Резонансні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під час руху вздовж впорядкованої системи нерівностей
Ключові слова:
підресорена частина, нелінійні коливання, резонанс, амплітуда, частотаАнотація
Отримано умови існування та залежність резонансної амплітуди нелінійних вертикальних коливань підресореної частини колісних транспортних засобів від динамічних характеристик підвіски. Встановлено, що для жорсткіших характеристик пружних амортизаторів резонансне значенні амплітуди є меншими.Посилання
1. Динамика транспортно-тяговых колесных и гусеничных машин / [Е. Е. Александров, А. Т. Лебедев, А. Н. Туренко и др.]. — Х. : ХНАДУ, 2001. — 642 с.
2. Конструирование и расчёт колёсных машин высокой проходимости : учеб. для вузов / [Н. Ф. Бочаров, И. С. Цито-вич, А. А. Полугнян и др.] ; под. общ. Ред. Н. Ф. Бочарова, И. С. Цитовича. — М. : Машиностроение, 1983. — 299 с.
3. Гладов Г. И. Многоцелевые гусеничные и колесные машины: конструкция : учеб. для вузов / [Г. И. Гладов,
А. В. Вихров, В. В. Кувшинов, В. В. Павлов] ; под ред. Г. И. Гладова. — М. : Транспорт, 2001. — 272 с.
4. Дмитриев А. А. Теория и расчет нелинейных систем подрессоривания гусеничных машин / А. А. Дмитриев,
В. А. Чобиток, А. В. Тельминов. — М. : Машиностроение, 1976. — 208 с.
5. Дущенко В. В. Математическое моделирование колебаний подресcореного корпуса многоопорной колесной машины / В. В. Дущенко, И. И. Якименко // Механіка та машинобудування. — 2004. — № 2. — С. 139—147.
6. Ротенберг Р. В. Подвеска автомобиля. — М. : Машиностроение, 1972. — 392 с.
7. Динамики автомобиля / [М. А. Подригало, В. П. Волков, А. А. Бобошко и др.] ; под ред. М. А. Подригало. — Харьков : ХНАДУ, 2008. — 424 с.
9. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля : навч. посіб. для ВНЗ. — К. : Арістей. 2010. — 155 с.
10. Кузьо І. В. Вплив параметрів підвіски на нелінійні коливання транспортних засобів / І. В. Кузьо, Б. І. Сокіл,
В. М. Палюх // Вісник НУ «Львівська політехніка». Серія «Динаміка, міцність та проектування машин і приладів». — 2007. — № 588 — С. 49—52.
11. Сокіл Б. І. Власні вертикальні коливання корпусу автомобіля з урахуванням нелінійних характеристик пружної підвіски / Б. І. Сокіл, Р. А. Нанівський, М. Г. Грубель // Автомобільний транспорт : науково-вироб. журнал. — 2013. — № 5 (235). — С. 15—18.
12. Вертикальні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під дією випадкових збурень / [М. Г. Грубель, О. П. Красюк, М. Б. Сокіл, Р. А. Нанівський ] // Наукові нотатки :Зб. наук. пр. ; Луцький національний технічний ун-т, Луцьк. — 2914. — В. 46. — С. 112—116.
13. Кильчевский Н. А. Курс теоретической механики. — М. : Наука, 1977. — Т. ІІ. — 544 с.
14. Коул Дж. Методы возмущений в прикладной математике / Джулиан Коул ; пер. с англ. А. И. Державиной и
В. Н. Диесперова, под ред. О. С. Рыжова. — М. : Мир. — 1972. — 276 с.
15. Сеник П. М. Обернення неповної Вeta-функцiї / П. М. Сеник // Укр. мат. журн. — 1969. — Т. 21, № 3. — С. 325—333.
2. Конструирование и расчёт колёсных машин высокой проходимости : учеб. для вузов / [Н. Ф. Бочаров, И. С. Цито-вич, А. А. Полугнян и др.] ; под. общ. Ред. Н. Ф. Бочарова, И. С. Цитовича. — М. : Машиностроение, 1983. — 299 с.
3. Гладов Г. И. Многоцелевые гусеничные и колесные машины: конструкция : учеб. для вузов / [Г. И. Гладов,
А. В. Вихров, В. В. Кувшинов, В. В. Павлов] ; под ред. Г. И. Гладова. — М. : Транспорт, 2001. — 272 с.
4. Дмитриев А. А. Теория и расчет нелинейных систем подрессоривания гусеничных машин / А. А. Дмитриев,
В. А. Чобиток, А. В. Тельминов. — М. : Машиностроение, 1976. — 208 с.
5. Дущенко В. В. Математическое моделирование колебаний подресcореного корпуса многоопорной колесной машины / В. В. Дущенко, И. И. Якименко // Механіка та машинобудування. — 2004. — № 2. — С. 139—147.
6. Ротенберг Р. В. Подвеска автомобиля. — М. : Машиностроение, 1972. — 392 с.
7. Динамики автомобиля / [М. А. Подригало, В. П. Волков, А. А. Бобошко и др.] ; под ред. М. А. Подригало. — Харьков : ХНАДУ, 2008. — 424 с.
9. Солтус А. П. Теорія експлуатаційних властивостей автомобіля : навч. посіб. для ВНЗ. — К. : Арістей. 2010. — 155 с.
10. Кузьо І. В. Вплив параметрів підвіски на нелінійні коливання транспортних засобів / І. В. Кузьо, Б. І. Сокіл,
В. М. Палюх // Вісник НУ «Львівська політехніка». Серія «Динаміка, міцність та проектування машин і приладів». — 2007. — № 588 — С. 49—52.
11. Сокіл Б. І. Власні вертикальні коливання корпусу автомобіля з урахуванням нелінійних характеристик пружної підвіски / Б. І. Сокіл, Р. А. Нанівський, М. Г. Грубель // Автомобільний транспорт : науково-вироб. журнал. — 2013. — № 5 (235). — С. 15—18.
12. Вертикальні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під дією випадкових збурень / [М. Г. Грубель, О. П. Красюк, М. Б. Сокіл, Р. А. Нанівський ] // Наукові нотатки :Зб. наук. пр. ; Луцький національний технічний ун-т, Луцьк. — 2914. — В. 46. — С. 112—116.
13. Кильчевский Н. А. Курс теоретической механики. — М. : Наука, 1977. — Т. ІІ. — 544 с.
14. Коул Дж. Методы возмущений в прикладной математике / Джулиан Коул ; пер. с англ. А. И. Державиной и
В. Н. Диесперова, под ред. О. С. Рыжова. — М. : Мир. — 1972. — 276 с.
15. Сеник П. М. Обернення неповної Вeta-функцiї / П. М. Сеник // Укр. мат. журн. — 1969. — Т. 21, № 3. — С. 325—333.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 186
Переглядів анотації: 165
Опубліковано
2015-03-24
Як цитувати
[1]
М. Г. Грубель, Р. А. Нанівський, і М. Б. Сокіл, «Резонансні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під час руху вздовж впорядкованої системи нерівностей», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 155–161, Берез. 2015.
Номер
Розділ
Машинобудування і транспорт
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).