КОНЦЕПЦІЇ ІНДУСТРІЯ 4.0 І ОСВІТА 4.0 ТА ВИКЛИКИ ДЛЯ ТЕМАТИКИ ДИПЛОМНИХ РОБІТ ІНЖЕНЕРІВ-АВТОМОБІЛІСТІВ

Автор(и)

  • В. В. Іванов Національний університет «Одеська політехніка»
  • Т. М. Меленчук Національний університет «Одеська політехніка»
  • А. М. Теплечук Національний університет «Одеська політехніка»
  • Ю. Л. Борзунов Національний університет «Одеська політехніка»
  • Ю. І. Зайчик Національний університет «Одеська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-176-5-40-47

Ключові слова:

Індустрія 4.0, Освіта 4.0, CAD/CAE/CAM системи, віддалені інженерні лабораторії, віртуальна реальність

Анотація

Освіта в Україні стикається з багатьма викликами. Це швидкий технологічний прогрес, який змінює як суб’єкти навчання так і навчальні технології. Війна змусила викладачів і студентів опанувати всі форми дистанційного і змішаного навчання. Дистанційна освіта та нові технології зробили цифровізацію головною тенденцією сучасної освіти. З одного боку відсоток школярів, які бажають отримати вищу освіту, збільшився з іншого — між університетами існує жорстка конкуренція за абітурієнта, що спонукає для пошуку сучасніших і привабливіших освітніх програм. Частина студентів знаходиться за кордоном і розглядає запропоновані навчальні програми через призму працевлаштування в іноземних компаніях. Інтегрально всі ці виклики можна врахувати, якщо зіставити тематику дипломного проєктування з основними напрямками концепцій Індустрія 4.0 та Освіта 4.0. Розвиток промисловості відбувається у напрямку розширення застосування комп’ютерних технологій, електронних пристроїв та врахування психологічних особливостей людини. Знаходять застосування самокеровані електричні автомобілі. Керування автомобілем з урахуванням реальної дорожньої ситуації здійснюється за допомогою штучного інтелекту. У деяких випадках автомобілем можна керувати дистанційно відповідно до ідеології інтернету речей. Такий автомобіль може розглядатись як мобільний робот. Ці новації важко впроваджувати у тематику дипломного проєктування в галузі знань «Механічна інженерія». Знайдено певну область яка дозволяє зв’язати тематику дипломного проєктування з частиною напрямків Індустрія 4.0. Це CAD/CAE/CAM системи, які є складовою Індустрія 3.0, але набули іншого сенсу. Онлайн сервіси CAE втілюють ідею віддалених інженерних лабораторій. CAD та CAM є складовими зворотного інжинірингу та необхідні для технології 3D-друку. Розвиток CAD перетворив креслення вузлів та деталей на об’єкти віртуальної реальності.

Біографії авторів

В. В. Іванов , Національний університет «Одеська політехніка»

д-р техн. наук, професор, професор кафедри автомобільного транспорту та логістики

Т. М. Меленчук, Національний університет «Одеська політехніка»

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри автомобільного транспорту та логістики

А. М. Теплечук, Національний університет «Одеська політехніка»

старший викладач кафедри автомобільного транспорту та логістики

Ю. Л. Борзунов, Національний університет «Одеська політехніка»

старший викладач кафедри автомобільного транспорту та логістики

Ю. І. Зайчик, Національний університет «Одеська політехніка»

старший викладач кафедри автомобільного транспорту та логістики

Посилання

Я. Степчин, і О. Мельник, «Методичні рекомендації для підготовки, виконання та захисту бакалаврських кваліфікаційних робіт,» Державний університет «Житомирська політехніка», 2021, с. 38. https://learn.ztu.edu.ua/course/view.php?id=1853 .

C. Guerin, H. Kerr, and I. Green, “Supervision pedagogies: Narratives from the field,” Teaching in Higher Education, vol. 20 (1), pp. 107-118, 2015. https://doi.org/10.1080/13562517.2014.957271 .

M. Hernandez-de-Menendez, C. Escobar Díaz, and R. Morales-Menendez, “Engineering education for smart 4.0 technology: a review,” International Journal on Interactive Design and Manufacturing (IJIDeM), vol. 14 pp. 789-803, 2020. https://doi.org/10.1007/s12008-020-00672-x .

R. Ramirez-Mendoza, R. Morales-Menendez, H. Iqbal, H., and R. Parra-Saldivar, “Engineering Education 4.0: —proposal for a new Curricula,” in 2018 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 2018, pp. 1273-1282. https://doi.org/10.1109/EDUCON.2018.8363376 .

M. Elbestawi, D. Centea, I. Singh, and T. Wanyama, “SEPT learning factory for industry 4.0 education and applied research,” Procedia manufacturing, vol. 23, pp. 249-254, 2018. https://doi.org/10.1016/j.promfg.2018.04.025 .

Н. Фідровська, С. Ковалевський, і О. Олейнікова, «Дипломне проєктування: методичні вказівки для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 13 – Механічна інженерія: спеціальності 133 Галузеве машинобудування,» Харкiв. нац. автомоб.-дор. ун-т., Харкiв, 2023, с. 36. https://dspace.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/12201 .

Н. Хомик, М. Сташків, і В. Олексюк, «Методичний посібник до виконання дипломної роботи для здобуття освітнього ступеня «магістр» для студентів денної та заочної форм навчання спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» з орієнтацією на спеціалізацію «Машини сільськогосподарського виробництва»,» Тернопіль: ФОП Паляниця В. А., 2018, с. 164. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24775 .

А. Головчук, «Методичні вказівки до виконання та захисту магістерських робіт для студентів спеціальності 133 "Галузеве машинобудування" («Колісні та гусеничні транспортні засоби») освітнього ступеня «магістр» усіх форм навчання, » Запоріжжя: ЗНТУ, 2017, с. 26. https://eir.zp.edu.ua/server/api/core/bitstreams/d612434b-fd8a-47bb-b0b6-9ebc059a8826/content .

A. S. Souza, and L. Debs, “Concepts, innovative technologies, learning approaches and trend topics in education 4.0: A scoping literature review,” Social Sciences & Humanities Open, vol. 9, no. 100902, 2024. https://doi.org/10.1016/j.ssaho.2024.100902 .

E. Mukul, and G. Büyüközkan, “Digital transformation in education: A systematic review of education 4.0,” Technological forecasting and social change, vol. 194, no 122664, 2023. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.122664 .

O. Hurman, and A. Kviatkovska, “The impact of industry 4.0 on the modern world educational process and in Ukraine,” Scientific Journal of Polonia University, no. 59(4), pp. 23-2, 2023. [Electronic resource]. Available: http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/article/view/1163 .

M. Ciolacu, B. Mihailescu, T. Rachbauer, C. Hansen, C. Amza, and P. Svasta, “Fostering engineering education 4.0 paradigm facing the pandemic and VUCA world,” Procedia Computer Science, vol. 217, pp. 177-186, 2023. https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.12.213 .

V. Ivanov, L. Dimitrov, S. Ivanova, and G. Urum, “Industry 4.0 Approaches to the Standardization of Spur Bevel Gears,” in International Conference “New Technologies, Development and Applications”, Lecture Notes in Networks and Systems, vol. 1069, pp. 443-451, 2024. https://doi.org/10.1007/978-3-031-66268-3_45 .

V. Ivanov, L. Dimitrov, S. Ivanova, and M. Volkova, “Reverse engineering in the remanufacturing: metrology, project management, redesign,” in New Technologies, Development and Applications, International Conference, Lecture Notes in Networks and Systems, vol. 233, pp. 169-176, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-75275-0_20 2021 .

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 41

Опубліковано

2024-10-31

Як цитувати

[1]
В. В. Іванов, Т. М. Меленчук, А. М. Теплечук, Ю. Л. Борзунов, і Ю. І. Зайчик, «КОНЦЕПЦІЇ ІНДУСТРІЯ 4.0 І ОСВІТА 4.0 ТА ВИКЛИКИ ДЛЯ ТЕМАТИКИ ДИПЛОМНИХ РОБІТ ІНЖЕНЕРІВ-АВТОМОБІЛІСТІВ», Вісник ВПІ, вип. 5, с. 40–47, Жовт. 2024.

Номер

Розділ

Застосування результатів досліджень

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.