ТРУДОВІ РЕСУРСИ АВІАЦІЙНОЇ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-171-6-71-77Ключові слова:
авіація, транспорт, економічна діяльність, штат, трудові ресурси, оплата праціАнотація
Обґрунтовано сучасний стан та перспективи розвитку трудових ресурсів авіаційної галузі. Проаналізовано середню кількість штатних працівників транспортної системи в цілому, та авіаційної галузі зокрема. Виявлено, що у сфері наземного та водного транспорту відбулося скорочення персоналу, тоді як на авіаційному транспорті спостерігається постійне зростання працівників. Обґрунтовано, що на формування трудових ресурсів авіаційної галузі впливають санітарно-епідеміологічні та політичні чинники. Показано, що на фоні повільного зростання заробітної плати у наземному та водному транспорті, оплата праці на авіаційному транспорті має високі показники. Доведено, що за досліджуваний період відбувається зростання плинності кадрів на авіаційному транспорті майже у два рази, при цьому цей показник не перевищує розмір відповідного виду економічної діяльності «Транспорт, складське господарство, поштова та кур’єрська діяльність», а у наземному та водному транспорті відбулося незначне зменшення плинності у порівнянні з початком періоду дослідження. Виявлено, що скорочення працівників авіаційного транспорту менше за аналогічний показник за видом економічної діяльності, але більше за показники скорочення штатів у наземному та водному транспорті. Показано, що перспективами розвитку трудового потенціалу авіаційної галузі є: 1 — розробка єдиної цілісної мотиваційної системи, яка спонукатиме працівників авіаційних підприємств до високопродуктивної праці, підвищення якості послуг та ретельності виконання обов’язків та доручень; 2 — подальший розвиток тісної взаємодії між закладами освіти та авіаційними підприємствами; 3 — посилення міжнародної співпраці та впровадження досвіду іноземних держав у формування та організацію трудових колективів, мотивації працівників та їхньої професійної підготовки; 4 — формування вітчизняного світогляду, який передбачає ринковий менталітет працівника, пошана до приватної власності, адаптація до змінювання ринкових умов. Визначено, що перспективними напрямами розвитку трудових ресурсів є набуття та впровадження найкращого європейського досвіду якості обслуговування клієнтів та досягнення високих показників на вітчизняних підприємствах.
Посилання
М. М. Андрієнко, і А. С. Коваленко, «Ефективність використання трудових ресурсів на підприємствах авіабудівної галузі в Україні,» Причорноморські економічні студії, вип. 64, с. 30-35, 2021.
О. В. Ареф’єва, Н. В. Коваленко, і Я. О. Степанюк, «Економічне забезпечення формування та використання трудового потенціалу підприємством,» Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління, т. 30 (69), № 1, с. 57-62, 2019. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_econ_2019_30(69)_1_13 .
В. В. Іванченко, і О. В. Кривда, «Оцінка трудових ресурсів у системі стратегічного управління підприємством,» Економіка і суспільство, вип. 15, с. 309-315, 2018. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/journals/15_ukr/ 48.pdf .
Н. М. Богацька, і А. А. Гендега, «Фактори впливу на трудові ресурси підприємства,» International scientific e-journal ΛΌГOΣ, № 16. 2020. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ukrlogos.in.ua/10.11232-2663-4139.16.31.html
В. П. Решетило, Н. С. Міщенко, і О. В. Шубна, Трудові ресурси регіонів: просторове розміщення та підвищення ефективності використання, моногр. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. ХНУМГ, 2014, 157 с.
Державна Служба статистики України, Транспорт України 2021. 2022. 114 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .
В. О. Шишкін, і Н. В. Лозова, «Проблема плинності кадрів на підприємстві та шляхи її вирішення,» Інвестиції: практика та досвід, № 12, с. 47-48, 2009. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2009_12_13 .
Г. П’ятницька, «Дуальність наслідків плинності кадрів у внутрішній торгівлі,» Вісник Київського національного торговельно-економічного університету, № 4, с. 114-128, 2016. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2016_4_10 .
Державна Служба статистики України, Транспорт України 2020, 116 с, 2021. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .
Державна Служба статистики України, Транспорт України 2019, 2020, 115 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/
Державна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2018, 2019, 154 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .
Державна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2017, 2018, 168 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .
Державна Служба статистики України. Транспорт і зв’язок України 2016, 2017, 175 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ukrstat.gov.ua/ .
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 48
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).