Harmonization of theoretical and practical environmental training of university students
Keywords:
сталий розвиток, освіта для сталого розвитку, екологічна освіта, екологічна підготовка студентів ВНЗAbstract
The problem of environmental education today went beyond national boundaries and gained international significance. Experience of Western countries in the implementation of greening training for 25—30 years preceding national measures, so with the transition to the principles of the Bologna process in higher education of our education system had to take the positive elements of ecological disciplines, areas of training, lecturers, teachers and the general public.References
1. Білявський Г. О. Проблеми реалізації в Україні програми ЄЕК ООН «Освіта для екобезпечного (сталого) розвит-
ку» / Г. О. Білявський, Т. В. Саєнко // Екологія і ресурси : зб. наук. праць. — 2007. — вип. 16. — С. 90—97.
2. Бойченко С. В. Екологічна освіта — основа сталого розвитку суспільства. Проблеми і перспективи вищої школи :
моногр. / С. В. Бойченко, Т. В. Саєнко. — К. : університет «Україна», 2013. — 502 с.
3. Національна екологічна політика України: оцінка і стратегія розвитку [«Оцінка національного потенціалу в сфері
глобального екологічного управління в Україні»]. — К. : ПРООН/ГЕФ, 2007. — 184 с.
4. Національна екологічна політика України: оцінка і стратегія розвитку : моногр. в 3 ч. / за ред. В. Шевчука, В. Ку-
хара. — К. : ПРООН Україна, 2007.
5. Психология человека от рождения до смерти / под ред. А. А. Реана. — СПб : Прайм- ЕВРОЗНАК, 2001. — 656 с.
6. Тимочко Т. В. Мета і завдання Всеукраїнської екологічної ліги у галузі екологічної освіти та виховання / Т. В. Ти-
мочко // Екологічна освіта і виховання: досвід та перспективи : матер. Всеукраїнської наук.-практ. конфер. — К. : Центр
екологічної освіти та інформації, 2000. — С. 23—26.
7. Основи професійного навчання з екологічної політики і управління : навч.-метод. посіб. / [В. Я. Шевчук, Г. О. Бі-
лявський, Ю. М. Саталкін, та ін. ]. — К. : Геопринт, 2002. — 78 с.
ку» / Г. О. Білявський, Т. В. Саєнко // Екологія і ресурси : зб. наук. праць. — 2007. — вип. 16. — С. 90—97.
2. Бойченко С. В. Екологічна освіта — основа сталого розвитку суспільства. Проблеми і перспективи вищої школи :
моногр. / С. В. Бойченко, Т. В. Саєнко. — К. : університет «Україна», 2013. — 502 с.
3. Національна екологічна політика України: оцінка і стратегія розвитку [«Оцінка національного потенціалу в сфері
глобального екологічного управління в Україні»]. — К. : ПРООН/ГЕФ, 2007. — 184 с.
4. Національна екологічна політика України: оцінка і стратегія розвитку : моногр. в 3 ч. / за ред. В. Шевчука, В. Ку-
хара. — К. : ПРООН Україна, 2007.
5. Психология человека от рождения до смерти / под ред. А. А. Реана. — СПб : Прайм- ЕВРОЗНАК, 2001. — 656 с.
6. Тимочко Т. В. Мета і завдання Всеукраїнської екологічної ліги у галузі екологічної освіти та виховання / Т. В. Ти-
мочко // Екологічна освіта і виховання: досвід та перспективи : матер. Всеукраїнської наук.-практ. конфер. — К. : Центр
екологічної освіти та інформації, 2000. — С. 23—26.
7. Основи професійного навчання з екологічної політики і управління : навч.-метод. посіб. / [В. Я. Шевчук, Г. О. Бі-
лявський, Ю. М. Саталкін, та ін. ]. — К. : Геопринт, 2002. — 78 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 48
Abstract views: 129
How to Cite
[1]
T. V. Saienko, “Harmonization of theoretical and practical environmental training of university students”, Вісник ВПІ, no. 6, pp. 32–37, Dec. 2014.
Issue
Section
Humanization and humanitarization of technical education
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).