APPLICATION OF THE PERSONALLY ORIENTED APPROACH TO THE FORMATION OF TECHNICAL STUDENTS’ READINESS FOR THE FOREIGN PROFES-SIONAL COMMUNICATION
Keywords:
personality-oriented approach, psychology, foreign language trainingAbstract
The paper considers the peculiarities of implementation of personality-oriented approach in foreign language training of technical specialties students. There has been analyzed the psychological influence upon the formation of personality-oriented approach.
References
1. Образцов П. И. Профессионально-ориентированное обучение иностранному языку на неязыковых факультетах ву-зов : учеб. пос. / П. И. Образцов, О. Ю. Иванова ; под ред. П. И. Образцова. — Орел : ОГУ, 2005. — 114 с.
2. Зимняя И. А. Педагогическая психология : учеб. для вузов / И. А. Зимняя. — Изд. 2-е, доп., испр. и перераб. — М. : Логос, 2000. — 384 с.
3. Хуторской А. В. Методика личностно-ориентированного обучения: Как обучать всех по-разному? : пос. для учителя / А. В. Хуторской. — М. : изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. — 383 с.
4. Клобукова Л. П. Лингвометодические основы обучения иностранных студентов нефилологических гуманитарных факультетов речевому общению на профессиональные темы : дис. … докт. пед. наук / Л. П. Клобукова. — Москва, 1995. — 385 с.
5. Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе / И. С. Якиманская. — М. : Сентябрь, 2000. — 112 с.
6. Holec, H. Autonomy and Foreign Language Learning / Holec, H. — Oxford, 1979.
7. Little, D. Learner Autonomy / Little, D. — Dublin, 1991.
2. Зимняя И. А. Педагогическая психология : учеб. для вузов / И. А. Зимняя. — Изд. 2-е, доп., испр. и перераб. — М. : Логос, 2000. — 384 с.
3. Хуторской А. В. Методика личностно-ориентированного обучения: Как обучать всех по-разному? : пос. для учителя / А. В. Хуторской. — М. : изд-во ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. — 383 с.
4. Клобукова Л. П. Лингвометодические основы обучения иностранных студентов нефилологических гуманитарных факультетов речевому общению на профессиональные темы : дис. … докт. пед. наук / Л. П. Клобукова. — Москва, 1995. — 385 с.
5. Якиманская И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе / И. С. Якиманская. — М. : Сентябрь, 2000. — 112 с.
6. Holec, H. Autonomy and Foreign Language Learning / Holec, H. — Oxford, 1979.
7. Little, D. Learner Autonomy / Little, D. — Dublin, 1991.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 732
Abstract views: 209
Published
2016-09-05
How to Cite
[1]
M. H. Pradivliannyi, “APPLICATION OF THE PERSONALLY ORIENTED APPROACH TO THE FORMATION OF TECHNICAL STUDENTS’ READINESS FOR THE FOREIGN PROFES-SIONAL COMMUNICATION”, Вісник ВПІ, no. 4, pp. 115–119, Sep. 2016.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).