МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ РЕЦИКЛІНГУ АВТОМОБІЛІВ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • В. П. Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Н. В. Внукова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • О. І. Позднякова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Т. В. Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • В. П. Кужель Вінницький національний технічний університет
  • І. В. Віштак Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-168-3-90-99

Ключові слова:

інноваційні методи освіти, рециклінг, , раціональне природокористування, екологічно чисті технології, утилізація відходів, компоненти автомобілів

Анотація

Метою роботи є розробка методології та програми підготовки фахівців до організації виробничої діяльності у галузі транспортних машин та технологій так, щоби забезпечити раціональніше природокористування та мінімізацію наслідків як від виробництва, так і від експлуатації та утилізації транспортних засобів на стан довкілля за використання нових ресурсоощадних технологій.

Методика викладання дисципліни базується на використанні інноваційних методів навчання та освітніх технологій, а саме: методів синектики, багатовимірних матриць, вільних асоціацій, евристичних запитань, неімітаційних методах навчання та методу інверсії, який орієнтований на пошук ідей для вирішення творчого завдання у нових, несподіваних напрямках.

Результати: розроблено силабус вибіркової дисципліни для магістрів спеціальностей «101 Екологія» та 274 «Автомобільний транспорт». Силабус дисципліни складається з теоретичного курсу лекцій та циклу практичних робіт. У лекційному курсі передбачено блок лекцій, який знайомить здобувачів другого рівня освіти з екологічними аспектами сучасних технологій утилізації металевих деталей автотранспортних засобів, екологічно безпечними методами утилізації акумуляторних батарей та каталітичних нейтралізаторів. У другому блоці аналізуються сучасні технології утилізації неметалевих деталей автомобілів, а саме полімерів, мастильних матеріалів та зношених шин. Особливу увагу приділено аналізу різноманітних засобів застосування продуктів рециклінгу автокомпонентів в процесі виробництва промислової продукції. Під час розробки циклу практичних робіт використано методи інверсії, багатовимірних матриць, комп’ютерних технологій тощо. Для перевірки знань передбачено тестові завдання різного рівня та іспит.

Наукова новизна роботи полягає в розробці матеріалів та створенні нової дисципліни для підготовки фахівців, спроможних брати участь у створенні нової для України галузі промисловості — авторециклінгу.

Практична значимість роботи полягає у можливості використання результатів роботи для розробки навчальних планів різних дисциплін широкого кола спеціальностей, спрямованих на вирішення питань раціонального природокористування.

Біографії авторів

В. П. Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Н. В. Внукова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри екології

О. І. Позднякова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. хім. наук, доцент, доцент кафедри екології

Т. В. Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій

В. П. Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

І. В. Віштак, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Н. В. Внукова, В. П. Волков, І. В. Грицук, О. Ї. Позднякова, і Т. В. Волкова, Екобезпека та ресурсозбереження при утилізації автомобілів. Херсон, Україна: Видавництво ОЛДІ_ПЛЮС, 2021.

А. І. Прокопенко, Є. В. Підчасов, В. В. Москаленко, С. О. Доценко, і В. В. Лебедєва, Технології дистанційного навчання: методологія створення та супроводу навчальних курсів. Харків, Україна: Мітра, 2019.

Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE, Ю. В. Триус, Ред., Черкаси, Україна: ЧДТУ, 2012, 220 с.

В. М. Кухаренко, Тьютор дистанційного та змішаного навчання. Київ, Україна: Міленіум, 2019.

Claus Nygaard, Geoffrey Crisp, Kayoko Enomoto, and Richard Warner, Teaching and Learning Practices in Higher Education. Australia: Libri Publishing Ltd. Innovative, 2018. ISBN: 9781911450351 .

John Branch, Sarah Hayes, Anne Hørsted and Claus Nygaard. Innovative Teaching and Learning in Higher Education, pp. 444, 2017. ISBN: 9781911450085 .

Сучасні платформи для дистанційного навчання: широкий вибір, безмежні можливості. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://hrdocs.ru/poleznaya-informacziya/sovremennyie-platformyi-dlya-distanczionnogo-obucheniya-shirokij-vyibor,-bezgranichnyie-vozmozhnosti . Дата звернення: 29.04.2020.

В. Г. Гетта, та ін., Дистанційне навчання: дидактика, методика, організація. Чернігів, Україна: ЧНПУ, 2017.

В. Бакіров, і М. Огарков, «Пандемія може назавжди змінити вищу освіту,» Дзеркало тижня. 2021. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zn.ua/ukr/EDUCATION/pandemija-mozhe-nazavzhdi-zminiti-vishchu-osvitu.html .

О. С. Воденнікова, Л. В. Воденнікова, і Л. П. Гайдук, «Застосування дистанційного навчання в закладах вищої освіти,» на Бъдещите изследвания, XVI Міжнар. наук.-практ. конф., Софія, 2020, с. 9-12:

Н. Внукова, і О. Позднякова, «Методологічні основи підготовки фахівців до застосування ресурсозберігаючих та природоохоронних технологій в автомобільно-дорожній галузі України в умовах дистанційної освіти,» in Theoretical foundations of pedagogy and education: collective monograph. Section — Theory, practice and teaching methods. Boston: Primedia eLaunch, 2022, рр. 497-510. https://doi.org/10.46299/ISG.2022.MONO.PED.2 .

International Material Data System (IMDS), 2020. [Electronic resource]. Available: http://www.mdsystem.com .

Global Automotive Declarable Substance List (GADSL), 2012. [Electronic resource]. Available: http://www.gadsl.org .

А. В. Гриценко, Н. В. Внукова, і О. І. Позднякова, «Сучасне спалювання продуктів піролізу шин та деревних пелетт,» Енергетика, т. 64, № 4. с. 363-376, 2021. https://doi.org/10. 21122/1029-7448-2021-64-4-363-376 .

Н. В. Внукова, та О. І. Позднякова, «Ресурсозберігаючі та природоохоронні технології на транспорті,» Свідоцтво про авторське право на службовий твір науково-практичного характеру № 58460, 05.02.2015 р.

V. Volkov, N. Vnukova, I. Taran, O. Pozdnyakova, and T. Volkova, “Influence of diesel vehicles on the biosphere,” Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, no. 5, pp. 94-99, 2021. [Electronic resource]. Available: https://isg-konf.com/theoretical-foundations-of-pedagogy-and-education-2/ .

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 139

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

[1]
В. П. Волков, Н. В. Внукова, О. І. Позднякова, Т. В. Волкова, В. П. Кужель, і І. В. . Віштак, «МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ РЕЦИКЛІНГУ АВТОМОБІЛІВ В УКРАЇНІ», Вісник ВПІ, вип. 3, с. 90–99, Черв. 2023.

Номер

Розділ

Стратегія, зміст та нові технології підготовки спеціалістів з вищою технічною освітою

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають