The students individual work through the use of Maple computer algebra
Keywords:
педагогічний експеримент, самостійна робота студента, навчальні Maple-тренажери, вища математика, математичне програмування, симплекс-метод, MapleAbstract
The concept of adaptation of SCM Maple to the study of higher mathematics and mathematical programming through the development of training simulators Maple is suggested in the paper. Theoretical and methodological foundations for the creation of a new type of educational objectives are developed, the creation, based on the developed BDC, educational problems of linear programming of a new type in which much of the arithmetic is performed by TSM automatically is highlighted.References
1. Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы / С. И. Архангель-
ский. — М. : Высш. шк., 1980. — 368 с.
2. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики майбутніх інженерів-механіків : моногр. /
В. М. Михалевич, Я. В. Крупський. — Вінниця : ВНТУ, 2013. — 236 с.
3. Михалевич В. М. Проектування навчальних задач з лінійного програмування з використанням систем комп’ютерної ма-
тематики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. —
Т. 38, № 6. — Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua.
4. Тютюнник О. И. Новый тип учебных задач по линейному программированию в условиях использования СКМ
[Электронный ресурс] / О. И. Тютюнник, В. М. Михалевич // Информационно-технологическое обеспечение образова-
тельного процесса современного университета : международная интернет-конференция. — Режим доступа :
http://conference.bsu.by/course/view.php?id=5.
5. Михалевич В. М. Використання системи комп'ютерної алгебри для висвітлення ключових ідей симплекс-алго-
ритму / В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : зб. наук.
праць. — 2011. — Вип. IX. — C. 113—118. — Кривий Ріг : вид. відділ НМетАУ.
ский. — М. : Высш. шк., 1980. — 368 с.
2. Михалевич В. М. Розвиток системи Мaple у навчанні вищої математики майбутніх інженерів-механіків : моногр. /
В. М. Михалевич, Я. В. Крупський. — Вінниця : ВНТУ, 2013. — 236 с.
3. Михалевич В. М. Проектування навчальних задач з лінійного програмування з використанням систем комп’ютерної ма-
тематики [Електронний ресурс] / В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник // Інформаційні технології і засоби навчання. — 2013. —
Т. 38, № 6. — Режим доступу до журн. : http://journal.iitta.gov.ua.
4. Тютюнник О. И. Новый тип учебных задач по линейному программированию в условиях использования СКМ
[Электронный ресурс] / О. И. Тютюнник, В. М. Михалевич // Информационно-технологическое обеспечение образова-
тельного процесса современного университета : международная интернет-конференция. — Режим доступа :
http://conference.bsu.by/course/view.php?id=5.
5. Михалевич В. М. Використання системи комп'ютерної алгебри для висвітлення ключових ідей симплекс-алго-
ритму / В. М. Михалевич, О. І. Тютюнник // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : зб. наук.
праць. — 2011. — Вип. IX. — C. 113—118. — Кривий Ріг : вид. відділ НМетАУ.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 51
Abstract views: 147
How to Cite
[1]
V. M. Mykhalevych, Y. V. Krupskyi, and O. I. Tiutiunnyk, “The students individual work through the use of Maple computer algebra”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 114–118, Jun. 2014.
Issue
Section
Strategy, content and new technologies of traning specialists at higher education institutions
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).