ПІДВИЩЕННЯ ЕКОЛОГО-ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИЗЕЛЬНОГО ГЕНЕРАТОРА РЕГУЛЮВАННЯМ КУТА ВИПЕРЕДЖЕННЯ ВПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА

Автор(и)

  • С. В. Цимбал Вінницький національний технічний університет
  • О. О. Галущак Вінницький національний технічний університет
  • А. П. Полив’янчук Вінницький національний технічний університет
  • Д. О. Галущак Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
  • О. В. Цимбал Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2023-170-5-93-98

Ключові слова:

біодизельне паливо, дизельний двигун, паливна суміш, кут випередження впорскування

Анотація

Розглянуто вплив використання біодизельного палива на робочі процеси дизельного двигуна та його еколого-енергетичні показники. Процес впорскування палива має значний вплив на ефективність згорання паливно-повітряної суміші. В залежності від кута випередження впорскування, тиск та температура повітря в циліндрах двигуна під час впорскування палива змінюються. На період затримки самозаймання паливо-повітряної суміші впливають властивості палива та кут випередження його впорскування. Використання біодизельного палива потребує зміни значення циклової подачі палива та зменшення періоду затримки самозаймання паливо-повітряної суміші. Зміни фізико-хімічних властивостей суміші палив вимагають адаптації параметрів впорскування.

Проаналізовано вплив біодизельного палива та його суміші з дизельним паливом на різні фази робочого циклу дизеля. Для аналізу виокремлено такі фази як впорскування, згорання і розширення, з періодом затримки самозаймання включно, період швидкого горіння, період повільного горіння і період розширення газів. Зазначається, що фізико-хімічні властивості біодизельного палива впливають на процеси впорскування, випаровування та горіння палива в циліндрах двигуна. Використання біодизельного палива потребує змін: діаметра крапель палива, що впорскується, далекобійності струменя палива, інтенсивності горіння та інших параметрів. Ці зміни зокрема впливають на тривалість кожної фази такту згорання і розширення. Регулювання вмісту біодизельного палива в суміші палив та зміна кута випередження впорскування дозволяє впливати на вказані процеси.

Експериментальні дослідження виконано на дизельному генераторі з двигуном СМД-15Э за різних співвідношень дизельного та біодизельного палив у суміші. В результаті проведених експериментів визначено оптимальні значення кута випередження впорскування для різних сумішей палив. Після опрацювання результатів досліджень визначено необхідні значення зміни кута випередження впорскування в залежності від складу суміші палив з метою мінімізації енергетичних затрат на виконання корисної роботи.

Біографії авторів

С. В. Цимбал , Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

О. О. Галущак, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

А. П. Полив’янчук, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Д. О. Галущак, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

О. В. Цимбал , Вінницький національний технічний університет

асистент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

I. Kupchuk, S. Burlaka, T. Yemchyk, D. Galushchak, and Yu. Prysiazhniuk, “Research of autonomous generator indicators with the dynamically changing component of a two-fuel mixture,” Polityka Energetyczna – Energy Policy Journal, vol. 25, no. 2, pp. 147-162, 2022. [Electronic resource]. Available: https://epj.min-pan.krakow.pl/pdf-150746-76732?filename=Research%20of%20autonomous.pdf , https://doi.org/10.33223/epj/150746 .

В. М. Мельник, Т. Й. Войцехівська, і М. М. Штих, «Дослідження впливу кута розпилення на експлуатаційні показники роботи двигуна при використанні біодизельного палива,» Нафтогазова енергетика, № 1, с. 60-66, 2021.

А. І. Атамась, В. Ф. Шапко, і С. В. Шапко, «Підвищення екологічних показників дизельного автомобіля під час використання біодизельного палива,» Вісник КрНУ ім. Михайла Остроградського. Кременчук, № 3, с. 126-130, 2012.

А. П. Поляков, і О. О. Галущак, «Математична модель системи “Двигун – система живлення сумішшю дизельного та біодизельного палив”,» Наукові нотатки, Міжвузівський збірник, Луцьк, вип. № 45, с. 438-443, 2014.

А. П. Поляков, О. О. Галущак, і Д. О. Галущак, «Методика визначення показників автомобіля з дизельним двигуном при використанні системи живлення з динамічним регулюванням відсоткового складу суміші палив,» Вісник Національного технічного університету «ХПІ., зб. наук. пр., серія: Автомобіле- та тракторобудування, № 10 (1119), с. 59-64, 2015.

F. M. R. Mesquita, F. X. Feitosa, F. R. do Carmo, R. S. de Santiago-Aguiar, and H. B. de Sant’Ana, “Viscosities and viscosity deviations of binary mixtures of biodiesel – petrodiesel (or n-hexadecane) at different temperatures,” Journal of Chemical Engineering, Brazilian, September, vol. 29, no. 03, pp. 653-664, 2012. ISSN 0104-6632.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 58

Опубліковано

2023-10-27

Як цитувати

[1]
С. В. Цимбал, О. О. Галущак, А. П. Полив’янчук, Д. О. . Галущак, і О. В. Цимбал, «ПІДВИЩЕННЯ ЕКОЛОГО-ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ДИЗЕЛЬНОГО ГЕНЕРАТОРА РЕГУЛЮВАННЯМ КУТА ВИПЕРЕДЖЕННЯ ВПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА », Вісник ВПІ, вип. 5, с. 93–98, Жовт. 2023.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.