Simplification of shading high detailed surfaces

Authors

  • O. N. Romaniuk Вінницький національний технічний університет
  • M. D. Obidnyk Вінницький національний технічний університет

Keywords:

shading, vector, normalization, polygon, rendering

Abstract

This article deals with the issue simplification of shading high detailed surfaces by removing the complex operation of normalization. The criterion is introduced, according to which the feasibility of calculation normalization adaptively is determined for all surface of polygon.

Author Biographies

O. N. Romaniuk, Вінницький національний технічний університет

професор

M. D. Obidnyk, Вінницький національний технічний університет

аспірант

References

1. Stan Melax. 3D Vector Normalization Using 256-Bit Intel® Advanced Vector Extensions (Intel AVX) [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://software.intel.com/file/30814.
2. Lyon R. F. Phong Shading Reformulation for Hardware Renderer Simplification / R. F. Lyon // Apple Technical Report. — 1993. — № 43.
3. Barrera T., Hast A., Bengtsson E. Fast Near Phong-Quality Software. Shading SCCG'06 full paper, 2006. — Р 44—50.
4. Farin G. Mathematical Principles for Scientific Computing and Visualization / G. Farin, D. Hansford. — Peters, Ltd. 2008. — 275 р.
5. Романюк О. Н. Аналітичні методи ідентифікації відблиску / О. Н. Романюк, М. Д. Обідник // Вимірювальна та об-числювальна техніка в технологічних процесах. — 2010. — № 1. — С. 94—100.
6. Романюк О. Н. Метод пробних перевірок для ідентифікації відблиску / О. Н. Романюк, М. Д. Обідник, Г. Г. Сергєєв // Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процесах. — 2010. — № 2. — С. 124—128.

Downloads

Abstract views: 92

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
O. N. Romaniuk and M. D. Obidnyk, “Simplification of shading high detailed surfaces”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 182–186, Nov. 2010.

Issue

Section

Information technologies and computer sciences

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.