The analysis of approaches to the formation of motivation of educational-cognitive activity of students during their basic training

Authors

  • A. A. Kolomiiets Vinnytsia National Technical University
  • I. M. Kryvoruchko Vinnytsia National Technical University

Keywords:

мотивація, навчально-пізнавальна діяльність, фундаментальна підготовка

Abstract

The paper discusses the main approaches to the formation of motivation of educational-cognitive activity, the experi-mental approach of gradual formation of interest of students to the educational-cognitive activity during the study of the fundamental disciplines.

Author Biographies

A. A. Kolomiiets, Vinnytsia National Technical University

Cand. Sc. (Educ.), Assistant Professor of the Chair of Higher mathematics

I. M. Kryvoruchko, Vinnytsia National Technical University

Student of the Institute of Management

References

1. Дутка Г. Я. Фундаменталізація математичної освіти економістів у контексті основних категорій філософії [Елект-
ронний ресурс] / Дутка Г. Я. — Режим доступу : http://www.social-science.com.ua/публікація/29.
2. Захарчук Т. В. Інноваційні технології навчання в сучасній школі [Електронний ресурс] / Т. В. Захарчук. — Режим
доступу : http://www.social- science .com.ua/публікація/263 _.
3. Клочко В. І. Формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів технічних спеціальностей : моно-
графія / В. І. Клочко, А. А. Коломієць. — Вінниця : ВНТУ, 2012. — 202 с.
4. Кашканова Г. Г. Навчально-пізнавальна діяльність студента як єдність його операційних та мотиваційних компонен-
тів [Електронний ресурс] / Г. Г. Кашканова. — Режим доступу : http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2008/txt/kashkanova.php].
5. Бальзак О. Отец Горио. Гобсек / О. Бальзак. — Л., 1974. — 89 с.
6. Ильин Е. Мотивация и мотивы / Е. Ильин. — СПб. : Питер, 2003. — 512с.: ил. — (Серия «Мастера психологии»).
7. Ковалев В. И. Мотивы поведения и деятельность / В. И. Ковалев ; отв. ред. А. А. Бодалев. — М. : Наука, 1988. — 191 с.
8. Крушельницька Я. В. Фізіологія і психологія праці [Електронний ресурс] / Я. В. Крушельницька — Режим доступу
http://studentbooks.com.ua/content/view/946/76/1/1/.
9. Парфілова С. Л. Формуваня пізнавального інтересу як мотиву навчальної діяльності / С. Л. Парфілова // Сучасні інфор-
маційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр.
; редкол. : І. А. Зязюн (голова ) та ін. — Київ-Вінниця : ДОВ «Вінниця». — 2006. — Випуск 10 . — 500 с. [C. 81—84].
10. Брюс Уилкерсон. Семь законов учащегося : как научить любого человека чему угодно! Библейские принципы
для учителей, родителей и руководителей : пер. с англ. / Б. Уилкерсон. — К. : Путешествие по Библии, 2001. — 392 с. —
[пар. тит. л. англ.].
11. Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформативних дисциплін у вищій школі : моногр. / наук. ред. ака-
демік АПН України, д. пед. н., проф.. М. І. Жалдак. — К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. — 340 с

Downloads

Abstract views: 149

How to Cite

[1]
A. A. Kolomiiets and I. M. Kryvoruchko, “The analysis of approaches to the formation of motivation of educational-cognitive activity of students during their basic training”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 129–134, Aug. 2014.

Issue

Section

Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.