MASTERING WORKING PROFESSIONS BY UNIVERSITY STUDENTS AS ONE OF THEVARIANTS FOR REALIZATION OF DUAL EDUCATION IDEOLOGY

Authors

  • B. I. Mokin Vinnytsia National Technical University
  • O. M. Kosaruk Vinnytsia National Technical University

Keywords:

dual education, engineering training, working profession, integrated curricula, working trimester

Abstract

There has been presented the ideology of improvement the quality of engineering education by simultaneous mastering working professions which correlate with the engineering ones, there have been presented the results of the realization of this ideology in Vinnytsia National Technical University with further demonstration that this ideology is one of the variants of dual education ideology.

Author Biographies

B. I. Mokin, Vinnytsia National Technical University

Academician of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Dr. Sc. (Eng.), Professor, Professor of the Chair of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes

O. M. Kosaruk, Vinnytsia National Technical University

Assistant of the Chair of Training and Production Integration

References

1. Мокін Б. І. Перші підсумки експерименту в технологічній схемі «бакалавр–інженер–магістр» / Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 1993. — № 1. — С. 81—85.
2. Мокин Б. И. Итоги восьмилетнего эксперимента по внедрению трехуровневой системы обучения «бакалавр, ин-женер, магистр» в ВГТУ / Б. И. Мокин // Вестник международной академии наук высшей школы. — 1999. — № 3 (9). — С. 80—92.
3. Мокін Б. Інтеграція навчання з виробництвом як один із визначальних факторів підготовки фахівців за критерієм якості / Борис Мокін, Віктор Мізерний, Олена Мензул // Щомісячний науково-педагогічний журнал «Молодь і ринок». — 2011. — № 11. — С. 5—8.
4. Мокін Б. І. Приклад побудови освітньої і наукової стратегій розвитку технічного університету в контексті євро-пейської інтеграції України : інтеграція освіти і науки / Б. І. Мокін // Педагогіка і психологія : наук.-теорет. та інформ. журн. — 2015. — № 4. — С. 30—37.
5. Сиверин Ю. В. Теоретичні основи та принципи побудови інтегрованих навчальних планів у системі ступеневої професійної освіти [Електронний ресурс] / Ю. В. Сиверин // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми. — 2014. — Вип. 38. — С. 128—132. —
Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2014_38_28.
6. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 1 : формалізація, структуризація і параметризація задачі) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 5. — С. 125—129.
7. Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії (Частина 2: побудова нечіткої бази знань та її алгоритмізація) / О. Б. Мокін, О. М. Мензул, В. М. Мізерний,
Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехнічного інституту. — 2012. — № 6. — С. 152—156.
8. Методика оцінювання і підвищення якості практичної підготовки студентів за технологією освоєння робітничої професії / О. Б Мокін, О. М. Косарук, О. В. Слободянюк, В. М. Мізерний, Б. І. Мокін // Вісник Вінницького політехніч-ного інституту. — 2015. — № 1. — С. 177—186.

Downloads

Abstract views: 267

Published

2017-06-01

How to Cite

[1]
B. I. Mokin and O. M. Kosaruk, “MASTERING WORKING PROFESSIONS BY UNIVERSITY STUDENTS AS ONE OF THEVARIANTS FOR REALIZATION OF DUAL EDUCATION IDEOLOGY”, Вісник ВПІ, no. 2, pp. 103–109, Jun. 2017.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.