СИСТЕМНА ТРАНСФОРМАЦІЯ МАТЕМАТИЧНОЇ МОДЕЛІ ПРОЦЕСУ ЗАБУВАННЯ ЗНАНЬ, ОТРИМАНИХ СТУДЕНТОМ НА ЛЕКЦІЇ, ТА СПОСІБ ЇЇ ІДЕНТИФІКАЦІЇ

  • Б. І. Мокін Вінницький національний технічний університет
  • О. О. Войцеховська Вінницький національний технічний університет
Ключові слова: забування знань, швидкість забування, синергетична складова пам’яті, математична модель, ітераційний спосіб ідентифікації, оптимальні оцінки параметрів

Анотація

Здійснено системну трансформацію математичної моделі процесу забування знань, отриманих на лекції, «відмінниками» (з високим рівнем пам’яті) з прив’язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих «хорошистами» (з добрим рівнем пам’яті) з прив’язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих студентами з посередньою успішністю (з таким же посереднім рівнем пам’яті) з прив’язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; отриманих студентами з успішністю, нижчою посередньої, але здатними отримати задовільну оцінку в процесі не більше двох перескладань іспиту з прив’язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування»; та отриманих студентами з незадовільною успішністю, які повинні бути або відрахованими або залишеними на повторний курс з прив’язкою до характерної для цієї категорії студентів «смуги забування».

Системно трансформована математична модель реалізована у відносному часі та містить три основні параметри, один з яких характеризує швидкість забування студентом отриманої на лекції інформації, другий характеризує синергетичну складову, яка сповільнює процес забування, а третій характеризує ту складову отриманої інформації, яка залишається в пам’яті студента назавжди.

На основі критерію найменших квадратів розроблено спосіб ідентифікації системно трансформованої математичної моделі процесу забування знань, отриманих на лекції студентами вищеперерахованих категорій, реалізований з використанням обчислювальних структур, прив’язаних до відповідних «смуг забування», за допомогою яких реалізується ітераційний спосіб отримання оптимальних оцінок параметрів цієї моделі.

Біографії авторів

Б. І. Мокін, Вінницький національний технічний університет

академік НАПН України, д-р техн. наук, професор, професор кафедри електромеханічних систем автоматизації в промисловості і на транспорті, професор кафедри системного аналізу, комп’ютерного моніторингу та інженерної графіки

О. О. Войцеховська, Вінницький національний технічний університет

аспірантка, асистент кафедри системного аналізу, комп’ютерного моніторингу та інженерної графіки

Посилання

Б. І. Мокін, і О. О. Войцеховська, «Удосконалення ймовірнісної математичної моделі процесу забування інформації, отриманої студентом на лекції,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 49-57, 2019.

Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, і О. Б. Мокін, «Дослідження впливу синергетичної складової у математичній моделі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 2, с. 9-14, 2013.

Л. М. Приснякова, Системный анализ поведения личности. Днепропетровск, Украина: издатель Овсянников Ю. С., 2007, 218 с.

Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Підвищення ступеня адекватності моделі процесу забування знань,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 116-121, 2013.

В. Н. Тутубалин, Теория вероятностей. Москва: изд-во Московского университета, 1972, 230 с.

Б. І. Мокін, В. Б. Мокін, і О. Б. Мокін, Математичні методи ідентифікації динамічних систем, навч. посіб. ВНТУ, Вінниця, Україна: ВНТУ, 2010, 260 с.

Я. З. Цыпкин, Адаптация и обучение в автоматических системах. Москва: изд-во «Наука», 1968, 400 с.

Переглядів анотації: 255 Завантажень PDF: 61
Опубліковано
2020-04-30
Як цитувати
Номер
Розділ
Інформаційні технології та комп'ютерна техніка

Завантаження

Данные скачивания пока не доступны.

Найчитабильні статті цього ж автора(ів)

1 2 3 > >>