The choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise
Keywords:
organization of marketing, marketing department, organizational structure, parameters of choice, business-to-consumer marketing, business-to-business marketing, industrial enterpriseAbstract
The basic types of organizational structures of marketing department of enterprise are considered and analysed. Basic principles of construction marketing of department are selected and initial parameters are formulated for the choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise.References
1. Павленко А. Ф. Маркетинг : підруч. / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак. — К. : КНЕУ, 2003. — 246 с.
2. Вачевський М. В. Промисловий маркетинг. Основи теорії та практики : навч. посіб. / [М. В. Вачевський та ін.] — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 256 с.
3. Тєлєтов О. С. Маркетинг у промисловості : підруч. / О. С. Тєлєтов. — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 248 с.
4. Шумейко В. Організаційні структури управління маркетингом на виробничих підприємствах / В. Шумейко // Мар-кетинг в Україні. — 2009. — № 1. — С. 46—49.
2. Вачевський М. В. Промисловий маркетинг. Основи теорії та практики : навч. посіб. / [М. В. Вачевський та ін.] — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 256 с.
3. Тєлєтов О. С. Маркетинг у промисловості : підруч. / О. С. Тєлєтов. — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 248 с.
4. Шумейко В. Організаційні структури управління маркетингом на виробничих підприємствах / В. Шумейко // Мар-кетинг в Україні. — 2009. — № 1. — С. 46—49.
Downloads
-
PDF (Українська)
Downloads: 86
Abstract views: 117
Published
2010-11-12
How to Cite
[1]
Y. V. Mokina and O. S. Letska, “The choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 68–70, Nov. 2010.
Issue
Section
Economics and management
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).