Determination of marketing potential of trade enterprise

Authors

  • S. B. Alieksieiev Mykhailo Tugan-Baranovskyi Donetsk National University of Economy and Trade

Keywords:

попит, ринковий потенціал, торговельне підприємство, споживання

Abstract

Determination of market potential of enterprise as maximal possibilities of satisfaction of demand of target markets due to realization of commodities and services is suggested. Methodology of calculation of market potential on the basis of determination of integral index of height of demand at the market and market stake of enterprise is offered in the paper.

Author Biography

S. B. Alieksieiev, Mykhailo Tugan-Baranovskyi Donetsk National University of Economy and Trade

Cand. Sc. (Econ.), Assistant Professor, Assistant Professor of the Chair of Economy of Enterprise

References

1. Аткина Н. А. Стратегическое планирование использования рыночного потенциала предприятия [Электронный ре-
сурс] / Н. А. Аткина, В. Л. Ханжина, Е. В. Попов // Менеджмент в России и за рубежом. — № 2. — 2003. — Режим дос-
тупа: http:// www.dis.ru/library/manag/archive/2003/2/1070.
2. Банчева А. Оценка рыночного потенциала организации / А. Банчева // Маркетинг, 2007. — № 3(94). — С. 90—103.
3. Бронникова Т. С. Маркетинг : учеб. пос. / Т. С. Бронникова, А. Г. Чернявский. — Таганрог : изд-во «Кнорус»,
2008. — 130 с.
4. Воронков А. А. Методы оценки рыночного потенциала предприятия средствами маркетинговой информационно-
аналитической системы : автореф. дис. на соискание науч. степени кандидата экон. наук : 08.00.05. — Экономика и упр.
нар. хоз-вом / А. А. Воронков. — Санкт-Петербургский государственный финансово-экономический университет. —
СПб., 2004. — 12 с.
5. Ильяшенко С. Н. Маркетинговый анализ рыночных возможностей (рыночного потенциала) инновационного раз-
вития промышленных предприятий / С. Н. Ильяшенко, Ю. С. Шипулина // Вісник Сумського державного університету.
Серія Економіка. — 2003. — № 5(51). — С. 98—107.
6. Йеннер Т. Создание и реализация потенциала успеха как ключевая задача стратегического менеджмента / Томас
Йеннер // Проблема теории и практики управления. — 1999. — № 2. — С. 83—88.
7. Котлер Ф. Основы маркетинга : пер. с англ. / Ф. Котлер, Г. Армстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. — 2-е европ. изд. —
М.; СПб; К. : Издат. Дом «Вильямс», 1999. — 1056 с.
8. Салютина Т. Ю. Методология формирования и реализации аппарата анализа и планирования рыночного потенци-
ала организаций связи : автореф. дис. на соискание науч. степени доктора экон. наук : 08.00.05. — Экономика и упр. нар.
хоз-вом / Т. Ю. Салютина. — Московский технический университет связи и информатики (ГОУ ВПО МТУСИ). — М.,
2010. — 25 с.
9. Ханжина В. Структура рыночного потенциала предприятия [Электронный ресурс] / В. Ханжина, Е. Попов // Про-
блемы теории и практики управления. — 2001. — № 6. — Режим доступа: http://vasilievaa.narod.ru/20_6_01.htm

Downloads

Abstract views: 163

How to Cite

[1]
S. B. Alieksieiev, “Determination of marketing potential of trade enterprise”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 36–39, Aug. 2014.

Issue

Section

Economics and management

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.