АНАЛІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ СТІЙКОСТІ ТА КЕРОВАНОСТІ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ З НАПІВПРИЧЕПАМИ

  • А. П. Поляков Вінницький національний технічний університет
  • М. С. Гречанюк Вінницький національний технічний університет
Ключові слова: стійкість, керованість, вантажний автомобіль з напівпричепом, перекидання, дорожньо-транспортна пригода

Анотація

Проведено аналіз шляхів підвищення стійкості та керованості вантажних автомобілів з напівпричепами під час руху по дорозі та визначено найефективніші методи забезпечення належного рівня показників стійкості та керованості.

Біографії авторів

А. П. Поляков, Вінницький національний технічний університет

професор кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

М. С. Гречанюк, Вінницький національний технічний університет
аспірант кафедри автомобілів та транспортного менеджменту

Посилання

1. Статистична інформація [Електронний ресурс] : Транспорт і зв'язок — Режим доступу до ресурсу : http://www.ukrstat.gov.ua/.
2. За 2009 год количество ДТП в Украине сократилось на 27,8 % [Електронний ресурс]. — Режим доступу до ресурсу : — http://operativno.com.ua/Auto/2093.
3. Development of Active Anti-Roll Control for Heavy Vehicles: First Year Report Submitted to the University of Cambridge/ Arnaud J. P. Miege. Cambridge University Engineering Department, September 13, 2000. — 80 p.
4. Sampson, D. J. M. and Cebon, D., An investigation of roll control system design for articulated heavy vehicles, Proc. 4th International Symposium on Advanced Vehicle Control :— Nagoya, Japan, 1998. — Р. 311—316
5. Стельмащук В. В. Поліпшення показників керованості та стійкості триланкових автопоїздів: автореф. дис. на здо-буття наук. ступеня канд. техн. наук / В. В. Стельмащук. Нац. трансп. ун-т. — К., 2005. — 18 с.
6. Крестьянполь О. А. Маневреність та стійкість руху автопоїзда із самовстановлювальною віссю напівпричепа: ав-тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук / О. А. Крестьянполь. Укр. трансп. ун-т. — К., 1999. — 18 с.
7. Кузнєцов Р. М. Покращення показників стійкості триланкових автопоїздів у граничних режимах руху : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук / Р. М. Кузнєцов. Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с.
8. Yu, F. and Crolla, D. A., An optimal self-tuning controller for an active suspension, Vehicle System Dynamics, 1998.
vol. 29. — P. 51—65,
9. Тімков О. М. Поліпшення показників маневреності та стійкості автопоїздів з наближеними осями причепа: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук / О. М. Тімков. Нац. трансп. ун-т. — К., 2005. — 20 с.
10. Sampson, D. J. M., Active roll control of articulated heavy vehicles, PhD Thesis, University of Cambridge, UK, September 2000.
11. Мурований І. С. Поліпшення показників маневреності та стійкості руху триланкових причіпних автопоїздів : ав-тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук / І. С. Мурований. Нац. трансп. ун-т. — К., 2008. — 20 с.
12. Dorling, R. J., Smith, M. C. and Cebon, D., Achievable dynamic response of active suspensions in bounce and roll. IFAC Workshop on Advances in Automotive Control, pp. 67—74, Ascona, Switzerland, 1995.
13. Lin, R. R., Cebon, D., and Cole, D. J. Optimal roll control of a single-unit lorry. Proc. InstnMech. Engrs, part D, J., 210(1), 1996. pp. 45—55.
14. Dunwoody, A. B. and Froese, S. Active roll control of a semi-trailer. SAE Trans., 1993. — Р. 999—1004.
15. Williams, D. E. and Haddad, W. M., Nonlinear control of roll moment distribution to influence vehicle yaw characteristics, // IEEE Transactions on Control Systems Technology. — 1995. — Vol. 3, No. 1. — P. 110—116.
Опубліковано
2010-11-12
Як цитувати
[1]
А. П. Поляков і М. С. Гречанюк, АНАЛІЗ ШЛЯХІВ ПІДВИЩЕННЯ СТІЙКОСТІ ТА КЕРОВАНОСТІ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛІВ З НАПІВПРИЧЕПАМИ, Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 90-95, Лис 2010.
Номер
Розділ
Машинобудування і транспорт