ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМООСВІТИ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Н. В. Дегтярьова Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • С. І. Петренко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-143-2-117-122

Ключові слова:

інформатика, учитель інформатики, змішане навчання, самоосвіта студентів, лабораторний практикум, вища освіта, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Розглянуто поняття змішаного навчання та окремі аспекти його реалізації у закладах вищої освіти, зокрема при навчанні магістрантів за спеціальністю 014 Середня освіта (Інформатика). Дистанційна форма навчання дає змогу отримати освіту всім бажаючим. Вибір часу, темпу, місця навчання, доступність матеріалів у будь-який час, індивідуальний підхід, консультування у зручний час, можливість працювати і навчатися одночасно — все це переваги дистанційної освіти. Проте існує певний перелік спеціальностей, для яких недоцільно запроваджувати дистанційне навчання у повному обсязі. Такі спеціальності передбачають роботу з людьми і відповідальність за кожний вчинок фахівця. Це стосується і вчителів також. З іншого боку віддалене навчання розвиває навички самоосвіти. Вчитель інформатики, що змушений у певний час опановувати нові версії, мови програмування, пристрої, має уміти швидко, відповідально, якісно підвищувати свій фаховий рівень. Тому вважаємо важливим допомогти набути навичок самоосвіти магістрантам. За віковими особливостями критичність, абстрактність, алгоритмічність мислення у них вже є сформованими. Вони готові до самостійної роботи, відповідальності за її результати, формування власної мотивації. Формування навичок самоосвіти не має бути відокремлене від фахової діяльності. Відповідно до цього, пропонуються приклади завдань для лабораторних робіт з дисципліни «Лабораторний практикум зі спеціальності». На виконання робіт відводиться по 4 години, дві з яких магістранти виконують завдання дистанційно. При цьому існує можливість консультування з викладачем он-лайн або за допомогою месенджерів. І одне заняття проводиться аудиторно, де відбувається захист роботи перед групою і обговорення результатів. Таким чином мінімізуються недоліки дистанційного виконання роботи та надається можливість об’єктивного оцінювання роботи магістранта.

Біографії авторів

Н. В. Дегтярьова, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

канд. пед. наук, доцент кафедри інформатики

С. І. Петренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

канд. пед. наук, старший викладач кафедри інформатики

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 262

Опубліковано

2019-04-26

Як цитувати

[1]
Н. В. Дегтярьова і С. І. Петренко, «ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК САМООСВІТИ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 117–122, Квіт. 2019.

Номер

Розділ

Стратегія, зміст та нові технології підготовки спеціалістів з вищою технічною освітою

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.