ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ВІБРАЦІЙНИХ ОЗНАК У ОСЬОВОМУ НАПРЯМІ НА ШТАТНИХ ХОДОВИХ КОЛЕСАХ ВАНТАЖНОГО ВІЗКА МОСТОВОГО КРАНА

Автор(и)

  • Н. М. Фідровська Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Є. Д. Слепужніков Національний університет цивільного захисту України, Харків

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-153-6-100-106

Ключові слова:

колесо ходове, вібрація, вантажний візок, мостовий кран, вантаж

Анотація

Проведено експериментальні дослідження формування віброприскорень у осьовому напрямі в осі з веденими та приводними штатними циліндричними дворебордними ходовими колесами. Дослідження формувань вібраційних ознак проводилось під час руху вантажного візка мостового крана, як без вантажу так і з вантажем різної маси. Найшвидше зношуваними елементами мостового крана є ходові колеса. Зменшення часу їх експлуатацїї призводить до збільшення грошових витрат на ремонтні роботи з відновлення ходових коліс або їхньої заміни. Тому, для сучасного кранобудування досить актуальною задачею є підвищення терміну роботи кранових ходових коліс за рахунок їхньої модернізації. Конструкції кранових ходових коліс на сьогодні досить жорсткі та не сприймають перекоси і поштовхи, які виникають у разі відхилення рейкового шляху від рекомендованих значень. Це приводить до значного зносу рейок, а також реборд кранових ходових коліс.

Для перевірки отриманих раніше теоретичних даних, проведено експериментальне дослідження на мостовому крані з такими технічними характе6ристиками: вантажопідйомність 5 т; прогін 22,5 м; висота підйому вантажу 8 м; режим роботи 7К. Дослідження формування вібраційних ознак у осьовому напрямі проведене стосовно осі ведених та приводних штатних ходових коліс вантажного візка крана.

Проаналізовано також закономірності формування вібраційних ознак під час руху вантажного візка мостового крана на різних швидкостях та в різних його робочих режимах.

Встановлено, що для приводних коліс мостового крана середнє квадратичне значення віброприскорення зменшується зі зменшенням маси вантажу (на 30 % менше між перевезенням 0,5 тони та 2,0 тони вантажу).

Біографії авторів

Н. М. Фідровська, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри будівельних і дорожніх машин

Є. Д. Слепужніков , Національний університет цивільного захисту України, Харків

канд. техн. наук, викладач кафедри спеціальної хімії та хімічної технології

Посилання

Є. Д. Слепужніков, і Н. М. Фідровська, «Використання кранів мостового типу в сучасній промисловості,» Tendenze attuali della moderna ricerca scientifica: der Sammlung wissenschaftlicher Arbeiten «ΛΌГOΣ» zu den Materialien der internationalen wissenschaftlich-praktischen Konferenz, Stuttgart, Deutschland, 2020, р. 96-97. https://doi.org/10.36074/05.06.2020.v3.40 .

Y. Qin, J. Jiang, and H. Yang, “High precision analysis of stress concentration in girder structure of casting crane,” International Journal of Science and Qualitative Analysis, vol. 2, no. 2, pp. 14-18, 2016. https://doi.org/10.11648/j.ijsqa.20160202.11 .

L. Kutsenko et. al.,“Modeling the resonance of a swinging spring based on the synthesis of a motion trajectory of its load,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 3/7, no. 99, pp. 53-64, 2019. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.168909.

L. Kutsenko et. al.,“Development of a method for computer simulation of a swinging spring load movement path,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 1/7, no. 97. pp. 60-73, 2019. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154191 .

L. Kutsenko et. al.,“Synthesis and classification of periodic motion trajectories of the swinging spring load,” Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 2/7, no. 98, pp. 2-37, 2019. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.161769 .

W. Meng, Z. Yang, X. Qi, and J. Cai, “Reliability analysis-based numerical calculation of metal structure of bridge crane,” Mathematical Problems in Engineering, vol. 2013/1, no. 5, pp. 1-5, 2013. https://doi.org/10.1155/2013/260976 .

T. Haniszewski, “Strength analysis of overhead traveling crane with use of finite element method,” Transport problems, vol. 9, no. 1, pp. 19-26, 2014.

T. Haniszewski, “Modeling the dynamics of cargo lifting process by overhead crane for dynamic overload factor estimation,” Journal of vibroengineering, vol. 19, no. 1, pp. 75-86, 2017. https://doi.org/10.21595/ jve.2016.17310 .

J. C. Castro, E. H. Palafox, L. H. Gómez, G. S Mendoza., Y. L. Grijalba, and P. R. López, “Analysis of the structural girders of a crane for the license renewal of a BWR Nuclear Power Plant,” Procedia Structural Integrity, vol. 17, pp. 115-122, 2019. https://doi.org/10.1016/j.prostr. 2019.08.016 .

Д. Н. Артамонов, и А. М. Петров, «Модернизация механизма передвижения тележки мостового крана,» Молодой исследователь, № 5, с. 12-16, 2017.

M. С. Корытов, «Перемещение грузовой тележки мостового крана в режиме подавления неуправляемых колебаний груза,» Проблемы управления, № 2, с. 10-16, 2017.

A. Zeliс, N. Zuber, and R. Sostakov, “Experimental determination of lateral forces caused by bridge crane skewing during travelling,” Eksploatacja i Niezawodnosc, vol. 20, no. 1, pp. 90-99, 2018. https://doi.org/10.17531/ein.2018.1.12 .

V. F. Gankevich, L. V. Gryaznova, and A. G. Lisnyak, “Ways to enhance the reliability of wheel pairs of locomotive transport,” Naukovyi Visnyk NHU, № 5, pp. 76-79, 2012.

Т. Haniszewski, “Hybrid analysis of vibration of the overhead travelling crane,” Transport problems, vol. 9, no. 2, pp. 89-99, 2014.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 163

Опубліковано

2020-12-25

Як цитувати

[1]
Н. М. . Фідровська і Є. Д. . Слепужніков, «ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ВІБРАЦІЙНИХ ОЗНАК У ОСЬОВОМУ НАПРЯМІ НА ШТАТНИХ ХОДОВИХ КОЛЕСАХ ВАНТАЖНОГО ВІЗКА МОСТОВОГО КРАНА», Вісник ВПІ, вип. 6, с. 100–106, Груд. 2020.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.