ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ ДРУГОГО РІВНЯ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ»

Автор(и)

  • В. П. Волков Харківський автомобільно-дорожній університет
  • І. А. Мармут Харківський автомобільно-дорожній університет
  • Т. В. Волкова Харківський автомобільно-дорожній університет
  • В. П. Кужель Вінницький національний технічний університет
  • І. В. Віштак Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-175-4-163-169

Ключові слова:

інноваційні технології освіти, освітня програма, автомобільний транспорт, транспортні засоби, інформаційні технології, технічна експлуатація транспортних засобів

Анотація

Метою роботи є створення методології і освітньої програми підготовки магістрів до організації виробничої діяльності у галузі транспорту спеціальності «Автомобільний транспорт» України, які б забезпечили втілення сучасних інформаційних технологій в процес технічної експлуатації транспортних засобів.

Методика формування і викладання дисциплін освітньо-професійної програми базується на використанні інноваційних методів навчання, методів збирання, обробки, інтерпретації результатів досліджень та моделювання процесів у сфері автомобільного транспорту; методики та технології науково-виробничої, проектної, організаційної та управлінської діяльності, освітніх технологіях, а саме методів синектики, матриць відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої програми, вільних асоціацій, евристичних запитань, на імітаційних методах навчання та методу  інверсії, який орієнтований на пошук ідей для вирішення творчого завдання у нових напрямках.

Результати: розроблено освітньо-професійну програму для магістрів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» галузі знань 27 «Транспорт». Освітня програма містить 90 кредитів ЄКТС (термін навчання 1 рік і 4 місяці) і включає компоненти загальної підготовки, компоненти професійної підготовки і два рівня вибіркових компонентів. Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота передбачає самостійне розв’язання складної наукової або виробничої задачі у сфері автомобільного транспорту, з проведенням досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Основні результати кваліфікаційної роботи мають бути апробовані, опубліковані та перевірені на плагіат. Вона не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації і має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти чи його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти

Наукова новизна роботи полягає в розробці матеріалів та створенні нових дисциплін, для підготовки фахівців, які будуть спроможні взяти участь у втіленні в галузі транспорту України інноваційних інформаційних технологій для підтримки працездатного стану транспортних засобів упродовж життєвого циклу.

Практична значимість роботи полягає у можливості використання її результатів для розробки й оновлення освітніх програм (навчальних планів), які стосуються організаційно-функціональних проблем сучасних підприємств автомобільного транспорту.

Біографії авторів

В. П. Волков, Харківський автомобільно-дорожній університет

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів

І. А. Мармут, Харківський автомобільно-дорожній університет

 канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри технічної експлуатації і сервісу автомобілів

Т. В. Волкова, Харківський автомобільно-дорожній університет

 канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри транспортних технологій

В. П. Кужель, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

І. В. Віштак, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри безпеки життєдіяльності та педагогіки безпеки

Посилання

Транспорт і зв’язок України за 2014 рік. Київ, Україна: Консультант, 2015, 222 с.

О. Д. Марков, В. П. Матейчик, і В. П. Волков, Інжинирінг систем автосервісу, Харків, Україна: вид-во ХНАДУ, 2021, 508 с.

Ю. В. Волков «Ретроспективний аналіз і перспективи розвитку технічної експлуатації автомобілів» Вісник ХНАДУ, № 71, с. 30-35, 2015.

Кабінет Міністрів України, Постанова від 23.11.2011 р. № 1341 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій». [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-п .

Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ihed.org.ua/images/doc/ 04_2016_ESG_2015.pdf .

International Standard Classification of Education (ISCED 2011): UNESCO Institute for Statistics. [Electronic resource]. Available: http://www.uis.unesco.org/education/ documents/isced-2011- en.pdf .

В. П. Волков, та ін. Моніторинг технічного стану автомобіля в життєвому циклі, Харків, Україна: ХНАДУ, 2017, 301 с.

В. П. Волков, та ін. Інтелектуальні системи контролю технічного стану транспортних засобів. Харків, Україна: ХНАДУ, 2019, 264 с.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 47

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

[1]
В. П. Волков, І. А. Мармут, Т. В. Волкова, В. П. Кужель, і І. В. . Віштак, «ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ ДРУГОГО РІВНЯ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ‘АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ’», Вісник ВПІ, вип. 4, с. 163–169, Серп. 2024.

Номер

Розділ

Стратегія, зміст та нові технології підготовки спеціалістів з вищою технічною освітою

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають