Application of network marketing principles for the evaluation of scientific knowledge diffusion

Authors

  • S. D. Shtovba Вінницький національний технічний університет
  • O. V. Shtovba Вінницький національний технічний університет

Keywords:

scientometrics, citation index, indirect citation, knowledge diffusion

Abstract

A new scientometric indicator for evaluating the knowledge diffusion is suggested in the paper. The indicator has 2 components, which are calculated via the number of direct citations and the number of indirect citations. The proposed approach inherits the mechanisms of evaluation of staff performance in multilevel marketing. An analogue of the direct citation is personal selling of the employee, and an analogue of the indirect citation is the employee’s team selling.

Author Biographies

S. D. Shtovba, Вінницький національний технічний університет

професор кафедри комп’ютерних систем управління

O. V. Shtovba, Вінницький національний технічний університет

доцент кафедри менеджменту та моделювання в економіці

References

1. Сойфер В. Н. Международная Соросовская программа образования. Часть 2. Результаты именных конкурсов /
В. Н. Сойфер // Соросовский образовательный журнал. — 1996. — № 1. — С. 4—16.
2. Analysis of the ch-index: an indicator to evaluate the diffusion of scientific research output by citers / [Franceschini F., Maisano D., Perotti A., Proto A.] // Scientometrics. — 2010. — Vol. 85. — P. 203—217.
3. Egghe L. Mathematical theory of the h- and g-index in case of fractional counting of authorship / L. Egghe // Journal of the American Society for Information Science and Technology. — 2008. — Vol. 59, № 10. — P. 1608—1616.
4. Schreiber M. A modification of the h-index: The h(m)-index accounts for multi-authored manuscripts / Schreiber M. // Journal of Informetrics. — 2008. — Vol. 2, № 3. — P. 211—216.
5. Buela-Casal G. Assessing the quality of articles and scientific journals: Proposal for weighted impact factor / G. Buela-Casal // Psychology in Spain. — 2004. — Vol. 8, № 1. — P. 60—76.
6. Van Noorden R. A profusion of measures / Van Noorden R. // Nature. — 2010. — Vol. 465. — P. 864—866.
7. Кара-Мурза С. Г. Цитирование в науке и подходы к оценке научного вклада / С. Г. Кара-Мурза // Вестник АН СССР. — 1981. — № 5. — С. 68—75.
8. Folin O. On tyrosine and tryptophane determinations in proteins / O. Folin , V. Ciocalteu // The Journal of Biological Chemistry. — 1927. — Vol. 73, № 2. — P. 627—650.
9. Protein measurement with the Folin phenol reagent / O. H. Lowry , N. J. Rosbrough , A. L. Farr , R. J. Randall // The Jour-nal of Biological Chemistry. — 1951. — Vol. 193, № 1. — P. 265—275.
10. Gao X. Network model of knowledge diffusion / X. Gao , Guan J. // Scientometrics. — 2012. — Vol. 90, № 3. — P. 749—762.
11. Schubert A. Using the h-index for assessing single publications / Schubert A. // Scientometrics. — 2009. — Vol. 78,
№ 3. — P. 559—565.
12. Atallah G. Indirect patent citations / G. Atallah, G. Rodriguez // Scientometrics. — 2006. — Vol. 67, № 3. —
P. 437—465.

Downloads

Abstract views: 174

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
S. D. Shtovba and O. V. Shtovba, “Application of network marketing principles for the evaluation of scientific knowledge diffusion”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 45–48, Nov. 2010.

Issue

Section

Economics and management

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.