System Approach to the Analysis of the Higher Educational Institution Functioning

Authors

  • O. O. Voitsekhovska Vinnytsia National Technical University
  • B. I. Mokin Vinnytsia National Technical University
  • O. V. Slobodianiuk Vinnytsia National Technical University

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-142-1-31-40

Keywords:

institution of higher education, system approach, system analysis, object of research, environment, mathematical model, Milli automaton space, evaluation criteria, image, costs

Abstract

It is shown that the study of the processes of the functioning of institutions of higher education and the publication of the results of these studies in scientific journals are mainly aimed at identifying the dependencies of the quality of training specialists in these institutions on one or more coordinates of this process in the conditions of ignoring the influence of many other its coordinates, and in the vast majority without taking into account their changes in time, that is, using mathematical models of these dependencies in the space of Moore's machines, while adequate representation of the processes of functioning of the institutions Higher education is possible only in the space of Mill's machines.

It is proposed to use the system approach as an ideology and system analysis as a method for studying the processes of functioning of institutions of higher education and to determine all the components of these processes in the first two stages of the application of the method, as a result of which the institution of higher education identified as an object of research on the environment and formed all points , in which this object of research carries out contacts with the environment, and specifies all 15 environmental impacts on the object of research and all 12 effects of the object and research into the environment. It is shown that in order for mathematical models of the processes of functioning of higher education institutions to represent these processes in the space of Mill's machines, they must be synthesized using dependencies in which all variables are functions of time in its continuous or discrete interpretations. As criteria for evaluating the results, it is proposed to use such integral criteria as the image of the institution of higher education and the costs necessary to ensure its functioning, the first of which — the image — requires maximization with constraints on costs, and the second — the cost — requires minimization with restrictions on the image, that is, when solving the problem with their use, the strategy may be either maximizing, or minimax, and the optimum point is saddle.

Author Biographies

O. O. Voitsekhovska, Vinnytsia National Technical University

Post-Graduate Student of the Chair of System Analysis, Computer Monitoring and Engineering Graphics

B. I. Mokin, Vinnytsia National Technical University

Academician of NAPS of Ukraine, Dr. Sc. (Eng.), Professor, Professor of the Chair of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes, Professor of the Chair of System Analysis, Computer Monitoring and Engineering Graphics

O. V. Slobodianiuk, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Eng.), Assistant Professor, Assistant Professor of the Chair of System Analysis, Computer Monitoring and Engineering Graphics, e-mail: olenas8@gmail.com

References

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та Н. С. Гончарук, «Структури моделей, придатних для управління процесом надходження до університету коштів за надання платних освітніх послуг вітчизняним студентам, що навчаються за контрактом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 72-80, 2012.

Б. І. Мокін, та О. Б. Мокін, Методологія та організація наукових досліджень: навч. посіб., 2-е вид., змін. та доп. ВНТУ, Вінниця, 2015 [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mokin.com.ua/pedagogical/posibn/6504.html#WODckWe_4fU.

Б. І. Мокін, В. Б. Мокін, та О. Б. Мокін, Математичні методи ідентифікації динамічних систем: навчальний посібник. МОН України, ВНТУ. Вінниця: ВНТУ, 2010.

Н. С. Гончарук, Ю. В. Мокіна, та Б. І. Мокін, Математичні моделі для прогнозування та управління процесами надходження грошових коштів від платних послуг вищих навчальних закладів. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2015.

Ю. В. Мокіна, та Б. І. Мокін, Математичні моделі в системах управління ефективністю діяльності професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів. Вінниця, Україна: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008.

Б. І. Мокін, та А. В. Писклярова, «Прийняття управлінських рішень в університеті з урахуванням синергетичного ефекту взаємодії його складових,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 147-151, 2011.

Б. І. Мокін, та Н. В. Ляховченко, «До питання про зовнішнє незалежне оцінювання якості знань,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 119-125, 2009.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, О. М. Мензул, та В. М. Мізерний, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії. Частина 1: формалізація, структуризація і параметризація задачі,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 125-129, 2012.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, О. М. Мензул, та В. М. Мізерний, «Математична модель прогнозу рівня кваліфікації, яку отримає кожний студент в результаті освоєння робітничої професії. Частина 2: побудова нечіткої бази знань та її алгоритмізація,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 74-81, 2012.

О. Б. Мокін, О. М. Косарук, О. В. Слободянюк, В. М. Мізерний, та Б. І. Мокін, «Методика оцінювання і підвищення якості практичної підготовки студентів за технологією освоєння робітничої професії,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 177-186, 2015.

О. В. Слободянюк, В. Б. Мокін, та Б. І. Мокін, Формування вмінь студентів з інженерної і комп’ютерної графіки в умовах дистанційного навчання. Вінниця, Україна: ВНТУ, 2016.

Б. І. Мокін, В. Б. Мокін, та О. Б. Мокін, Практикум для самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень». Частина 1: від постановки задачі до синтезу та ідентифікації математичної моделі. Навчальний посібник. ВНТУ, Вінниця, 2018 [Електронний ресурс]. Режим доступу: Mokin_SRS_MOND.pdf [pdf,3150 kB].

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Структура синергетичної взаємодії викладачів і студентів університету на рівні кафедр і академічних груп,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 102-109, 2009.

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Узагальнені математичні моделі та внутрішні структури факультетів і інститутів як блоків третього і четвертого рівнів ієрархії університетської синергетичної системи,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 100-108, 2009.

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Узагальнені математичні моделі блоків 5-го рівня ієрархії, які замикають університетську синергетичну систему,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 103-114, 2009.

Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, та Ю. В. Мокіна, «Математичні моделі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни на фазовій площині,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 109-112, 2010.

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Дослідження характеру особливих точок на фазовій площині процесу засвоєння студентом програми навчальної дисципліни,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 108-113, 2010.

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми навчальної дисципліни студентом середніх здібностей,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 3, с. 40-49, 2010.

Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, та А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми навчальної дисципліни здібним студентом,» Наукові праці ВНТУ, № 1, 2011. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e- journals/VNTU/2011_1. Дата звернення: 2011.

Б. І. Мокін, Фазова площина в якості простору моделювання процесу засвоєння навчальної дисципліни та її особливі точки. В кн. «Педагогічна і психологічна науки в Україні. т. 5 (до 20-річчя НАПН України)». Київ: Педагогічна думка, 2012.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, та А. В. Писклярова, «Дослідження впливу синергетичної складової у математичній моделі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 2, с. 9-14, 2013.

Б. І. Мокін, та А. В. Писклярова, «Синергетичний ефект у процесі засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис, № 2, Додаток 2, с. 144-149, 2013. Режим доступу: http://itce.vntu.edu.ua/article/view/3613/5312.

Б. І. Мокін, та О. Б. Мокін, «Підвищення ступеня адекватності моделі процесу забування знань,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 116-121, 2013.

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, та А. В. Писклярова, «Математична модель процесу самостійного засвоєння студентом навчальної дисципліни у міжлекційний період,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 1, с. 64 -71, 2014.

Л. М. Приснякова, Системный анализ поведения личности. Днепропетровск, Украина: изд. Овсянников Ю. С., 2007.

В. И. Арнольд, Теория катастроф. Москва: Наука, 1990.

Дж. Касти, Большие системы. Связность, сложность и катастрофы. Пер. с англ. Москва: Мир, 1982.

В. Н. Волкова, и др, Теория систем и методы системного анализа в управлении и связи. Москва: Радио и связь, 1983.

В. Н. Захаров, Автоматы с распределенной памятью. Москва: Энергия, 1975.

Ю. И. Митюшкин, Б. И. Мокин, и А. П. Ротштейн, Soft Computing: идентификация закономерностей нечеткими базами знаний. Винница, Украина: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2002.

Downloads

Abstract views: 547

Published

2019-02-28

How to Cite

[1]
O. O. Voitsekhovska, B. I. Mokin, and O. V. Slobodianiuk, “System Approach to the Analysis of the Higher Educational Institution Functioning”, Вісник ВПІ, no. 1, pp. 31–40, Feb. 2019.

Issue

Section

Information technologies and computer sciences

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.