Teaching interpretation of semantically complex language units in scientific-technical text

Authors

  • I. S. Stepanova Вінницький національний технічний університет

Keywords:

semantic structure, functional style, scientific text, metaphor, language and speech expressiveness

Abstract

Such functional aspects as different kinds of metaphors, expressive and emotionally coloured words and collocations in different kinds of scientific-technical texts are tackled in the article. The author searches ways of teaching semantically complex units to ESP students of technical universities.

Author Biography

I. S. Stepanova, Вінницький національний технічний університет

завідувач кафедри іноземних мов

References

1. Gross A. The Rhetoric of Science / A. Gross // Oxford University Press., 1990. — 397 р.
2. Cooly R. Style in Scientific Writing / R. Cooly // Oxford University Learning Centre. — 2004. — 73 р.
3. Плисецкая А. Метафора как когнитивная модель в научном дискурсе / А. Плисецкая. // Когнитивное моделирование в лингвистике. — М., 2007. — С. 265—292.
4. Banks D. The Passive and Metaphor in Scientific Writing / D. Banks // Guadernos de Filologia Inglesa, 5/2. — 1996. —
Р. 13—22.

Downloads

Abstract views: 83

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
I. S. Stepanova, “Teaching interpretation of semantically complex language units in scientific-technical text”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 164–167, Nov. 2010.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.