Comparative Analysis of the Efficiency of Fixed and Adaptive Green Waves Considering Their Impact on Secondary Roads
Keywords:
coordinated control, traffic flows, intersections, idling, efficiencyAbstract
Детально висвітлено результати комплексного дослідження ефективності впровадження координованого регулювання транспортних потоків за принципом «зеленої хвилі», виконаного методом мікроскопічного імітаційного моделювання в середовищі SUMO на прикладі коридору проспекту Науки (м. Харків) в умовах поступового зростання інтенсивності руху. Мета роботи — всебічно оцінити, наскільки доцільним є застосування синхронізованих циклограм на міських перехрестях з огляду не лише на показники головної магістралі, а й на зміни транспортних характеристик другорядних підходів, що традиційно залишаються поза увагою більшості досліджень. Для цього побудовано та відкалібровано реалістичну модель транспортної мережі на основі матриці кореспонденцій, сформованої рівновірогідним методом і уточненої процедурою TFlowFuzzy із залученням даних відеоспостережень з квадрокоптера. Серія з десяти послідовних експериментів з підвищенням навантаження на 10 % у кожному сценарії охоплювала чинні фіксовані циклограми, синхронізацію «зеленої хвилі» та адаптивну систему керування. Отримані результати підтвердили гіпотезу, що «зелена хвиля» та адаптивне регулювання істотно скорочують середню довжину черги й час простою на головній дорозі, проте водночас спричиняють зростання тих самих показників на другорядних підходах, що в окремих випадках нівелює загальний позитивний ефект. З урахуванням виявленого дисбалансу рекомендовано використовувати комбіновані схеми, у яких адаптивна або фіксована «зелена хвиля» інтегрується з багатокритеріальною оптимізацією параметрів світлофорних фаз, що дозволяє мінімізувати сумарні затримки в мережі та запобігти критичному погіршенню сервісного рівня на другорядних дорогах за високих навантажень. Практичну цінність роботи становить чітко сформульована межа застосовності «зеленої хвилі» залежно від співвідношення інтенсивностей головних і другорядних потоків, а також пропозиції щодо інтеграції адаптивних алгоритмів керування в умовах складної топології великих міст, що є підґрунтям для подальшого розвитку багатокритеріальних моделей оптимізації та створення збалансованіших стратегій управління дорожнім рухом.
References
Jing Binbin, and Zhengjie Huang, “Green wave control model simultaneously considering passenger cars and buses in closed road networks,” Applied Sciences, vol. 14.13, pp. 57-72, 2024.
Bao Riyong, et al. “Green wave arterial cooperative control strategy based on through-traffic priority,” Electronics, vol. 13.15, pp. 29-39, 2024.
Nanchen Nimyel Caleb, and Selfa Johnson Zwalnan, “Optimization of Green Wave Traffic Control Systems: A Literature Review and Research Directions,” Journal of Scientific and Engineering Research, vol. 8(7), pp. 42-50, 2021.
Christian Liebchen, “Bidirectional Green Waves for road arterials: optimization and simulation,” Transportation Research Record, vol. 2678.1, pp. 49-60, 2024.
В. Шевченко, «Визначення раціональних параметрів координованого управління дорожнім рухом на міських магістралях.» дис. канд. техн. наук., фак-т інформ., Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2023.
Jun Zhang, et al. “An integrated arterial coordinated control model considering green wave on branch roads and pedestrian crossing time at intersections,” Journal of Management Science and Engineering, vol. 5.4, pp. 303-317, 2020.
A. Rossolov, “Analiza lokalizacji parkingów buforowychna przykładzie dużego miasta,” Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej Oddział w Krakowie. At: Krakowie, № 1(105), pp. 85-92, 2015.
Yousefikia Mohammad, et al. “A study on the generalized TFlowFuzzy OD estimation,” Proceedings of Australasian Transport Research Forum, Brisbane, Australia, 2013.
П. Ф. Горбачов, Є. В. Любий, і О. С. Колій, «Аналітичне моделювання транспортних затримок на регульованих перехрестях при груповому прибутті транспортних засобів до них,» Системи управління, навігації та зв’язку, № 3(73), с. 5-9, 2023.
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).