб, уклон дороги, оцінка уклону, навігатор, барометричний альтиметр, перевезення, поліпшення прогнозування роботи

Анотація

Технічний стан покриття дороги є показником, що змінюється випадково. Ця обставина ускладнює можливість його формалізації та обліку. Виникає необхідність безпосереднього вимірювання величини уклону поверхні автомобільної дороги. Характеристики такого уклону є вагомими факторами для планування середньої швидкості руху та паливної економічності автомобільного транспортного засобу. Для вирішення поставлених в роботі завдань як методологічну основу дослідження використано системний підхід. В змінних умовах експлуатації дорожньої системи, вибрані засоби оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Розроблена загальна методика проведення експериментального наукового дослідження можливості вимірювання параметрів реального уклону автомобільної дороги в реальній практиці.

На практиці потрібен метод вимірювання уклонів дороги для побудови її поздовжнього профілю, що забезпечує раціональну точність, наприклад, 0,001 та не вимагає спеціальних засобів й надмірних витрат праці, часу та фінансів. Вибраний метод повинен поєднувати супутникові сигнали зі свідченнями барометричного альтиметра з підтримкою навігатора (метод БА).

Загалом метод БА відпрацьований і не вимагає надмірних витрат часу та праці. Сьогодні для обміру нової ділянки достатньо виконати 3―4 пари заїздів у двох напрямках, а потім витратити 4―5 годин на розшифровку записів та обробку даних.

Експериментальна перевірка та досвід застосування на практиці показали, що сьогодні для вимірювання уклонів дороги та побудови її поздовжнього профілю з похибкою до 0,001 без залучення спеціальних служб можна рекомендувати використання ручного навігатора GPS/ГЛОНАСС з барометричним альтиметром.

БА має високу чутливість, а тому гостро реагує на зміни зовнішніх умов. Важливо дотримуватися викладених у тексті рекомендацій за методикою вимірювань та обробки.

Біографії авторів

Е. Х. Рабінович, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів ім. проф. М. Я. Говорущенка

І. В. Грицук, Херсонська державна морська академія, Херсон

д-р техн. наук, професор, професор кафедри експлуатації судових енергетичних установок

М. Х. Буравцев, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

інженер кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів ім. проф. М. Я. Говорущенка

В. О. Зуєв, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

асистент кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів ім. проф. М. Я. Говорущенка

В. А. Макаров, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

Patent RU 1796903[Electronic resource]. Available: cl. G01C7/04. http://www. findpatent.ru/ patent/179/1796903.html .

The Road Profile height in meters from classical survey and kinematic GPS. [Electronic resource]. Available: https://www.researchgate.net/figure/The-Road-Profile-height-in-meters-from-classical-survey-and-kinematic-GPS_tbl1_240797536 .

К. А. Воробьев, Современные технологии ГНСС для проведения геодезических работ в сложных полевых условиях. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.geoprofi.ru/Services/Doc/2143/bbf60ba40e6a4792aba8acc300d2a6a0/True.

V. S. Shein, et al., “Determination of the Inclination of a road,” in Scientific-practical conference Alternative Energy Sources in the Transport and Technological Complex: Problems and Prospects of Rational Use (Voronezh, 2014), pp. 163-168.

Эрнест Рабинович, Михаил Буравцев, Владимир Зуев, и Константин Здебский, «Оценка уклона дороги методом скатывания автомобиля,» на XХV научно-технической конференции «Транспорт, экология — устойчиво развитие», Технически университет — Варна. Кафедра «Транспортна техника и технологии», 15-17 июня 2017, с. 148-155.

B. Y. Boroujeni, and H. Christopher Frey, “Road grade quantification based on global positioning system data obtained from real-world vehicle fuel use and emissions measurements,” Atmospheric Environment, vol. 85, March 2014, pp. 179-186. https://doi.org/10.1016/j.atmosenv. 2013.12.025 .

Ken Johansson, Road Slope Estimation with Standard Truck Sensors. [Electronic resource]. Available: https://people.kth.se/~kallej/grad.../johansson_thesis05.pdf .

Inclinometers, Clinometers, Slope Measuring Devices. [Electronic resource]. Available: https://www.engineersupply.com/inclinometers.aspx .

I. Potočnik, “Use of various survey methods in forest engineering,” International Summer School, Intgrated Rural Road Nework Re-engineering, July 14-27, 2013. Jezersko, Slovenia. [Electronic resource]. Available: http://intra.tesaf.unipd.it/cms/IRRNR/doc/011_2013.pdf .

Garmin eTrex 30 Owner’s Manual. [Electronic resource]. Available: https://www. manualslib.com/manual/302033/Garmin-Etrex-30.html .

Географическое расстояние (по документу 47 CFR 73 208 федеральной комиссии по связи США FCC адрес Geographical distance. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://en.wikipedia.org/wiki/Geographical_distance .

Компас и барометр в навигаторах Garmin. Обзор малоизвестных настроек. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.garmin.ru/ about/posts/kompas-i-barometr-v-navigatorakh-garmin-obzor-maloizvestnykh-nastroek/ .

M. Dubinin, Description and receiving SRTM data. 2014. [Electronic resource]. Available: http://gis-lab.info/qa/srtm.html .

D. Pohorletskyi, et al., “Improving the Processes of Thermal Preparation of an Automobile Engine with Petrol and Gas Supply Systems (Vehicle Engine with Petrol and LPG Supplying Systems),” SAE Technical Paper 2020-01-2031, 2020. https://doi.org/10.4271/2020-01-2031 .

M. Volodarets, et al., “Optimization of Vehicle Operating Conditions by Using Simulation Modeling Software,” SAE Technical Paper 2019-01-0099, 2019. https://doi.org/10.4271/2019-01-0099

В. П. Матейчик та ін. «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів,» Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 13, с. 126-138, 2014.

D. Klets, et al., “Information Security Risk Management of Vehicles," SAE Technical Paper 2018-01-0015, 2018, https://doi.org/10.4271/2018-01-0015 .

В. П. Волков, І. В. Грицук, А. П. Комов, і Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу і визначення статусу несправностей транспортного засобу у складі бортового інформаційно-діагностичного комплексу,» Вісник Національного транспортного університету, вип. 30, с. 51-62, 2014.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 20

Опубліковано

2022-04-29

Як цитувати

[1]
Е. Х. Рабінович, І. В. Грицук, М. Х. Буравцев, В. О. Зуєв, і В. А. Макаров, «ДО АСПЕКТУ ОЦІНКИ УКЛОНУ АВТОМОБІЛЬНОЇ ДОРОГИ ЗА ПІДТРИМКИ НАВІГАТОРА З БАРОМЕТРИЧНИМ АЛЬТИМЕТРОМ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 60–67, Квіт. 2022.

Номер

Розділ

Застосування результатів досліджень

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.