Personally oriented education: the variety of paradigms

Authors

  • A. M. Fasolia Інститут педагогіки НАПН України

Keywords:

personality, personal sense, personally oriented education, culturological paradigm, self development, cultural self identification, subject, dialogue

Abstract

The existing paradigms of personally oriented education are characterized in the paper. There had been described the essence, given features, principles, functions of culturological paradigm, its correspondence to contemporary requirements.

Author Biography

A. M. Fasolia, Інститут педагогіки НАПН України

старший науковий співробітник лабораторії літератур­ної освіти

References

1. Подмазін С. І. Особистісно орієнтована освіта (Соціально-філософський аналіз) : дис. … докт. філос. наук : 09.00.03 — соціальна філософія та філософія історії. — Дніпропетровськ, 2006. — 446 с.
2. Гончаренко С. У. Освіта / Енциклопедія освіти // Акад. пед. наук України; гол. ред. В. Г. Кремень. — К. : Юрінком Інтер, 2008. — 1040 с.
3. Якиманская И. С. Технология личностно-ориентированного обучения в современной школе / И. С. Якиманская. — М. : Сентябрь, 2000. — 176 с.
4. Алексеев Н. А. Личностно-ориентированное обучение в школе / Н. А. Алексеев. — Ростов н/Д : Феникс, 2006. — 332 с.
5. Личностно ориентированное обучение : хрестоматия : для студентов гуманитарных факультетов высших учебных заведений / Сост. Е. О. Иванова, И. М. Осмоловская. — М. : СГУ, 2005. — 263 с.

Downloads

Abstract views: 147

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
A. M. Fasolia, “Personally oriented education: the variety of paradigms”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 192–195, Nov. 2010.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.