ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ
Ключові слова:
комп'ютерні математичні системи, чисельні методи, методи інтерполювання, диференціальні рівнянняАнотація
Розглянуто проблему, що стосується підготовки студентів технічних університетів для наукової роботи; методологічні підходи, принципи, структуру, зміст, методи й форми підготовки майбутніх фахівців до дослідницької наукової діяльності. Значну увагу приділено формуванню творчого мислення студентів у процесі навчання математики. Головний компонент методичної системи — комп'ютерна орієнтація. Використовуючи комп'ютерні математичні системи, такі як MathCAD, Maple та інші, студент може: вдосконалювати техніку програмування та уміння зосереджувати увагу на аналізі методів, занурюватись в особливості таких понять, як обумовленість задачі, стабільність методу, оцінка результатів обчислень. Результати дослідження показують, що ефективність підготовки сучасних фахівців, розвитку їх професійного потенціалу складається в такій організації навчального процесу у технічних університетах, що дозволяє залучати студентів у дослідницьку діяльність протягом всього навчання.Посилання
1. Бондаренко З. В. Системи комп’ютерної математики як засіб оволодіння навичками алгоритмізації / З. В. Бондаре-нко. — Зб. наук. праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини ; гол. ред.: Мартинюк М. Т. — Умань: СПД Жовтий, 2008. — Ч. 3. — С. 17—22.
2. Бугрій О. Формування узагальнених пізнавальних умінь / О. Бугрій // Рідна школа. — 2004. — № 3. — С. 32—34.
3. Герасимова С. И. Формирование исследовательских умений учащихся 8–9-х классов при изучении природных об-ъектов: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / С. И. Герасимова. — Москва, 2006. — 22 c.
4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. — К. : Либідь, 1997. — 376 с.
5. Горкуненко П. П. Підготовка студентів педагогічних коледжів до науково-дослідної роботи: автореф. дис. на здо-буття наук. ступеня канд. пед. наук / П. П. Горкуненко. — Вінниця : ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2006. — 20 с.
6. Жук Ю. О. Організація навчальної дослідницької діяльності у процесі викладання фізики в середній школі з вико-ристанням комп’ютерно орієнтованих систем навчання / Ю. О. Жук. — Наукові записки: збірник наукових статей Наці-онального педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. — Київ : 2001. — С. 118—125.
7. Клочко В. І. Нові інформаційні технології навчання математики в технічній вищій школі: дис. … доктора пед. наук / Віталій Іванович Клочко. — К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 1997. — 396 с.
8. Носенко Ю. Л. Навчальна програма з вищої математики для технічних, технологічних, економічних та природничих спеціальностей вищих закладів освіти / Ю. Л. Носенко, В. В. Пак — К. : Міністерство освіти України, 1999. — 45 с.
9. Лотюк Ю. Г. Комп'ютерно-орієнтована методична система навчання обчислювальної математики в педагогічному університеті: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / Ю. Г Лотюк. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2005. — 20 с.
10. Раков С. А. Математична освіта: компетентісний підхід з використанням ІКТ: монографія / С. А Раков. — Х.: Факт, 2005. — 360 с.
11. Семеріков С. О. Активізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об'єктно-орієнтованій технології програмування: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / С. О. Семеріков. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2001. — 20 с.
2. Бугрій О. Формування узагальнених пізнавальних умінь / О. Бугрій // Рідна школа. — 2004. — № 3. — С. 32—34.
3. Герасимова С. И. Формирование исследовательских умений учащихся 8–9-х классов при изучении природных об-ъектов: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / С. И. Герасимова. — Москва, 2006. — 22 c.
4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. — К. : Либідь, 1997. — 376 с.
5. Горкуненко П. П. Підготовка студентів педагогічних коледжів до науково-дослідної роботи: автореф. дис. на здо-буття наук. ступеня канд. пед. наук / П. П. Горкуненко. — Вінниця : ВДПУ ім. Михайла Коцюбинського, 2006. — 20 с.
6. Жук Ю. О. Організація навчальної дослідницької діяльності у процесі викладання фізики в середній школі з вико-ристанням комп’ютерно орієнтованих систем навчання / Ю. О. Жук. — Наукові записки: збірник наукових статей Наці-онального педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. — Київ : 2001. — С. 118—125.
7. Клочко В. І. Нові інформаційні технології навчання математики в технічній вищій школі: дис. … доктора пед. наук / Віталій Іванович Клочко. — К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 1997. — 396 с.
8. Носенко Ю. Л. Навчальна програма з вищої математики для технічних, технологічних, економічних та природничих спеціальностей вищих закладів освіти / Ю. Л. Носенко, В. В. Пак — К. : Міністерство освіти України, 1999. — 45 с.
9. Лотюк Ю. Г. Комп'ютерно-орієнтована методична система навчання обчислювальної математики в педагогічному університеті: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / Ю. Г Лотюк. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2005. — 20 с.
10. Раков С. А. Математична освіта: компетентісний підхід з використанням ІКТ: монографія / С. А Раков. — Х.: Факт, 2005. — 360 с.
11. Семеріков С. О. Активізація пізнавальної діяльності студентів при вивченні чисельних методів у об'єктно-орієнтованій технології програмування: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / С. О. Семеріков. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2001. — 20 с.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 82
Переглядів анотації: 146
Опубліковано
2010-11-12
Як цитувати
[1]
В. І. Клочко і З. В. Бондаренко, «ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТІВ», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 102–106, Листоп. 2010.
Номер
Розділ
Стратегія, зміст та нові технології підготовки спеціалістів з вищою технічною освітою
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).