ОСНОВНІ ФАКТОРИ, ЯКІ ВПЛИВАЮТЬ НА ПОБУДОВУ ТРАНСПОРТНИХ РОЗВ’ЯЗОК
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-102-107Ключові слова:
транспортна розв’язка, пропускна здатність, транспортний засібАнотація
Розглянуто фактори, які впливають на побудову транспортних розв’язок, та програмне забезпечення для проєктування. Важливо пам’ятати, що для дорожнього руху необхідною складовою є безпека переміщення, тому всі компоненти, які описані у статті та елементи транспортної розв’язки необхідної ділянки, повинні відповідати загальним вимогам. На сьогодні вимоги до побудови технологічних розв’язок постійно змінюються. Перш за все цьому сприяє конструктивний розвиток транспортних засобів та відповідно до цього зміна режимів руху. Питання проєктування транспортних розв’язок є достатньо складним, позаяк необхідно також враховувати інтенсивні темпи зростання кількості автомобілів на дорогах нашої країни. Ключовим питанням під час проєктування транспортної розв’язки є безпека руху, тому всі роботи з проєктування повинні проходити з чітким дотриманням нормативних документів. Ключовими факторами, які необхідно враховувати при проєктуванні транспортної розв’язки є: швидкість руху транспортних засобів по прилеглих автомобільних шляхах та на з’їздах; ширина смуг для руху та їх кількість; наявність схилів; необхідна пропускна здатність для задоволення потреб регіону. Важливо також приділяти значну увагу якості виконання проєкту, а в подальшому і будівництву транспортної розв’язки. Існує велика кількість прикладів, які показують, що недотримання вимог технічної документації та якості будівельних робіт призводить до зменшення терміну безремонтного використання споруди. Загальноприйнята методика проєктування транспортної розв’язки включає в себе такі кроки: вибір основи типу перетинів транспортних шляхів; проєкт та розробка схеми руху, підготовка технічної документації; розрахунок технічних параметрів перетину транспортних шляхів; проєктування допоміжних споруджень (вузла водовідведення, освітлення); проєктування профілів. На сьогодні існує велика кількість програмного забезпечення, яке дозволяє виконати необхідні розрахунки та побудувати схеми транспортної розв’язки. Найвідомішими є такі програми, як: IndorCAD, AutoCad, MXROAD.
Посилання
І. І. Войтович, Ю. Л. Лотоцький, А. Є. Фаль, і Б. М. Рисюк, «Особливості проектування споруд на транспортних розв’язках в cтиснутих умовах,» Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика, вип. 5, с. 22-28, 2014. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mttdp_2014_5_6 .
Мін-во рег. розв., будівн. та житлово-комун. госп. України, ДБН В.2.3-4:2015, Автомобільні дороги:Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво. [Чинний від 01.04.2016]. Київ, Україна: 2015. 104 с. (Галузеві будівельні норми і стандарти).
Создание развязок и пересечений на карте. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://help.indorsoft.ru/IndorTrafficPlan/Content/D_RoadJunctions/RoadJunctions_OnMap.htm .
Проектирование транспортных развязок и съездов с автодорог. [Электронный ресурс]. Режим доступа: https://www.azproektstroy.ru/proektirovanie/proektirovanie-avtomobilnyh-dorog/proektirovanie-transportnyh-razvyazok/ .
А. Я. Хом’як, і С. В. Татарченко, «Проектування з’їздів транспортних розв’язок,» Автомобільні дороги і дорожнє будівництво, наук.-техн. зб., вип. 86, с. 37-47, 2012.
О. П. Шимчук, Конспект лекцій з дисципліни «Транспортні розв’язки» для студентів, які навчаються за напрямом 6.060101 – «Будівництво» денної та заочної форм навчання. Луцьк, Україна: Луцький НТУ, 2016, 42 с.
Мін-во інфрастр. України, : ГБН В.2.3-37641918-555:2016, Автомобільні дороги: Транспортні розв’язки в одному рівні проектування, (Галузеві будівельні норми і стандарти). [Чинний від 01.07.2016]. Київ, Україна: 2016. 54 с.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 309
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).