ОСОБЛИВОСТІ СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ ДРУГОГО РІВНЯ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ»
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-175-4-163-169Ключові слова:
інноваційні технології освіти, освітня програма, автомобільний транспорт, транспортні засоби, інформаційні технології, технічна експлуатація транспортних засобівАнотація
Метою роботи є створення методології і освітньої програми підготовки магістрів до організації виробничої діяльності у галузі транспорту спеціальності «Автомобільний транспорт» України, які б забезпечили втілення сучасних інформаційних технологій в процес технічної експлуатації транспортних засобів.
Методика формування і викладання дисциплін освітньо-професійної програми базується на використанні інноваційних методів навчання, методів збирання, обробки, інтерпретації результатів досліджень та моделювання процесів у сфері автомобільного транспорту; методики та технології науково-виробничої, проектної, організаційної та управлінської діяльності, освітніх технологіях, а саме методів синектики, матриць відповідності програмних компетентностей компонентам освітньої програми, вільних асоціацій, евристичних запитань, на імітаційних методах навчання та методу інверсії, який орієнтований на пошук ідей для вирішення творчого завдання у нових напрямках.
Результати: розроблено освітньо-професійну програму для магістрів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт» галузі знань 27 «Транспорт». Освітня програма містить 90 кредитів ЄКТС (термін навчання 1 рік і 4 місяці) і включає компоненти загальної підготовки, компоненти професійної підготовки і два рівня вибіркових компонентів. Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота передбачає самостійне розв’язання складної наукової або виробничої задачі у сфері автомобільного транспорту, з проведенням досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Основні результати кваліфікаційної роботи мають бути апробовані, опубліковані та перевірені на плагіат. Вона не повинна містити академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації і має бути оприлюднена на офіційному сайті закладу вищої освіти чи його структурного підрозділу або у репозитарії закладу вищої освіти
Наукова новизна роботи полягає в розробці матеріалів та створенні нових дисциплін, для підготовки фахівців, які будуть спроможні взяти участь у втіленні в галузі транспорту України інноваційних інформаційних технологій для підтримки працездатного стану транспортних засобів упродовж життєвого циклу.
Практична значимість роботи полягає у можливості використання її результатів для розробки й оновлення освітніх програм (навчальних планів), які стосуються організаційно-функціональних проблем сучасних підприємств автомобільного транспорту.
Посилання
Транспорт і зв’язок України за 2014 рік. Київ, Україна: Консультант, 2015, 222 с.
О. Д. Марков, В. П. Матейчик, і В. П. Волков, Інжинирінг систем автосервісу, Харків, Україна: вид-во ХНАДУ, 2021, 508 с.
Ю. В. Волков «Ретроспективний аналіз і перспективи розвитку технічної експлуатації автомобілів» Вісник ХНАДУ, № 71, с. 30-35, 2015.
Кабінет Міністрів України, Постанова від 23.11.2011 р. № 1341 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій». [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-п .
Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG) [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ihed.org.ua/images/doc/ 04_2016_ESG_2015.pdf .
International Standard Classification of Education (ISCED 2011): UNESCO Institute for Statistics. [Electronic resource]. Available: http://www.uis.unesco.org/education/ documents/isced-2011- en.pdf .
В. П. Волков, та ін. Моніторинг технічного стану автомобіля в життєвому циклі, Харків, Україна: ХНАДУ, 2017, 301 с.
В. П. Волков, та ін. Інтелектуальні системи контролю технічного стану транспортних засобів. Харків, Україна: ХНАДУ, 2019, 264 с.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 33
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).