МЕТОДИКА РОЗПОДІЛУ НАВАНТАЖЕННЯ НА ОСІ ВАНТАЖНОГО ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2022-165-6-65-68Ключові слова:
транспорний засіб, розподіл навантаження, перевезення вантажуАнотація
Переважна більшість автомобільних доріг в Україні побудована близько 50—60 років тому. Дороги мали розрахункову здатність максимального навантаження 5…6 тонн на вісь, а загальна вага транспортного засобу не повинна була перевищувати 24 тонни.
Розподіл навантаження між осями транспортного засобу має доволі важливе значення. Відповідно до чинного законодавства є відповідні норми навантаження на осі транспортних засобів. Насамперед нерівномірно навантажені осі машини призводять до механічних пошкоджень та зменшення ресурсу роботи автомобіля. По-друге, є негативний вплив на дорожнє покриття, особливо за достатньо високої температури навколишнього середовища та у місцях інтенсивного гальмування транспортних засобів.
Метою статті є дослідження наявних та розроблення нової методики визначення розподілу навантаження на осі двовісного транспортного засобу, який використовує причіп.
У статті проаналізовано фактори, які впливають на розподіл навантаження на осі вантажного автомобіля та розроблено методику, яка допоможе вирішити це питання. Для покращення процесу перевезення та рівномірного розподілу навантаження між осями транспортного засобу на багатьох фірмах використовуються різне програмне забезпечення, що дозволяє значно спростити вирішення цього питання.
Під час використанні причепу на гаку транспортного засобу виникає сила, що впливає на розподіл навантаження на осі автомобіля та суттєво додатково навантажує задню вісь. Отримані в статті дані та дані з літературних джерел щодо розподілу навантаження на осі показують такий розподіл: 35 % на передню вісь та 65 % на задню вісь. Під час руху транспортного засобу з причепом в залежності від ваги причепа в динаміці вага може досягати розподілу між передньою та задньою віссю відповідно 20 та 80 %. Запропонована методика дозволяє швидко визначити розподіл навантаження на осі транспортного засобу та вжити заходів для раціонального переозподілу.
Посилання
М. М. Пономарьов, «Ваговий контроль на автошляхах України,» Асоціації «Аграрних перевізників України», 2016. [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://artimmer.com/ua/publicacii/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B1%D0%B5%D0%B7/268-vagovij-kontrol%60-na-avtoshlyaxax-ukra%D1%97ni .
Л. О. Рижих, С. Й. Ломака, Д. М. Леонтьєв, О. М. Красюк, і А. А. Чебан, «Моделювання динамічної зміни тиску на виході з РГС на основі його статичної характеристики при зміні вертикальних навантажень на осях транспортного засобу,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 89-92, 2010.
М. М. Потапов, «Підвищення ефективності функціонування елементів шасі повнопривідних колісних засобів транспортую.» дис. канд. техн. наук, 05.22.20, Харків, 2021, 235 с.
Goodloading, Optimal planning of cargo space, 2022. [Electronic resource]. Available: http://www.goodloading.com/ .
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 909
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).