The choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise

Authors

  • Yu. V. Mokina Вінницький національний технічний університет
  • O. S. Letska Вінницький національний технічний університет

Keywords:

organization of marketing, marketing department, organizational structure, parameters of choice, business-to-consumer marketing, business-to-business marketing, industrial enterprise

Abstract

The basic types of organizational structures of marketing department of enterprise are considered and analysed. Basic principles of construction marketing of department are selected and initial parameters are formulated for the choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise.

Author Biographies

Yu. V. Mokina, Вінницький національний технічний університет

доцент кафедри менеджменту та моделювання в економіці

O. S. Letska, Вінницький національний технічний університет

студентка Інституту менеджменту

References

1. Павленко А. Ф. Маркетинг : підруч. / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак. — К. : КНЕУ, 2003. — 246 с.
2. Вачевський М. В. Промисловий маркетинг. Основи теорії та практики : навч. посіб. / [М. В. Вачевський та ін.] — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 256 с.
3. Тєлєтов О. С. Маркетинг у промисловості : підруч. / О. С. Тєлєтов. — К. : Центр навчальної літератури, 2004. — 248 с.
4. Шумейко В. Організаційні структури управління маркетингом на виробничих підприємствах / В. Шумейко // Мар-кетинг в Україні. — 2009. — № 1. — С. 46—49.

Downloads

Abstract views: 117

Published

2010-11-12

How to Cite

[1]
Y. V. Mokina and O. S. Letska, “The choice of optimum organizational structure of marketing department on the industrial enterprise”, Вісник ВПІ, no. 3, pp. 68–70, Nov. 2010.

Issue

Section

Economics and management

Metrics

Downloads

Download data is not yet available.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>