РОЗРОБКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ КОНТАКТНОЇ СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ ШАХТНИХ ТУРБОКОМПРЕСОРІВ

Автор(и)

  • О. В. Замицький Криворізький національний університет
  • О. В. Ільченко Криворізький національний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-172-1-25-31

Ключові слова:

стиснене повітря, турбокомпресор, контактна система охолодження, енергозбереження, ефективність, труба Вентурі

Анотація

Систему охолодження стисненого повітря використовують не тільки для осушення, але і для зменшення витрати енергії. Найважливішою особливістю ізотермічного процесу є те, що робота, яка витрачається на стиснення газу менше ніж в інших процесах стиснення. Ця особливість визначає економічну доцільність охолодження стисненого газу в компресорах і прагнення наблизитися до ізотермічного процесу. Це означає те, що більшу частину тепла потрібно відводити під час стиснення в робочому колесі. Тому зрозуміло, що в відцентровому компресорі майже неможливо досягти ізотермічного стиснення. Тим менше буде витрата енергії, чим більше дійсний процес буде наближатися до ізотермічного, тобто коли температура газу буде менше підвищуватися в процесі стиснення. Завдяки охолодженню газу в процесі стиснення можна значно зменшити витрату енергії. Охолодження повітря (проміжне та кінцеве у компресорних установках) в основному здійснюється апаратами кожухотрубного типу. Такі апарати мають низку недоліків, найважливішими з яких є: недостатнє охолодження стисненого повітря, утворення відкладень на робочих поверхнях апаратів та підвищений вміст в стисненому повітрі парів вологи та олії. Вказані недоліки погано впливають на якість стисненого повітря і підвищують небезпеку використання пневматичної енергії (можливість гідравлічних ударів, вибухів та пожеж і внутрішнього обмерзання в пневматичних мережах). Перевагами контактних теплообмінників над поверхневими є: відсутність відкладень, зниження корозійно-ерозійного зносу та металоємності, підвищення надійності та температури нагрівання теплоносіїв тощо. Це все зумовлює широке застосування цих апаратів у промисловості та перспективність використання їх в об’єктах нової техніки. Як результат досліджень розроблено конструкцію контактного змішувача — труба Вентурі з регульованою горловиною. Розроблено методику розрахунку конструктивних та експлуатаційних параметрів апаратів контактної системи охолодження шахтних турбокомпресорів. Розроблено рекомендації щодо вибору обладнання для контактної системи охолодження шахтних турбокомпресорів.

Біографії авторів

О. В. Замицький, Криворізький національний університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри теплоенергетики

О. В. Ільченко, Криворізький національний університет

асистент кафедри теплоенергетики

Посилання

О. В. Замицький, і О. В. Ільченко, «Дослідження сучасних методів охолодження стисненого повітря в турбокомпресорах,» Вісник Криворізького національного університету, вип. 53, с. 107-112, 2021.

О. В. Замицький, В. А. Громадський, і О. В. Ільченко, «Вибір конструкції змішувача контактної системи охолодження шахтного турбокомпресора,» Вісник Криворізького національного університету, вип. 54, с. 33-37, 2022.

O. V. Zamytskyi, O. V. Ilchenko, N. O. Holiver, and N. V. Bondar, «Optimization mathematical model of a contact air cooler for a mine turbocompressor», Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, pp. 85-91, 2023.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 58

Опубліковано

2024-02-27

Як цитувати

[1]
О. В. Замицький і О. В. Ільченко, «РОЗРОБКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ КОНТАКТНОЇ СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ ШАХТНИХ ТУРБОКОМПРЕСОРІВ», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 25–31, Лют. 2024.

Номер

Розділ

Енергетика, електротехніка та електромеханіка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.