ПУСКОВІ РЕЖИМИ АСИНХРОННИХ ЕЛЕКТРОПРИВОДІВ З УРАХУВАННЯМ ОПОРУ ЛІНІЇ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ

Автор(и)

  • Н. Д. Красношапка Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут», Київ
  • М. В. Пушкар Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут», Київ

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-160-1-39-43

Ключові слова:

асинхронний електропривод, пускові характеристики, масивний торцевий феромагнітний екран

Анотація

Розглядаються питання впливу активного опору лінії системи електропостачання на пускові характеристики асинхронних електроприводів. В розподільчих мережах низької напруги великої протяжності напруга у кінцевих споживачів може зменшуватись через значне падіння її в лінії електропередачі. Це падіння напруги буде залежати від величини струму в лінії. Пуск нерегульованих асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором характеризується відносно невеликою величиною пускового моменту за великих значень пускового струму, що може призводити до збільшення падіння напруги в лінії електропередачі під час пуску та, як наслідок, зменшення пускового моменту, який пропорційний квадрату прикладеної напруги. Таким чином, режим роботи електропривода з частими пусками буде негативно впливати на роботу інших споживачів електричної енергії. Проведено порівняння пускових характеристик за використання серійного асинхронного двигуна з короткозамкненим ротором та модифікованого з масивними торцевими феромагнітними екранами елементів роторного контуру поза робочим повітряним зазором, що забезпечує формування механічної характеристики «екскаваторного» типу. Досліджено вплив активного опору лінії електропередачі на величини пускових моментів та струмів для електроприводів з обома типами двигунів. Встановлено, що модифікований асинхронний двигун за рахунок більшої величини пускового моменту дозволяє здійснити пуск електропривода зі статичним моментом, рівним номінальному моменту двигуна, при досліджуваній зміні активного опору лінії до 1,5 відносно активного опору статорної обмотки двигуна, тоді як в електроприводі з серійним двигуном пусковий момент стає менше номінального при додатковому опорі більше 0,8 відносно активного опору статорної обмотки. Водночас більші значення пускового моменту забезпечують електроприводу з модифікованим асинхронним двигуном значно менші час пуску та споживання активної енергії, ніж у разі застосування серійної машини з однаковими умовами пуску. Таким чином, електропривод з асинхронним двигуном з масивними торцевими феромагнітними екранами фрагментів роторного контуру поза робочим повітряним зазором має суттєві переваги перед серійним двигуном у випадку роботи з частими пусками.

Біографії авторів

Н. Д. Красношапка, Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут», Київ

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу

М. В. Пушкар, Національний технічний університет «Київський політехнічний інститут», Київ

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автоматизації електромеханічних систем та електроприводу

Посилання

Y. Bokovi, A. A. Salami, K. Mawugno Kodjo, K. A. Dotche, and K. Bedja, “Comparative Study of the Voltage Drops Estimation on Electrical Distribution grid: Case study of the Togolese Company of Electricity and Energy grid,” in 2019 IEEE PES/IAS PowerAfrica, 2019, pp. 255-260. https://doi.org/10.1109/PowerAfrica.2019.8928838 .

H. Beyhan, M. YalÇin, and A. F. Kocamaz, “Matching Voltage Drop And Power Losses With GIS In Middle Voltage Electric Distribution Network In Diyarbakır,” in 2019 International Artificial Intelligence and Data Processing Symposium (IDAP), 2019, pp. 1-6, https://doi.org/10.1109/IDAP.2019.8875899 .

J S. Pandey, S. Bahadure, K. Kanakgiri, and N. M. Singh, “Two-phase soft start control of three-phase induction motor,” 2016 IEEE 6th International Conference on Power Systems (ICPS), 2016, pp. 1-6. https://doi.org/10.1109/ICPES.2016.7584127 .

F. Rüncos, E. Stringari, and C. Gaudeaux, “Benefits and Drawbacks of low Inrush Large Induction Squirrel Cage Electric Motors,” in 2018 IEEE Petroleum and Chemical Industry Technical Conference (PCIC), 2018, pp. 257-268. https://doi.org/10.1109/PCIC31437.2018.9080483 .

Н. Д. Красношапка, і М. В. Пушкар, «Вплив відхилення напруги на енергетичні показники електроприводів з асинхронними двигунами з масивними феромагнітними екранами,» Електротехнічні комплекси та комп’ютерні системи, № 22 (98), с. 129-133, 2016.

Н. Д. Красношапка, «Особенности определения параметров динамической модели асинхронного двигателя ферромагнитными экранами частей короткозамкнутой роторной обмотки,» Праці Інституту електродинаміки НАН України», вип. Електротехніка, с. 98-104, 1999.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 147

Опубліковано

2022-03-31

Як цитувати

[1]
Н. Д. Красношапка і М. В. Пушкар, «ПУСКОВІ РЕЖИМИ АСИНХРОННИХ ЕЛЕКТРОПРИВОДІВ З УРАХУВАННЯМ ОПОРУ ЛІНІЇ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ», Вісник ВПІ, вип. 1, с. 39–43, Берез. 2022.

Номер

Розділ

Енергетика, електротехніка та електромеханіка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.