МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ОПТИМАЛЬНОГО РУХУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ З АСИНХРОННИМ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ ГОРИЗОНТАЛЬНИМ ВІДРІЗКОМ ДОРОГИ ЗА НАЯВНОСТІ НА НЬОМУ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ ТА ЗУПИНКОЮ У ЦЬОМУ ПУНКТІ

Автор(и)

  • Б. І. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • О. Б. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • Б. В. Пасєка Вінницький національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/1997-9266-2025-179-2-62-70

Ключові слова:

електромобіль, асинхронний електропривод, горизонтальний відрізок дороги, населений пункт, моделі оптимального руху, критерій мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареї, обмеження динамікою, відстанню та знаками

Анотація

В наших роботах [1]—[6] розв’язана задача синтезу математичних моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом як горизонтальним відрізком дороги, так і за наявності спусків, підйомів і поворотів, за критерієм мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареї, але лише за умови, що електромобіль повинен проїхати від одного пункту до іншого за визначений термін часу та з урахуванням обмеження, обумовленого динамікою електромобіля. В цій роботі показано, що рух електромобіля через населений пункт з позицій його оптимізації суттєво відрізняється від руху за межами цього населеного пункту, і доведено, що алгоритм синтезу моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги, який враховує у функції Лагранжа лише обмеження на подолання певної відстані за заданий час та обмеження, обумовлені динамікою електромобіля, не дозволяє синтезувати моделі оптимального руху цього електромобіля, якщо на цьому горизонтальному відрізку дороги є населений пункт. Показано, якого вигляду набуває функція Лагранжа у випадку, коли в задачі синтезу моделей оптимального руху електромобіля горизонтальним відрізком дороги необхідно враховувати появу населеного пункту на цьому відрізку. Синтезовано математичні моделі оптимального руху електромобіля горизонтальним відрізком дороги за критерієм мінімуму витрат заряду силової акумуляторної батареї з зупинкою в межах населеного пункту і з початком його руху як в межах цього ж населеного пункту, так і за його межами. Синтезовані математичні моделі після їх ідентифікації можуть бути використані в програмах навчання штучного інтелекту з цільовим призначенням для керування електричними транспортними засобами з асинхронним електроприводом.

Біографії авторів

Б. І. Мокін, Вінницький національний технічний університет

академік НАПН України, д-р техн. наук, професор, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

О. Б. Мокін, Вінницький національний технічний університет

д-р техн. наук, професор, професор кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

Б. В. Пасєка, Вінницький національний технічний університет

 аспірант кафедри системного аналізу та інформаційних технологій

Посилання

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «До питання оптимізації руху електромобіля з асинхронним електроприводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 3, с. 32-38, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-144-3-32-39 .

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Метод ідентифікації моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 32-38, 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-148-1-32-38 .

В. В. Горенюк, «Синтез та ідентифікація моделей оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом по схилах і підйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 37-44, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-155-2-37-44 .

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом горизонтальним відрізком дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 26-33, 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-152-5-26-33 .

В. В. Горенюк, «Моделювання оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом на схилах і підйомах дороги,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 43-49, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-158-5-43-49 .

Б. І. Мокін, О. Б. Мокін, і В. В. Горенюк, Системний аналіз оптимального руху електромобіля з асинхронним електроприводом, моногр. Вінниця: ВНТУ, 2023, 114 с. ISBN 978-966-641-946-3.

Б. І. Мокін, В. Б. Мокін, і О. Б. Мокін, Функціональний аналіз, адаптований до прикладних задач в галузі інформаційних технологій, навч. посіб. Вінниця: ВНТУ, 2020, 192 с. ISBN 978-966-641-796-4.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 14

Опубліковано

2025-04-25

Як цитувати

[1]
Б. І. Мокін, О. . Б. Мокін, і Б. В. Пасєка, «МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ОПТИМАЛЬНОГО РУХУ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯ З АСИНХРОННИМ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ ГОРИЗОНТАЛЬНИМ ВІДРІЗКОМ ДОРОГИ ЗА НАЯВНОСТІ НА НЬОМУ НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ ТА ЗУПИНКОЮ У ЦЬОМУ ПУНКТІ», Вісник ВПІ, вип. 2, с. 62–70, Квіт. 2025.

Номер

Розділ

Енергетика, електротехніка та електромеханіка

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>