ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ТЕХНОЛОГІЯ МАКЕТУВАННЯ ЯКІСНИХ АФІШ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-147-6-73-82Ключові слова:
афіша, макетування афіш, інтелектуальна технологія, передбачення якості афіші, синтез макета, дерево рішень, Adobe Illustrator, Adobe IndesignАнотація
Макетування — це процес взаємної компоновки елементів макета з урахуванням балансу, форми, масштабу, пропорційності, кольору та інших факторів, що визначають сприйняття, для досягнення мети видання. В цьому процесі існує одночасно творча складова та технічна сторона. В роботі автори розглядають окремо задачу макетування афіш, тобто видань, що містять основну графічно-текстову інформацію про подію або захід. Досліджено характеристики макетів афіш з наукових матеріалів, документації до графічних пакетів, а також систематизовано практичний досвід працівників цієї галузі. Визначені ті характеристики, на основі яких пропонується будувати інтелектуальну технологію макетування якісних афіш. Використовуючи професійні дизайнерські інтернет-ресурси Behance, DeviantArt та Dribbble, які агрегують найкращі рішення у сфері макетування постерів, зокрема й афіш, створено датасет за допомогою сучасного онлайн-сервісу Google Sheets. За цільову характеристику прийнято відношення кількості лайків до кількості переглядів афіші. Запропоновано нову інтелектуальну технологію макетування якісних афіш, яка на етапі налаштування будує модель на основі дерева рішень з оптимізацією гіперпараметрів на прикладі датасету якісних і неякісних афіш. На основі цього дерева рішень визначаються класи та умови параметрів, які їм відповідають. Користувач задає низку параметрів, які не можна змінювати, далі технологія відфільтровує усі класи, які точно не мають таких параметрів, а серед тих, що залишились — вибирає найкращий клас макета афіші, який одночасно задовольнить ці обмеження та буде максимізувати відгук професійної спільноти у вигляді відношення кількості лайків до кількості переглядів афіші. На основі вибраного класу формується список рекомендацій для дизайнерів. Рекомендації формуються за допомогою умовних вузлів, що ведуть від кореневого вузла до необхідної для задачі кількості листя. На основі цих рекомендацій синтезується розмітка афіші та одразу повідомляється користувачеві передбачуване відношення кількості лайків до кількості переглядів. Запропонована технологія успішно випробувана на низці афіш українською та англійською мовами. Вона дозволить одночасно підвищити якість макетів афіш та скоротити час їх проектування.
Посилання
ДСТУ 3017: 2015. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять. Київ: Держспоживстандарт України, 2016, 42 с.
Andrew Faulkner, and Conrad Chavez, Adobe Photoshop CC, 2018, 384 p.
Jonathan Gordon, Rob Schwartz, and Cari Jansen, Learn Adobe InDesign CC for Print and Digital Media Publication, 2018, 496 p.
R. K. Pedwell, J. A. Hardy, and S. L. Rowland, “Effective visual design and communication practices for research posters: Exemplars based on the theory and practice of multimedia learning and rhetoric, Pedwell, 2017,” Biochemistry and Molecular Biology Education, Wiley Online Library 45, pp. 249-261. https://doi.org/10.1002/bmb.21034 .
M. Boers. Theory of Poster Design and Presentation Annals of the Rheumatic Diseases. BMJ Publishing Group Limited, 2018, pр. 77-118.
Introduction: poster presentations [Electronic resource]. Available: http://www.kumc.edu/SAH/OTEd/jradel/Poster_Presentations/PstrStart .
J.van Dalen, H. Gubbels, C. Engel, and K. Mfenyana, “Effective Poster Design,” Education for Health. 2002. [Electronic resource]. Available: https://www.brown.edu/academics/medical/sites/brown.edu.academics.medical/files/uploads/Poster-design.pdf.
Boers Theory of poster design and presentation Annals of the Rheumatic Diseases, 2018; pp. 41.
Elements of Poster Design [Electronic resource]. Available: http://www.cis.rit.edu/htbooks/dtp/projects/poster/poster1 .
С. В. Глушаков, i Г. А. Кнабе, Комп’ютерна верстка: Навчальний курс. Харків: Фоліо, 2002. 485 с.
C. M. Yang, and T. F. Hsu, “Applying Narrative Theories in the Design of Public-cause Posters: Process and Educational Implications,” Services for Science and Education. United Kingdom. pp. 29-32, 2017.
Gavin Ambrose, Paul Harris, and Nigel Ball. The fundamentals of graphic design. Bloomsbury Publishing, 2019, pp. 43-45.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 212
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).