Forecasting and analytical support of strategic management decisions in the process of technical innovation creation

Authors

  • B. Ye. Hrabovetskyi Vinnytsia National Technical University
  • V. V. Zianko Vinnytsia National Technical University

Abstract

Various aspects of information of strategic management decisions in the creation process and market innovative products are examined in the article. The organic relationship between strategic analysis and prediction, their place and role in strategic management are described. The example of real research re-lated to the production and market of innovative high-tech products is given.

Author Biographies

B. Ye. Hrabovetskyi, Vinnytsia National Technical University

assistant professor of management training

V. V. Zianko, Vinnytsia National Technical University

Postgraduate student finance.

References

1. Кардаш В. Я. Товарна інноваційна політика : підручн. / В. Я. Кардаш, І. А. Павленко. — К. : КНЕУ, 2002. — 266 с.
2. Шумпетер Й. А. Теория экономического развития / Й. А. Шумпетер. — М. : Прогресс, 1982. — 455 с.
3. Прогнозування інноваційного розвитку. Економічний портал [Електронний ресурс]. — Режим доступу :
http://econ-house.ru/nacionalna-ekonomika/35/959-prognozuvannya-innovacijnogo-rozvitku.
4. Зянько В. В. Венчурне інвестування як засіб підвищення інноваційної активності / В. В. Зянько // Сучасні тенден-
ції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні : матер. міжн. наук.-пр. конф. — Вінниця :
ВНТУ, 2013. — С. 101—104.
5. Зянько В. В. Механізм формування інноваційної стратегії підприємства / В. В. Зянько, В. В. Зянько // Актуальні
проблеми розвитку економіки регіону : наук. зб. ; за ред. І. Г. Ткачук. — Івано-Франківськ. : вид-во Прикарпатського
національного університету ім. В. Стефаника, 2010. — Вип. 6. — Т. 1. — С. 24—30.
6. Ермилов А. П. Макроэкономическое прогнозирование в США / А. П. Ермилов. — Новосибирск : Наука, 1987. — 270 с.
7. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. — М. : Прогресс, 1989. — 519 с.
8. Лукашевич О. Ф. Значення стратегічного аналізу в системі стратегічного управління господарськими організація-
ми / О. Ф. Лукашевич // Економіка і прогнозування. — 2009. — № 2. — С. 138—143.
9. Гетьман О. О. Економічна діагностика : навч.-метод посіб. для студентів вищих навчальних закладів / О. О. Геть-
ман, В. М. Шоповал. — К. : Центр навчальної літератури, 2007. — 307 с.
10. Мартино Дж. Технологическое прогнозирование ; пер. с англ. / Дж. Мартино — М. : Прогресс, 1977. — 591 с.
11. Грабовецкий Б. Е. Перспективный анализ и его место в управлении производством / Б. Е. Грабовецкий // Бухгал-
терский учет. — 1984. — № 7 — С. 17—18.
12. Грабовецкий Б. Е. О выборе вида уравнения / Б. Е. Грабовецкий, Т. А. Спирина // Вестник статистики. — 1976. —
№ 2. — С. 50—53.
13. Грабовецкий Б. Е. Нововведения: проблемы создания и рынка / Б. Е. Грабовецкий // Радиопромышленность. —
1992. — № 8 — С. 1—4.
14. Грабовецький Б. Є. Маркетинг наукомісткої промисловості / Б. Є. Грабовецький // Економіка України. — 1992.
— № 10 — С. 61—65.
15. Грабовецький Б. Є. Методи експертних оцінок: теорія, методологія, напрямки використання : моногр. / Б. Є. Гра-
бовецький. — Вінниця : ВНТУ, 2010. — 171 с.

Downloads

Abstract views: 146

How to Cite

[1]
B. Y. Hrabovetskyi and V. V. Zianko, “Forecasting and analytical support of strategic management decisions in the process of technical innovation creation”, Вісник ВПІ, no. 6, pp. 31–38, Dec. 2013.

Issue

Section

Economics and management

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.