Implementation of the quality analysis of applied mathematical model for studying first order differential equations
Keywords:
математична модель, інформаційна підтримка, диференційні рівняння, прогнозуванняAbstract
The article describes an example of the solution of a differential equation of the first order, which uses real statistical data. This example shows the possibilities of development of motivation of students-economists at higher mathematics.
References
1. Клочко В. І. Нові інформаційні технології навчання математики в технічній вищій школі : дис... д-ра пед. наук :
13.00.02 / В. І. Клочко. — Вінниця, 1998. — 396 с.
2. Крилова Т. В. Проблеми навчання математики в технічному вузі : моногр. / Т. В. Крилова. — К. : Вища шк.,
1998. — 438 с.
3. Власенко К. В. Вища математика для майбутніх інженерів : навч. посіб. для студ. технічних ВНЗ / К. В. Власенко ;
за ред. проф. О. І. Скафи. — Донецьк : Ноулідж, 2010. — 429 с.
4. Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних
спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : моногр. / В. А. Петрук. — Вінниця : Універсум-Вінниця,
2006. — 292 с.
5. Пискунов Н. С. Дифференциальное и интегральное исчисления : учеб. для втузов. В 2-х т. — Т. II / Н. С. Пискунов. —
М. : Итеграл-Пресс, 2001.— 544 с.
6. Данко П. Е. Высшая математика в упражнениях и задачах. Ч. II : учеб. пос. для студентов втузов / П. Е. Данко,
А. Г. Попов, Т. Я. Кожевникова. — М. : Высш. школа, 1980. — 365 с.
7. Вища математика: основні означення, приклади і задачі : навч. посіб. У двох книгах. Книга 2 / І. П. Васильченко,
В. Я. Данилов, Є. Ю. Таран, А. І. Лобанов. — 2-е вид., зі змінами. — К. : Либідь, 1994. — 280 с.
8. Пономарев К. К. Составление и решение дифференциальных уравнений инженерно-технических задач : пос. для
физ.-мат. факультетов пединститутов / К. К. Пономарев. — М. : Учпедгиз, 1962. — 184 с.
13.00.02 / В. І. Клочко. — Вінниця, 1998. — 396 с.
2. Крилова Т. В. Проблеми навчання математики в технічному вузі : моногр. / Т. В. Крилова. — К. : Вища шк.,
1998. — 438 с.
3. Власенко К. В. Вища математика для майбутніх інженерів : навч. посіб. для студ. технічних ВНЗ / К. В. Власенко ;
за ред. проф. О. І. Скафи. — Донецьк : Ноулідж, 2010. — 429 с.
4. Петрук В. А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних
спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін : моногр. / В. А. Петрук. — Вінниця : Універсум-Вінниця,
2006. — 292 с.
5. Пискунов Н. С. Дифференциальное и интегральное исчисления : учеб. для втузов. В 2-х т. — Т. II / Н. С. Пискунов. —
М. : Итеграл-Пресс, 2001.— 544 с.
6. Данко П. Е. Высшая математика в упражнениях и задачах. Ч. II : учеб. пос. для студентов втузов / П. Е. Данко,
А. Г. Попов, Т. Я. Кожевникова. — М. : Высш. школа, 1980. — 365 с.
7. Вища математика: основні означення, приклади і задачі : навч. посіб. У двох книгах. Книга 2 / І. П. Васильченко,
В. Я. Данилов, Є. Ю. Таран, А. І. Лобанов. — 2-е вид., зі змінами. — К. : Либідь, 1994. — 280 с.
8. Пономарев К. К. Составление и решение дифференциальных уравнений инженерно-технических задач : пос. для
физ.-мат. факультетов пединститутов / К. К. Пономарев. — М. : Учпедгиз, 1962. — 184 с.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 56
Abstract views: 97
How to Cite
[1]
S. O. Kolesnykov and I. V. Levandovska, “Implementation of the quality analysis of applied mathematical model for studying first order differential equations”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 131–135, Jun. 2014.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).