НОВИЙ МЕТОД РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕРВАЛЬНОЇ КОНЦЕПЦІЇ МОДЕЛЮВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ПОПИТУ

Автор(и)

  • В. С. Івахнік Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-165-6-57-64

Ключові слова:

модель попиту, інтервальна концепція, матриця, кореспонденція, транспортний район

Анотація

Розглянуто особливості генерації випадкових матриць кореспонденцій в рамках інтервальної концепції моделювання транспортного попиту, які полягають у відсутності гарантій успішного розподілу по матриці відомих місткостей транспортних районів з відправлення і прибуття об’єкта транспортування, за наявності додаткових обмежень до місткостей. Проаналізовано можливості повного розподілу попиту по матриці транспортних кореспонденцій за наявності таких обмежень та запропоновано два методи вирішення цієї проблеми. Для невеликої кількості обмежень сформовано двоетапний алгоритм заповнення матриці. Перший етап полягає в звичайному розподілені обсягів транспортного попиту за допомогою генератора випадкових чисел, другий — у перерозподілі до відкритих районів тих кореспонденцій, які потрапили в клітинки матриці, за допомогою замкнутих циклів, відомих з транспортної задачі. Для значної кількості обмежень, які виникають в процесі моделювання рейсових матриць маршрутних кореспонденцій, або в інших випадках, за яких моделювання транспортного попиту за допомогою замкнутих циклів стає неможливим, створено новий метод реалізації інтервальної концепції моделювання попиту. Він оснований на багаторазовому використанні базового методу розподілення транспортного попиту без обмежень, з використанням якого завжди відбувається повний розподіл місткостей по матриці кореспонденцій. Обмеження, які накладаються на матрицю, враховуються шляхом видалення з її поточного варіанта тих кореспонденцій, які підпадають під обмеження. Значення видалених кореспонденцій формують умови для генерації наступного екземпляра матриці, допоки всі місткості транспортних районів з відправлення та прибуття не будуть розподілені по таких матрицях. Підсумкова матриця є сумою всіх проміжних матриць, створених таким чином. Цей спосіб формування матриць транспортних кореспонденцій дозволяє гарантувати позитивний результат генерації випадкових матриць з обмеженнями та забезпечити повноцінну реалізацію інтервальної концепції моделювання транспортного попиту.

Біографія автора

В. С. Івахнік, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант кафедри транспортних систем і логістики

Посилання

Я. А. Селиверстов, и С. А. Селиверстов, «Методы и модели построения матриц транспортных корреспонденций,» Научно-технические ведомости СПбГПУ. Информатика. Телекоммуникации. Управление, № 2-3 (217-222), с. 49-70, 2015.

S. Afandizadeh Zargari, A. Memarnejad, and H. Mirzahossein, Hourly Origin–Destination Matrix Estimation Using Intelligent Transportation Systems Data and Deep Learning, 2021.

E. S. Park, L. R. Rilett, and C. H. Spiegelman, “A Markov Chain Monte Carlo-Based Origin Destination Matrix Estimator that is Robust to Imperfect Intelligent Transportation Systems Data,” Journal of Intelligent Transportation Systems, 2008.

K. Shamsigul, K. Rustam, and A. Perizat, “Methods for creating Intelligent transportation systems using dynamic microlevel model of the city based on a qualitative correspondence matrix,” in ICEMIS'20: Proceedings of the 6th International Conference on Engineering & MIS 2020. Article no. 78, 2020.

Є. В. Любий, «Визначення попиту на пересування населення малих міст маршрутним пасажирським транспортом.» дис. канд. техн. наук, 05.22.01, Харків, Україна, 2012, 191 с.

П. Ф. Горбачов, «Концепція формування систем маршрутного пасажирського транспорту в містах.» дис. д-ра техн. наук, 05.22.01, Харків, Україна, 2009, 370 с.

Є. В. Любий, і О. С. Колій, «Оцінка точності синтетичних моделей розрахунку пасажирських кореспонденцій на прикладі малих міст,» Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, с. 98-106, 2019.

С. В. Свічинський, «Формування функцій розселення міського населення для визначення потреб у перевезеннях громадським транспортом.» дис. канд. техн. наук, спец. 05.22.01, Харків, Україна, 2015, 225 с.

П. Ф. Горбачев, і Н. В. Мосьпан, «Імітаційна модель обслуговування разових замовлень на міжміські вантажоперевезення,» Вестник ХНАДУ, № 76, с. 32-39, 2017.

А. А. Кочина, «Формування пасажиропотоків у приміському сполученні на автомобільному транспорті.» дис. канд. техн. наук, 05.22., Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. Харків, Україна: Стиль-издат, 2020, 20 с.

Міністерство транспорту України, Наказ «Про затвердження Порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом». [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1282-13#Text.

T. J. Fratar, “Vehicular Trip Distribution by Successive Approximation ,” Traffic Quarterly, № 8, pp. 53-65, 1954.

J. D. Ortuzar, and L. G. Willumsen, Modelling Transport, Fourth Ed. Chichester: John Wiley & Sons Ltd, 2011, 586 p.

J. de D. Ortuzar, and L. G. Willumsen, Modelling transport, Third Ed. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 2006, 499 p.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 34

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

[1]
В. С. Івахнік, «НОВИЙ МЕТОД РЕАЛІЗАЦІЇ ІНТЕРВАЛЬНОЇ КОНЦЕПЦІЇ МОДЕЛЮВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ПОПИТУ», Вісник ВПІ, вип. 6, с. 57–64, Груд. 2022.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.