ОПТИМІЗАЦІЯ СТРУКТУРИ ВИРОБНИЧО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Є. В. Смирнов Вінницький національний технічний університет
  • В. О. Огневий Вінницький національний технічний університет
  • Д. В. Борисюк Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2025-179-2-164-170

Ключові слова:

виробничо-технічна база,, виробничий підрозділ, автотранспортне підприємство, автосервісне підприємство, виробнича структура, оптимізація

Анотація

Розглянуто актуальну для України проблему оптимізації структури виробничо-технічної бази комплексних автотранспортних підприємств. Виконання робіт з технічного обслуговування та ремонту рухомого складу може здійснюватися автотранспортними підприємствами як власними силами, так і в кооперації з автосервісними підприємствами. При цьому витрати на виконання робіт, в залежності від потужності та стану виробничо-технічної бази, можуть бути меншими як при виконані робіт на власній виробничо-технічній базі, так і на базі автосервісного підприємства. Визначення оптимального переліку робіт, який доцільно виконувати власними силами, дозволяє сформувати оптимальну структуру виробничо-технічної бази та мінімізувати витрати на підтримку рухомого складу в працездатному стані.

Наявні методики оптимізації структури виробничо-технічної бази автотранспортних підприємств базуються на визначенні граничного значення трудомісткості певної групи робіт, при перевищенні якого автотранспортному підприємству доцільно створювати відповідний виробничий підрозділ. Визначення граничного значення трудомісткості виконується на основі порівняння витрат виконання певних робіт на власній виробничо-технічній базі та на базі автосервісного підприємства. Проте досить часто фактичний стан виробничо-технічної бази не відповідає технологічним вимогам, та вона потребує модернізації. Це відповідно потребує капітальних вкладень на розвиток виробничо-технічної бази, що в ринкових умовах неможливо оцінити на основі методу порівняння витрат. Тому в статті, для виробничих підрозділів, які потребують залучення капітальних вкладень, запропоновано додатково оцінювати доцільність створення виробничого підрозділу показником терміну окупності капітальних вкладень.

Для формування оптимальної виробничої структури комплексного автотранспортного підприємства запропоновано алгоритм, який на основі критеріїв граничного значення трудомісткості та терміну окупності, дозволяє в два етапи сформувати оптимальну структуру виробничо-технічної бази автотранспортного підприємства, тим самим мінімізувати витрати на технічне обслуговування і ремонт рухомого складу.

Біографії авторів

Є. В. Смирнов, Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

В. О. Огневий, Вінницький національний технічний університет

канд. економ. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Д. В. Борисюк , Вінницький національний технічний університет

канд. техн. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

В. Є. Канарчук, І. П. Курніков, Ю. Х. Савін, і С. І. Андрусенко, Розвиток виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту. Київ, Україна: ІСДЛ, 1995.

Ю. Х. Савін, і М. В. Митко, «Доцільність створення виробничих підрозділів з обслуговування та ремонту автомобілів,» Вісник Національного транспортного університету, серія Технічні науки, наук.-техн. зб. вип. 1 (34), с. 424-429, 2016.

В. В. Біліченко, і Є. В. Смирнов, Стратегії технічного розвитку автотранспортних підприємств. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2019.

С. І. Андрусенко, і О. С. Бугайчук, Технології підвищення ефективності виробничо-технічної бази підприємств автомобільного транспорту. Київ, Україна: Медінформ, 2017.

В. В. Біліченко, і В. Л. Крещенецький, Механізація та автоматизація технічного обслуговування та ремонту автомобілів на підприємствах автомобільного транспорту. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2008.

М. Н. Бідняк, і Н. М. Бондар, Планування інвестицій на автомобільному транспорті України. Київ, Україна, 2000.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 4

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

[1]
Є. В. Смирнов, В. О. Огневий, і Д. В. . Борисюк, «ОПТИМІЗАЦІЯ СТРУКТУРИ ВИРОБНИЧО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 164–170, Квіт. 2025.

Номер

Розділ

Машинобудування і транспорт

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають