ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЕКВІВАЛЕНТНОЇ МОДЕЛІ ПРОЦЕСУ ЗАБУВАННЯ ЗНАНЬ В КОЖНІЙ ЗІ «СМУГ ЗАБУВАННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.31649/1997-9266-2024-174-3-56-65Ключові слова:
крива забування Еббінгауза, смуги забування для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю, межі смуг забування, еквівалентні математичні моделі меж смуг забування, метод ідентифікації межАнотація
Показано, що впродовж достатньо значного відрізку часу групою науковців Вінницького національного технічного університету за програмою роботи науково-дослідної лабораторії «Проблем вищої школи» (НДЛ ПВШ), яку створено спільним наказом ректора ВНТУ, академіка НАПН України Бориса Мокіна та директора Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, академіка НАПН України Івана Зязюна, здійснювались дослідження процесів засвоєння студентами закладів вищої освіти (ЗВО) знань, отриманих від викладачів на лекціях і практичних заняттях з певних навчальних дисциплін. Приведено добірку наукових публікацій, присвячених моделюванню процесів забування інформації, отриманої студентами на лекціях та практичних заняттях, які опубліковано протягом 2010—2021 років. Показано, що завдяки цим дослідженням відома психологам «крива забування Г. Еббінгауза» спочатку була розширена до «смуг забування», а математична модель процесу забування інформації, запропонована в монографії Л. М. Приснякової «Системний аналіз поведінки особистості», опублікованій у Дніпропетровську у 2007 році, доповнена синергетичною складовою, трансформованою до кожної з шести «смуг забування». Розроблено метод ідентифікації синтезованих в попередніх роботах авторів еквівалентних математичних моделей верхніх меж «смуг забування» для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю. Створено Python-програми для реалізації розробленого методу ідентифікації верхніх меж «смуг забування» для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю. Запропоновано алгоритм віднесення конкретних людей до однієї зі «смуг забування», визначених авторами для людей з відмінною, доброю, посередньою, поганою та дуже поганою пам’яттю.
Посилання
Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, і Ю. В. Мокіна, «Математичні моделі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни на фазовій площині,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 109-112, 2010.
Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження характеру особливих точок на фазовій площині процесу засвоєння студентом програми навчальної дисципліни,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 6, с. 108-113, 2010.
Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми навчальної дисципліни студентом середніх здібностей,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 3, с. 40-49, 2010.
Б. І. Мокін, Ю. В. Мокіна, і А. В. Писклярова, «Дослідження на фазовій площині процесу засвоєння програми навчальної дисципліни здібним студентом,» Наукові праці ВНТУ, № 1, 2011.
Б. І. Мокін, «Фазова площина в якості простору моделювання процесу засвоєння навчальної дисципліни та її особливі точки,» в кн. Педагогічна і психологічна науки в Україні, т. 5, до 20-річчя НАПН України. Київ, Україна: Педагогічна думка, 2012.
Б. І. Мокін, А. В. Писклярова, і О. Б. Мокін, «Дослідження впливу синергетичної складової у математичній моделі процесу засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія, № 2, с. 9-14, 2013.
Б. І. Мокін, і А. В. Писклярова, «Синергетичний ефект у процесі засвоєння студентом навчальної дисципліни,» Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис, № 2, с. 144-149, 2013.
Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Підвищення ступеня адекватності моделі процесу забування знань,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, с. 116-121, 2013.
Б. І. Мокін, і О. О. Войцеховська, «Удосконалення ймовірнісної математичної моделі процесу забування інформації, отриманої студентом на лекції,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 4, c. 49-57, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-145-4-49-57 .
О. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, і Д. О. Шалагай, «Моделювання процесу оцінювання інтелектуального стану суспільства,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 5, с. 49-55, 2019. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-146-5-35-41 .
Б. І. Мокін, і О. О. Войцеховська, «Системна трансформація математичної моделі процесу забування знань, отриманих студентом на лекції, та спосіб її ідентифікації,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, с. 50-57, 2020. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2020-149-2-50-57 .
О. О. Войцеховська, Б. І. Мокін, і О. Б. Мокін, «Адаптація методики чіткого оцінювання якості знань в галузі інформаційних технологій, отриманих в онлайн-режимі, на нечітких моделях процесів їх засвоєння,» Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 1, с. 57-69, 2021. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-154-1-57-69 .
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 60
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, згодні з такими умовами:
- Автори зберігають авторське право і надають журналу право першої публікації.
- Автори можуть укладати окремі, додаткові договірні угоди з неексклюзивного поширення опублікованої журналом версії статті (наприклад, розмістити її в інститутському репозиторії або опублікувати її в книзі), з визнанням її первісної публікації в цьому журналі.
- Авторам дозволяється і рекомендується розміщувати їхню роботу в Інтернеті (наприклад, в інституційних сховищах або на їхньому сайті) до і під час процесу подачі, оскільки це сприяє продуктивним обмінам, а також швидшому і ширшому цитуванню опублікованих робіт (див. вплив відкритого доступу).