The advantage of usage of new information technologies in education process
Keywords:
modern education, educational activity, computerization of teaching chemistry, computer teaching programs, chem officeAbstract
Specificity and range of new educational tasks require the formation of new educational infrastructure fundamentally different from traditional system. Several distinctive characteristics of new educational infrastructure are emphasized in the work. Computer programs for teaching chemistry are analyzed in the paper. The advantage of the usage of new informational technologies in teaching chemistry is showed.References
1. Безрукова Н. П. Возможности использования современных информационных технологий в преподавании тем «Химическая связь» и «Производство чугуна и стали» школьного курса химии: материалы VIII Междунар. конф.-выставки «Информационные технологии в образовании») / Н. П. Безрукова, А. А. Сыромятников, А. А. Безруков [и др.]. — Москва, 1998. С. 18—19. — Режим доступу до журн. : http://ito.edu. ru/1998-99/c/bezrukova1-t.html. — Назва з екрану.
2. Безруков Р. А. «Oprosnik-2» — программа-оболочка для создания компьютерных тестов по химии // Молодежь и химия: тезисы Всеросс. науч. конф. / Р. А. Безруков, Н. В. Тищенко, Н. П. Безрукова. — Красноярский государственный педагогический университет. — 1998. — С. 140—141.
3. Безрукова Н. П. Организация изучения темы «Химическая связь» с использованием компьютерных технологий в 8 и 11 классах / Н. П. Безрукова, Н. Д. Изместьева, Е. В. Реди // Материалы Менделеевских чтений, Тобольск : 1999. —
С. 23—24.
4. Кларк Т. Компьютерная химия / Тим Кларк. — М. : Мир. —1989. — 381 с. — ISBN: 5-03-001325-3.
5. Зайцев О. С. Методика обучения химии / Олег Серафимович Зайцев. — М.: Гуманитарный Издательский центр «Владос», 1999. — 383 с.: ил. — ISBN: 5-691-00275-9.
6. Чернобельская Г. М. Методика обучения химии в средней школе / Галина Марковна Чернобельская. — М. : Гума-нитарный Издательский центр «Владос», 2000. — 336 с. — ISBN: 5-691-00492-1.
7. Гурская Е. Компьютер для школьника. Домашние задания быстро и просто (+СД) / Е. Гурская. — СПб : Питер, 2007. — 304 с. : ил. — ISBN: 978-5-469-01269-6
8. Отто М. Мир химии. Современные методы аналитической химии / Матиас Отто ; пер. с нем. А. В. Гармаш. — М. : Техносфера, 2008. — 544 с. — ISBN: 978-5-94836-192-5.
2. Безруков Р. А. «Oprosnik-2» — программа-оболочка для создания компьютерных тестов по химии // Молодежь и химия: тезисы Всеросс. науч. конф. / Р. А. Безруков, Н. В. Тищенко, Н. П. Безрукова. — Красноярский государственный педагогический университет. — 1998. — С. 140—141.
3. Безрукова Н. П. Организация изучения темы «Химическая связь» с использованием компьютерных технологий в 8 и 11 классах / Н. П. Безрукова, Н. Д. Изместьева, Е. В. Реди // Материалы Менделеевских чтений, Тобольск : 1999. —
С. 23—24.
4. Кларк Т. Компьютерная химия / Тим Кларк. — М. : Мир. —1989. — 381 с. — ISBN: 5-03-001325-3.
5. Зайцев О. С. Методика обучения химии / Олег Серафимович Зайцев. — М.: Гуманитарный Издательский центр «Владос», 1999. — 383 с.: ил. — ISBN: 5-691-00275-9.
6. Чернобельская Г. М. Методика обучения химии в средней школе / Галина Марковна Чернобельская. — М. : Гума-нитарный Издательский центр «Владос», 2000. — 336 с. — ISBN: 5-691-00492-1.
7. Гурская Е. Компьютер для школьника. Домашние задания быстро и просто (+СД) / Е. Гурская. — СПб : Питер, 2007. — 304 с. : ил. — ISBN: 978-5-469-01269-6
8. Отто М. Мир химии. Современные методы аналитической химии / Матиас Отто ; пер. с нем. А. В. Гармаш. — М. : Техносфера, 2008. — 544 с. — ISBN: 978-5-94836-192-5.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 57
Abstract views: 109
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
N. A. Abyshov, “The advantage of usage of new information technologies in education process”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 116–120, Nov. 2010.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).