АНАЛІЗ ХАРАКТЕРУ ВІДПРАЦЮВАННЯ ДИНАМІЧНОЇ ПОХИБКИ ЗА ШВИДКІСТЮ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНОЇ СИСТЕМИ, СПРИЧИНЕНОЇ ШТУЧНОЮ ЗМІНОЮ НАВАНТАЖЕННЯ В АВТОМАТИЗОВАНОМУ КОМПЛЕКСІ МЕТАЛООБРОБКИ

Автор(и)

  • М. В. Печеник Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • С. О. Бур’ян Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
  • С. О. Маліборський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-158-5-103-107

Ключові слова:

комплекс, асинхронний двигун, моделювання, металообробка, конвеєр, автоматизована лінія, векторне керування, керування швидкістю, кутова швидкість

Анотація

Сформульована мета роботи та задача дослідження особливостей використання конвеєрів з гнучким тяговим елементом в сучасних системах автоматизованої металообробки. Подано технологічну схему металообробного комплексу, який виконує операції без втручання людини. Показано актуальність використання конвеєрів в процесах, де вимагається точне відпрацювання у разі штучного переміщення вантажу. З використанням пакету прикладних програм MatLab Simulink досліджено модель електромеханічної системи конвеєра з векторно-керованим асинхронним електродвигуном. Виконано дослідження статичних та динамічних характеристик транспортного конвеєра комплексу металообробки. На основі аналізу статичних та динамічних режимів роботи конвеєра, побудовано діаграму навантаження привода, проведено дослідження характеру зміни амплітуди максимальної похибки за штучного змінення статичного моменту. Зазначено, що внаслідок послідовного оброблення заготовок деталей на лінії їх вага зменшується, що зумовлює зменшення максимальної похибки за швидкістю тягового елемента. За допомогою отриманих результатів виконано дослідження поведінки системи для двох випадків — з максимальною та мінімальною продуктивністю лінії. За отриманими залежностями визначено, що система залишається стійкою за наявності високочастотної зміни штучного навантаження. Встановлено, що у випадку високої продуктивності транспортна система працює стійко, параметри її не виходять за межі встановлених вимог (максимальна динамічна похибка не перевищує 3 % від номінальної швидкості транспортного механізму), і тому використання конвеєра з векторним керуванням в автоматизованій лінії металообробки є доцільним. Отримані результати дозволили рекомендувати в проектуванні автоматизованих ліній металообробки використання стрічкових конвеєрів з векторно-керованими асинхронними електродвигунами для транспортування деталей і заготовок.

Біографії авторів

М. В. Печеник, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

канд. техн. наук, професор кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу

С. О. Бур’ян, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

канд. техн. наук, доцент кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу

С. О. Маліборський, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

студент факультету електроенерготехніки та автоматики

Посилання

В. М. Бочков, і Р. І. Сілін, Обладнання автоматизованого виробництва, підруч., Р. І. Сілін, Ред. Львів, Україна: вид-во Львів. політехніка, 2015, 404 с. ISBN 978-617-607-780-0 .

Development of Moving Equipment for Fishermen’s Catches using the Portable Conveyor System. [Electronic resource]. Available: https://cutt.ly/GEN1KPY .

B. Jeftenić, et al., “Energy efficiency in transportation of bulk material with frequency controlled drives,” in 14th International Power Electronics and Motion Control Conference EPE-PEMC 2010, Ohrid, Macedonia, 2010, v. 5, pp. 105-113.

С. М. Пересада, і С. М. Ковбаса, «Обобщенный алгоритм прямого векторного управления асинхронным двигателем,» Технічна електродинаміка, № 14, с. 17-22, 2002.

W. Leonhard, Control of Electrical Drives. Springer – Verlag, Berlin: 1996, 420 p.

M. Pechenyk, M. Pushkar, S. Burian, and L. Kazmina, “Investigation of Energy Characteristics of the Electromechanical System in Multi-motor Conveyors under Variation of Traction Load Level on the Belt,” 2019 IEEE 6th International Conference on Energy Smart Systems (ESS), Kyiv, Ukraine, 2019, pp. 303-306.

М. В. Печеник, С. О. Бур’ян, і Л. М. Казьміна, «Дослідження характеру розподілу втрат при завантаженні конвеєра,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 62-66, 2018.

Н. В. Печеник, и С. А. Бурьян, «Энергоэффективные режимы работы электромеханических систем ленточных конвейеров,» Техническая электродинамика, № 5, с. 122-124, 2014.

М. В. Печеник, С. О. Бур’ян, і А. О. Горбатовський, «Особливості підвищення енергетичної ефективності електромеханічної систем конвеєра,» Вісник НТУУ «ХПІ», cерія: Проблеми автоматизованого електропривода теорія і практика, № 36, с. 382-384, 2013.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 46

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

[1]
М. В. Печеник, С. О. Бур’ян, і С. О. Маліборський, «АНАЛІЗ ХАРАКТЕРУ ВІДПРАЦЮВАННЯ ДИНАМІЧНОЇ ПОХИБКИ ЗА ШВИДКІСТЮ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНОЇ СИСТЕМИ, СПРИЧИНЕНОЇ ШТУЧНОЮ ЗМІНОЮ НАВАНТАЖЕННЯ В АВТОМАТИЗОВАНОМУ КОМПЛЕКСІ МЕТАЛООБРОБКИ», Вісник ВПІ, вип. 5, с. 103–107, Жовт. 2021.

Номер

Розділ

Енергетика, електротехніка та електромеханіка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.