THE STRUCTURE AND CONTENT OF MODEL MANAGEMENT PROCESS OF PRACTICAL TRAINING OF YOUNG SPECIALISTS IN CONDITIONS OF EDUCATIONAL-SCIENTIFIC-PRODUCTION COMPLEXES

Authors

  • S. P. Bazhan Dniprodzerzhynsk Industrial College State Institution of Higher Education «Ukrainian State Chemical-Technological University»

Keywords:

educational-scientific-production complex, practice, educational process, educational system, management model of training process of Junior specialists, industrial enterprises, theoretical and methodological research tools, scientific components, compone

Abstract

The problem of improvement of management process of practical educating of «junior specialists» has been considered by foundation for forming of subsequent level of specialists, in preparation of which a scientific constituent must be involved.

It is necessary to conduct optimization of forms and methods of educational-productive and research and practice activity of colleges and secondary technical schools in the system of higher education.

The integration of different types of educational establishments in the productive sphere of enterprises on state and regional levels must finally take place. Development of new state standards on preparation of "junior specialists" and "junior bachelors" will give an opportunity to correct the terms of their practical preparation within the framework of educational-scientifically-productive complexes. It is a necessary and very important element of reform of higher education in Ukraine, without that quality preparation of specialists and approaching of our education become impossible to the European level.

Author Biography

S. P. Bazhan, Dniprodzerzhynsk Industrial College State Institution of Higher Education «Ukrainian State Chemical-Technological University»

Post-Graduate Student of the Chair of University Education and Right

References

1. Маслов, В. Моделювання педагогічних систем: сутність та технологія [Текст] / В. Маслов // Післядипломна освіта в Україні. — 2013. — № 6. — С. 15—18.
2. Человековедческая компетентность педагогов как инновационный результат последипломного образования / под ред. С. В. Баныкиной. — М. : ЛИБРОКОМ, 2009. — 168 с.
3. Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / В. Ю. Биков, Ю. О. Жук // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. — Вип. 1 (5), 2003. — С. 64—76.
4. Зубак К. Організація науково-дослідної роботи студентів. Організація навчально-виховного процесу у вищих на-вчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації. Вип. VІІ / К. Зубак. — Немішаєве : НМЦ, 2005. — С. 213—218.
5. Биков В. Ю. Теоретико-методологічні засади моделювання навчального середовища сучасних педагогічних систем / Биков В. Ю. // Інформаційні технології і засоби навчання : зб. наук. праць ; за ред. В. Ю . Бикова, Ю. О. Жука / Інститут засобів навчання АПН України. — К. : Атіка, 2005. — С. 5—15.

Downloads

Abstract views: 150

Published

2016-05-13

How to Cite

[1]
S. P. Bazhan, “THE STRUCTURE AND CONTENT OF MODEL MANAGEMENT PROCESS OF PRACTICAL TRAINING OF YOUNG SPECIALISTS IN CONDITIONS OF EDUCATIONAL-SCIENTIFIC-PRODUCTION COMPLEXES”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 161–167, May 2016.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.